2025-11-06, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraxenLaxen
Grejen är ju att dom pippat hejvilt innan och det får ju inte komma fram då båda är gifta..Vanlig fest på SVT
Tafsande i bilen också
Nära samtal
Och ”öppenhet”😉
Hon har ju man o barn hemma han med
Härligt jobb att dela bil varje dag i Spaniens hetta
Citera
2025-11-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
SVT för interna diskussioner om Micke Leijnegards ”framtida uppdrag” efter sexbrottsdomen.

Samtidigt är han arbetsmiljöombud på SVT.

– Han är väldigt engagerad och aktiv, säger Niko Ago, centralt huvudarbetsmiljöombud på SVT.

https://www.expressen.se/noje/micke-...-svt-jattebra/
”Engagerad och aktiv” det föll väl ut haha
Men tror faktiskt på det
Citera
2025-11-06, 00:24
Medlem
BraxenLaxens avatar
Peter Settmans puss i direktsänd tv var värre tycker jag för Kalla blev helt ställd . Och typ hela Sverige såg det.
Citera
2025-11-06, 00:26
Medlem
MrSkargards avatar
Edit
Senast redigerad av MrSkargard 2025-11-06 kl. 00:36.
Citera
2025-11-06, 00:37
Medlem
Finns en scen i Vänner där det är nyårsafton och de ska pussa varandra på munnen vid tolvslaget. Vännerna kommer överrens men sen blir det ändå fel. Då får Chandler en smällkyss av Joey 😘 glömmer aldrig hans min efter!

I en annan scen kysser Ross Joey för att han ska öva en scen
Och nån gång kysser Phoebe Rachel för att ”ta reda på om det var sant” (att hon var bra på det)

Ja lite perspektiv
Detta var 90 tal!
Citera
2025-11-06, 00:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
och
Om det var din fru?

Är du blatte, med den mentaliteten?

Det är en fru som vi pratar om, inget hjälplöst barn..

Min fru hade skrattat bort den första pussen, gett honom en lusing vid den andra och sparkat honom på pungen vid den tredje.

Inte fan hade hon sprungit till polisen för en puss eller fått psykiska besvär.
Senast redigerad av Q6 2025-11-06 kl. 01:06.
Citera
2025-11-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Min fru hade skrattat bort den första pussen, gett honom en lusing vid den andra och sparkat henne på pungen vid den tredje.

Spsrkat henne på pungen?
Citera
2025-11-06, 01:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Spsrkat henne på pungen?
Transa 🤣
Citera
2025-11-06, 01:13
Medlem
BraxenLaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6

Min fru hade skrattat bort den första pussen, gett honom en lusing vid den andra och sparkat honom på pungen vid den tredje.

Spark i pungen kan hon åtalas och fällas för då det är Grov Misshandel en puss däremot är inte olagligt
Citera
2025-11-06, 01:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag vet inte vad det ger att jämföra Leijnegards dom med Rubiales eftersom det är två olika länders juridiska system.

Jag tycker det är bra att samhället markerar mot någon som kysser nån utan samtycke. Hade det varit min dotter som blivit utsatt för detta hade jag blivit jävligt lack.

DOCK så är det beklagligt att hundratusentals skattekronor läggs på detta då det är ett relativt milt ofredande jämfört med det som många (framförallt) kvinnor utsätts för dagligen.

Ger och ger? Det är relativt samtida och båda länderna är med i EU. Det intressanta är nog mest just detta med tidsandan. Såsom uppmärksammats tidigare i tråden så kysste Peter Settman en helt oförberedd Charlotte Kalla under Idrottsgalan 2008. Det sågs då mest som ett lite spjuveraktigt tilltag. 2017 startar metoo, och det är vad som är skillnaden mellan Rubiales kyss och Settmans kyss. Jag tillhör dock gruppen som tyckte Settmans tilltag var ett rejält övertramp, vilket givetvis Rubiales också var. Leijnegard gör ju sitt tilltag utanför sändning så det är svårt att vet hur det faktiskt gestaltade sig.

Jag tycker Settman har kommit undan och Rubiales blivit alldeles för hårt straffad. Leijnegard har nog fått en balanserad dom. Sedan kan jag också tycka att det kan vara tveksamt att anmäla, men så är det i samhället. Vissa står ut med saker och tycker inte det är så allvarligt medan andra far illa för exakt samma sak. Ett ofredande är det definitivt att kyssa någon som inte vill bli kysst. Om det är ett sexuellt ofredande beror på situationen.
Citera
2025-11-06, 02:20
Medlem
Lena Endre pussade ju Mikael Persbrandt på munnen i Vilket liv. Han verkade inte ta illa upp och ingen polisanmälan gjordes...
Citera
2025-11-06, 02:40
Medlem
"Av förundersökningsprotokollet framgår att kvinnan samma morgon hade lagt sin hand innanför Leijnegards skjortkrage, vilket han fann något gränslöst, men han sa inget. Det borde han kanske gjort."

Men sånt är okej tydligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in