2025-05-25, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja helt ärligt är det ju snart enda utvägen när man riskerar att hamna i tingsrätten för att försökt pussa en tjej.

Men skulle gärna höra fler kvinnors synpunkter i tråden. Då man som man är jävig i frågan.
Jag är kvinna och det jag har läst från dig i den här tråden stämmer in på det jag känner. ML må stå på helt annan sida än mig när det gäller politiken, men kom igen för fan, inte ens han förtjänar detta för en liten puss på fyllan som han sen bad om ursäkt för.
Citera
2025-05-25, 01:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
För att hon ville ha lite spänning på jobbet och äktenskapet är inte bra så behöver andra människor för kontakt och samtal.

Hon ville troligtvis ha lite spänning vid sidan om äktenskapet men när hon tänkte efter riktigt mycket på de konsekvenser detta kunde få så gjorde hon en tvärvändning?

Brukar det inte vara så att tyglarna är lite mera lösa när folk befinner sig i varma länder som Spanien till exempel på konferenser, jobbresor etc? Här var det gäng nere i Spanien för att arbeta och festa.
Citera
2025-05-25, 01:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Målsäganden var inte nykter. Hon var med och drack som alla andra. Dessutom skanderade hon ut inför festligheterna: "Ikväll ska vi bli sprit-fulla".

Aha! Hon gillar alltså att bli sprit-full?

Nu förstår man lite bättre varför hon skickade ett hjärta och en inbjudan till lunch dagen efter till mannen som hade pussat henne.

Tyvärr verkar hon har gjort en tvärvändning senare samma dag, antagligen hade alkoholen gått ur kroppen då.
Citera
2025-05-25, 01:57
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Aha! Hon gillar alltså att bli sprit-full?

Nu förstår man lite bättre varför hon skickade ett hjärta och en inbjudan till lunch dagen efter till mannen som hade pussat henne.

Tyvärr verkar hon har gjort en tvärvändning senare samma dag, antagligen hade alkoholen gått ur kroppen då.

Hennes man med förmodad micropenis gillade inte att hon skickade ett hjärta, lunch ok, lunch med hjärta ej ok.
Citera
2025-05-25, 02:20
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon ville troligtvis ha lite spänning vid sidan om äktenskapet men när hon tänkte efter riktigt mycket på de konsekvenser detta kunde få så gjorde hon en tvärvändning?

Brukar det inte vara så att tyglarna är lite mera lösa när folk befinner sig i varma länder som Spanien till exempel på konferenser, jobbresor etc? Här var det gäng nere i Spanien för att arbeta och festa.
Jag tror inte det handlar om det. Jag tror att kvinnan har varit med om en tidigare våldtäkt som hon ännu inte har bearbetat tillräckligt. När hon nu erfar pussen dras gamla känslor igång, varför reaktionen blir fullständigt oproportionerlig. Utöver orden "värre än våldtäkt" i FUPen har advokaten dessutom skickat in ett tillägg om att målsägande tidigare varit utsatt för brott och att det inte ska ska belastas hans klient.

Hennes överdrivna reaktion handlar alltså om tidigare erfarenheter, inte pussen hennes kollega utdelade. Den är bara en trigger. Kvinnan har således ett tidigare obearbetat trauma och är som sådan ett offer. Nu är hon i färd med att generera ett nytt offer i mannen, utöver ytterligare ett trauma för sig själv.

Det hela är i grunden bara sorgligt och onödigt och man hade hoppats att kvinnan hade kunnat få hjälp och vägledning att hantera föreliggande bagatellartade händelsen på ett mer konstruktivt sätt. Men det fanns för många runt henne som enfaldigt, obetänksamt och passivt tolkade hennes reaktion felaktigt (inte minst rättsväsendet). Ungefär som några här i tråden. Resultatet av deras felaktiga tolkningar är att två personer nu skadas.
Citera
2025-05-25, 02:54
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Har vi någon gissning på vem den hysteriska kvinnan kan vara?
Citera
2025-05-25, 03:04
Medlem
klyktattares avatar
Renee Flodh. Finns typ en googling bort. Tjusigt fruntimmer så man förstår varför han velat knulla henne. Klantigt av honom dock. Och hela saken är såklart extremt överdriven. Men det är Sverige idag. Tyvärr.
Citera
2025-05-25, 03:17
Medlem
Det kan ju faktiskt var hög tid att lägga ner programmet. Deltagarna är knappt kända längre med vissa undantag. De har också haft en "best of best" i sitt tioårsjubileum. Angående Mickes lön så betalar SVT inte lika bra som andra kanaler han hade kunnat gå till en konkurrent då han var yngre och dubblat lönen.
Citera
2025-05-25, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Pussarna kändes värre än en våldtäkt. Jaha. Snacka om att förminska riktiga våldtäktsoffer. Personen som anmäler är inte 100 eller så ligger något annat bakom.

Eller så ljuger Åsa Linderborg igen?
Kvinnan kanske inte har sagt ngt om våldtäkt alls. Inte jämfört händelsen med våldtäkt. Inte sagt att det kändes varken likadant eller värre.

För det hittades inget sånt i FUP:et när någon här skulle kolla saken. Åsas granskningar kan man inte lita på. Hon ljuger som hästarna travar för att få vara med i gänget.

Det kanske är så att kvinnan ifråga pratar om det faktum att hon blev tvångspussad inför ett trettiotal av sina arbetskamrater som då kanske trodde att det var ngt på g mellan Leijnegard och henne. Att detta kändes förnedrande och att hon efteråt insåg att oavsett hur mycket hon skulle förneka skulle några ändå inte tro när hon förklarade att hon inte hade ngt med Leijnegard att göra.

Att hennes man också skulle få höra dessa insinueringar och undra.

Att tidningarna kanske skulle skriva stora rubriker om detta.

Att hennes barn skulle få läsa dessa rubriker och att barnens kompisar kanske skulle också undra.

Mycket att fundera på som känd person i Sverige.

Hur skulle detta påverka hennes arbetssituation i tv? Skulle publiken inte vilja se ”den otrogne” kvinnan längre i dina vardagsrum?

Och insikten om att det inte går att ha nära vänskapsrelationer med sina manliga arbetskamrater därför att en del av dessa papphuvuden skulle missförstå det hela..
Citera
2025-05-25, 06:30
Medlem
När jag läser förhören och SMS:en så är jag inte odelat på hennes sida i det här fallet.

Problemet uppstod nog vid tillnyktringen och före samtal med kollegor och hennes man men efter morgonmessen med M.L. Det var då tankarna började mala.

- Tänk om min man får reda på detta? Klart han får det förr eller senare. Det var ju så många som såg det hela. Det här blir inte bra.
Jag måste rådfråga pålitlig kollega om hur göra för att på något sätt styra upp det hela.

Så ser läget ut just nu.

Skulle M.L redan vid första kontakten på morgonen ha föreslagit att hon skulle komma över till hans rum så vete tusan vad som skulle ha hänt.

Inte helt otroligt att det skulle ha börjat knaka i sängen och diverse stön skulle ha hörts.
Senast redigerad av Harsettdetmesta 2025-05-25 kl. 06:39.
Citera
2025-05-25, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hennes man med förmodad micropenis gillade inte att hon skickade ett hjärta, lunch ok, lunch med hjärta ej ok.

Det gör inget när han som kompensation kan erbjuda en vilka i Danderyd.
Citera
2025-05-25, 06:55
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
[...] Utöver orden "värre än våldtäkt" i FUPen har advokaten dessutom skickat in ett tillägg om att målsägande tidigare varit utsatt för brott och att det inte ska ska belastas hans klient.

[...]
De orden står inte i FUP, om inte under mask, som jag både skrivit & visat dig tidigare. Så, igen, källa på det? Ock gärna på advokatens tillägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in