2025-05-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Skatter går väl bland annat till välfärd.

Men det går även till gaza och araber. Det går till ukraina och krig. Och en hel gäng med rödingar som håller på med konst, medan svetten lackar på oss i den privata sektorn.

Och hit gick välfärden med:
https://www.expressen.se/nyheter/ira...rag-i-sverige/

Det är tyvärr väldigt lätt att fuska.
Ja, skatten går till att göra världen till en bättre plats, och att stödja konst och kultur i Sverige.

Du kanske inte gillar sådana saker, men det gör de flesta andra svenskar.
Citera
2025-05-19, 22:08
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det är rimliga önskemål. Dock vet jag inte vad Chat Control eller onlyfans är?
Chat Control är att de kommer att övervaka all din internetkommunikation och onlyfans vet jag inte riktigt vad det är faktist. Men det det verkar vara typ nån slagas sajt där du kan betala för att se på nakna människor.
Citera
2025-05-19, 22:23
Medlem
Yatsys avatar
.
Senast redigerad av Yatsy 2025-05-19 kl. 22:32.
Citera
2025-05-19, 22:28
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Chat Control är att de kommer att övervaka all din internetkommunikation och onlyfans vet jag inte riktigt vad det är faktist. Men det det verkar vara typ nån slagas sajt där du kan betala för att se på nakna människor.
Okej, tack för info.
Citera
2025-05-20, 05:31
Medlem
Citat:
Det kommer bli ett maktskifte. Tidöregeringen har valt att svika många av sina väljare och många av dom har redan bytt sida eller gått till AFS och MED och så kommer Elsa Widding med ett nytt parti som också kommer dränera Tidöregeringen på väljare.

Haha Elsa Widding kommer få något tusental röster. Ni foliehattar är mycket färre än vad ni tror även om ni verkar många på flashback. Men det är inte för att ni är många utan snarare för att det enda ni gör är att posta.

AFS och MED? Nja. Jag har egentligen inget emot AFS politik men jag tycker inte att de har mognat till ett riksdagsparti än. Undantaget Kasselstrand så är de ett gäng med bönder.

Däremot lämnar jag det osagt om det blir ett maktskifte. Det kan bli så, men jag hoppas att det inte blir så. Vad som är säkert vid ett maktskifte är dock att varken AFS, MED eller Elsa Widding har särskilt mycket med det att göra.
Citera
2025-05-20, 06:27
Medlem
Citat:

Det låter ju faktiskt helt bisarrt att dom ska göra det. Men ett förbud mot onlyfans kanske inte är så dumt?
https://youtu.be/JxGRqZWdc5U
Citera
2025-05-20, 06:54
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ja, skatten går till att göra världen till en bättre plats, och att stödja konst och kultur i Sverige.

Du kanske inte gillar sådana saker, men det gör de flesta andra svenskar.
Din värld kanske blir bättre för att du/ni snor mina pengar och ger dem till någonannan. Men min värld blir det inte.

Fast ni nasse sossar tror ju att ni är bättre än alla andra. Och såklart, att jag i den privata sektorn är mindre värd.

Fast din och min värld håller på att falla.
Citera
2025-05-20, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Man märker att sd-trollen börjar bli desperata med tanke på högerns usla siffror i opinionsundersökningarna.

Vem fan i sina sinnens fulla bruk röstar på detta skitgäng till högerclowner?

Delvis har du rätt.

Vi blev utlovade ett paradigmskifte men fick smulor.

Kanske har bägaren redan runnit över så det inte går att stoppa.
Kvittar vilka lagar som ändras, vilka bidrag som sänks osv.
Massinvandringen har sänkt Sverige så det inte går att reparera.
Citera
2025-05-20, 07:06
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Det är nog bäst med ett maktskifte vid nästa val så att Sverige hinner falla sönder lagom till 2030.
Ju snabbare dess bättre.
Hoppas på statlugt sanktionerade massförflytttningar där vita ensamstående par tvingas lämna sina hus så att stora somaliska familjer kan få lite svängrum.
Sommarhus ska också övertas av staten.
Varför ska Svenskar ha den förmånen när inte Eritreas fd invånare inte har samma möjlighet.
S och MP var vänliga och kör Sverige ner i underjorden så snabbt som möjligt.
Citera
2025-05-20, 07:19
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Det ska stå en AR-15 i mitt vapenskåp innan nästa val annars blir det en röst på Vänstern.

Priser och sånt skiter jag i.
+1 på den. Men min röst går till MED
Citera
2025-05-20, 08:26
Medlem
Jag och frugan är inne på att köpa ett stort dyrt hus. Fastighetskatt skulle göra den kalkylen mycket tuff. Jag tror mycket mer på arvsskatt och gåvoskatt. VI bör inte skattas ihjäl så länge vi lever. Ta den skatten när vi dör istället.
Citera
2025-05-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Hantverkare anlitas aldrig oavsett, och tid med barnen begränsas av deras tid när de inte är med kompisar, spelar spel eller vad de gör.

Om dina profetior faller in (brukar låta likadant om de borgerliga) så blir det att spara lite mindre, kidsen for kanske betala för sina egna fordon osv.

Kanske kör lite mindre med V8:an på sommaren om det kniper, men å andra sidan blir det ännu viktigare att göra just sånt om miljötalibanerna sitter vid makten .

Skillnaden denna gång är att det ser ut som att Mp, Vpk och S kan få egen majoritet. Tidigare har de varit beroende av stöd från C som hållit emot skattehöjningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in