2025-05-24, 17:59
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Du verkar ha höga tankar om redaktörer.
Du blandar ihop manuschef och redaktör. Det är två olika roller.
Citera
2025-05-24, 18:01
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Från FUP

Vid det andra tillfället samma kväll kom misstänkt fram till målsägaren och sade "dina läppar var så
mjuka så att han måste pussa på dem igen
" och pussade målsägaren på munnen..

För att vara en grej han gjorde på fyllan(fyllskalle) så verkar han veta om vad han gjorde.
När det gäller den där biten så står ord mot ord. Här är hans version:
Och då knuffar hon iväg mig. Aldrig försökt pussa henne två gånger. Det är helt, det stämmer inte. Hon knuffar iväg mig.
FL: Mm. Okej. För jag har ju då, enligt Renée, så vid det här andra tillfället där du ska ha gått fram till henne i alla fall och sedan du har blivit bortputtad. Så har hon berättat att du ska ha kommit fram till henne och sagt då att hennes läppar var så mjuka så att du måste pussa dem igen.

MT: Mm. Det stämmer inte.

FL: Det stämmer inte?

MT: Det har aldrig hänt.
Citera
2025-05-24, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du blandar ihop manuschef och redaktör. Det är två olika roller.

Utgick från FUP:en

Målsägaren är redaktör och skriver fram manus åt misstänkt
Citera
2025-05-24, 18:03
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tycks inte vilja förstå att hon inte har någon plikt att lyssna på gärningsmannens förklaringar. Lika lite som hon skulle behöva sätta sig ner med någon som attackerade henne på gatan/i allmänna färdmedel/butiken etc.

Han kan ta hand om sina problem och tillkortakommanden på egen hand.

Han har som någon redan beskrev det väldigt väl - ”mulat henne” med otrohet inför alla medarbetare.

En del kommer att tro att ingen rök utan eld. En del kommer att tro på hennes ord. En del vet inte vad de ska tro.

Att han sen har ångest och ångrar sig är ngt han måste ta itu med själv.

Hon kan säkert ha ångest när hon tänker på hur det viskas i korridorerna.
Du verkar som sagt ha en bristande förståelse för mellanmänskliga relationer och därmed även konflikthantering. Som tur är så delar inte de flesta din autistiska världsbild och inkompetens på området, utan hanterar missförstånd, obetänksamhet och konflikter varje dag istället för att belasta rättsväsendet med det. Det är bra tycker jag.
Citera
2025-05-24, 18:06
Medlem
Ken Drydens avatar
Man kanske kan tillägga att den misstänkte sexförbrytaren Leijnegard är kraftigt kommunistisk. 2013 skrev han sitt politiska testamente "68-orna - var blev ni av ljuva drömmar?". Det är en intervjubok med de överlevande ledargestalterna från 68-vänstern. Här hyllar han revolutionen. Mellan raderna kan man läsa att han själv hade velat leda upproret mot "borgarna", "kapitalisterna" och de "imperialistiska utsugarna". Han misströstar i boken om arbetarklassen, men sätter numera sin lit till "miljömedvetna tjejer" och "invandrarkillar", som han vill ska ta makten över Sverige och göra processen kort med "förtryckarna".
Citera
2025-05-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Förhoppningsvis blir M*cke Le*jnegard friad likt T*mell.
Den sistnämnda friades förövrigt i både tingsrätt och hovrätt.

Kvinnan i det aktuella fallet har dessutom inte anmält 10 år senare. Det talar till hennes fördel men hennes agerande väcker vissa frågor hon blivit påverkad att anmäla något som hon själv först inte verkar ha ansett att det var något att bli upprörd över?

Det kan mycket väl vara som du säger dvs att Renée först tänkte slicka sina sår i tysthet, men blev uppmuntrad av ögonvittnen/äkta maken att agera.

För om alla bara sväljer och lider i tysthet kommer det inte att bli någon förändring.

Vissa skriver här att ML verkar så sympatisk, snäll och ofarlig. Så det rimmar illa att han skulle ha gjort ngt mot ngns vilja.

Det kan vara precis detta som chockade Renée. Att hon inte var beredd eller på sin vakt, eftersom ML verkade vara en impotent, men trevlig gubbe.

Och sen gjorde han det inte bara en - utan TVÅ ggr. Därför att Renées läppar var så mjuka..

Hans frus läppar kanske är jätte hårda? Hårdare än vad ML:s viss kroppsdel lyckas någonsin bli..
Citera
2025-05-24, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
När det gäller den där biten så står ord mot ord. Här är hans version:
Och då knuffar hon iväg mig. Aldrig försökt pussa henne två gånger. Det är helt, det stämmer inte. Hon knuffar iväg mig.
FL: Mm. Okej. För jag har ju då, enligt Renée, så vid det här andra tillfället där du ska ha gått fram till henne i alla fall och sedan du har blivit bortputtad. Så har hon berättat att du ska ha kommit fram till henne och sagt då att hennes läppar var så mjuka så att du måste pussa dem igen.

MT: Mm. Det stämmer inte.

FL: Det stämmer inte?

MT: Det har aldrig hänt.

Det jag tycker är intressantast är vem av dem som var mest på lyset?
Får intrycket att målsägande var väldigt nykter.
Därav mer trovärdig.
Men det beror mest på att Micke erkänt att han var som han själv skrev en "fyllskalle".
Citera
2025-05-24, 18:21
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Linderborg skrev också tidigare att ”sådan är Benny Fredriksson” dvs en man som tvingade sin anställd till abort - utan någon som helst sanningshalt i det påståendet.

Det går alltså inte att lita på Linderborgs ord.
Jotack, jag minns det väl, liksom att det var just Linderborg som i det påståendet stegrade en löpsedels ord ‘press’ → ‘tvång’ (i brödtext), för att i snara kommentaren till dess effekt (Benny Fredrikssons bortgång manar till självrannsakan) finna endast löpsedeln klandervärd: “Hade vi kunnat göra annorlunda? Bortsett från en löpsedel som borde formulerats på ett annat sätt, så tror jag inte det.” (De med dåligt minne kan kolla (FB) Benny Fredriksson (1959-2018), f.d. vd för Kulturhuset Stadsteatern, Stockholm.)
Citera
2025-05-24, 18:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Det kan mycket väl vara som du säger dvs att Renée först tänkte slicka sina sår i tysthet, men blev uppmuntrad av ögonvittnen/äkta maken att agera.

För om alla bara sväljer och lider i tysthet kommer det inte att bli någon förändring.

Vissa skriver här att ML verkar så sympatisk, snäll och ofarlig. Så det rimmar illa att han skulle ha gjort ngt mot ngns vilja.

Det kan vara precis detta som chockade Renée. Att hon inte var beredd eller på sin vakt, eftersom ML verkade vara en impotent, men trevlig gubbe.

Och sen gjorde han det inte bara en - utan TVÅ ggr. Därför att Renées läppar var så mjuka..

Hans frus läppar kanske är jätte hårda? Hårdare än vad ML:s viss kroppsdel lyckas någonsin bli..

Jag tror du är en lite autistisk incel som är avis, medan vi andra lejonhanar i tråden kan sätta oss in i hans situation och minnas både lyckade och misslyckade raggningsförsök och ha förståelse för att ibland kan man missuppfatta en situation och göra bort sig. Speciellt på fyllan.
Citera
2025-05-24, 18:30
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Därav mer trovärdig.
Men det beror mest på att Micke erkänt att han var som han själv skrev en "fyllskalle".
Målsäganden var inte nykter. Hon var med och drack som alla andra. Dessutom skanderade hon ut inför festligheterna: "Ikväll ska vi bli sprit-fulla".
Citera
2025-05-24, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Målsäganden var inte nykter. Hon var med och drack som alla andra. Dessutom skanderade hon ut inför festligheterna: "Ikväll ska vi bli sprit-fulla".

Fast Micke erkänner ju i princip att han har alkoholproblem när han kallar sig själv för "fylleskalle".
Citera
2025-05-24, 18:37
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Därav mer trovärdig.
Samtidigt ska hon (enligt honom) ha sagt att nej nu ska vi bli spritfulla Micke, så inte omöjligt att hon drack en hel del hon också. Vi vet väl inte vem som var fullast av de två. Visst, vi vet från förundersökningsprotokollet att han var full, men utifrån vilken information drar du slutsatsen att hon var väldigt nykter, som du skriver?
Citat:
Fast Micke erkänner ju i princip att han har alkoholproblem när han kallar sig själv för "fylleskalle".
Man behöver långt bättre bevis än det där för det påstående du gör.

Trist att se att så många i den här tråden mest är ute efter att smutskasta den ena eller den andra.
Senast redigerad av schizophrenia 2025-05-24 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in