2025-05-18, 17:56
Medlem
Har ingen familj.
Gott om utrymme i ekonomin för sossarnas galenskaper.
Inget jag gillar men det är väl bara att sleva i sig.
Dom har ju klar majoritet för tillfället..

Lägger såklart min röst på högern.
Citera
2025-05-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
De som jobbar är höger, och de som lever på bidrag är vänster?
Uj. Ja då förstår jag att du inte riktigt tror på att höger politik brukar avreglera och reducera kostnader för höginkomst-tagare på bekostnad av låginkomst-tagare, eller att vänster-politik skulle sträva efter ekonomisk jämlikhet via bl.a. regleringar.

Nej, finns massor med höginkomsttagare som röstar vänster.

Min poäng var att högern gynnar arbetare i Sverige.
Vänstern gynnar bidragstagare och korrupta skithålsländer som får mer bistånd.
Citera
2025-05-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Svar ja!
Svar nej!
Citera
2025-05-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Intressant. Kan du ge några exempel på yrken/befattningar som du tycker ska ha lägre lönenivå respektive högre?
Saknas riktiga låglöne-yrken där det inte behövs utbildning, kunskaper eller språk såsom ; städare, parkpersonal, bar o restaurangpersonal, enklare vårdpersonal mfl.
Lägre löner där så skulle många fler få jobb.
Citera
2025-05-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Skulle en vänsterregering innebära högre skatter? Vad är det du säger?

Skatter går till välfärden. De som röstar på vänsterblocket gillar välfärden. De vill betala för en välfärdsstat. De tycker inte att det är värt några tusenlappar extra i månaden om det innebär att välfärdsstaten avvecklas.

Nej. De som röstar vänster vill att andra hårt arbetande människor skall betala för deras välfärd.
Citera
2025-05-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Nej. De som röstar vänster vill att andra hårt arbetande människor skall betala för deras välfärd.
Självklart. Ett samhälle bygger på att man hjälps åt. Det är hela idén. Och desto mer man hjälps åt, desto bättre fungerar det.

Vill du ha ett samhälle utan välfärd?
Citera
2025-05-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Så du tycker inte att allt, utom drivmedel, har blivit mycket dyrare idag?
Bor du i Sverige?
Tja men inflationen är ju inget som regeringen kan styra över, förövrigt började den så stort 2022 innan maktskiftet....

Drivmedelspriserna är ju jätteviktigt för att hålla nere priset på mat och övriga varor....
Citera
2025-05-18, 23:53
Medlem
SwizzerNöts avatar
Lönen idag är sämre än på 80-talet (dvs du får mindre för pengarna, dyrare att bo, dyrare bil osv.) men vi producerar otroligt mycket mer. All vinsten stoppas i elitens fickor. Eftersom ekonomi är ett nollsummespel så gör varje krona som eliten tar oss andra fattigare. Men det fattar inte Svensson som röstar på eliten (dvs konservativa).
Citera
2025-05-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Svar nej!

Det vet väl inte du....
Citera
2025-05-19, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Nej, finns massor med höginkomsttagare som röstar vänster.

Min poäng var att högern gynnar arbetare i Sverige.
Vänstern gynnar bidragstagare och korrupta skithålsländer som får mer bistånd.
Får inte ihop det isf. Varför skulle majoriteten arbetande svenskar då rösta vänster, som dom gör, om dom gynnas av högerregeringar? Och särskilt när vänsterns politik var ännu mer vänster än den är idag, 1930-1960-talen, och bidragssystemet inte ens var utbyggt då?
Citera
2025-05-19, 06:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Hört om reseavdrag?

"Kanske nya skatter" Jaha? Det kanske införs att varje svensk får 50 miljoner helt gratis av staten med. Vad som kanske sker är ganska ointressant.

Sverige har alltid haft låg migration under vänsterstyre, att S vill öppna gränserna helt är en myt skapad av SD-troll. Finns statistik på detta på internet, att det är högre invandring med borgarna.

Jag är i behov av bilpendling till mitt jobb. Jag fick ingen kompensation när priser låt på 28 kronor litern. Jag är tacksam över att den nuvarande regeringen och dess underlag har lyckats få ned bränslepriserna till för oss med vanliga inkomster hanterbara nivåer.

Du ljuger så att du tror dig själv.

Stora migrantvågor skedde under regeringen Persson där Södertälje tog emot fler irakier än USA och Kanada gjorde tillsammans.

Stefan Löfven stod och brölade om att hans Europa inte bygger murar samtidigt som det vällde in personer till Sverige.

DU LJUGER

Det korn av sanning som dock finns i din mening är att det inte varit socialdemokraterna som varit drivande i att ta emot alla miljoner, utan det har främst varit MP som gjort det. Sossarna har satt sina egna maktanspråk framför Sveriges och svenskarnas välstånd.

Sant är också att borgarna tidigare har varit genomfört en allt för omdömeslös migrationspolitik.

Tyvärr så har de traditionellt två stora partierna socialdemokraterna och moderaterna svikit sitt ansvar mot det svenska folket och låtit små partier med extrema och vansinniga åsikter kring migration låtit sätta agendan.

År 1989 kom socialdemokrater och moderater överens om att begränsa invandringen till Sverige eftersom de då bedömde att den medförde landet så pass stora problem. Det var Bildt som sedan spräckte överenskommelsen när han skulle bilda regering 1991 för att få med Fp. När socialdemokraterna kom tillbaka till makten 1994 blev migrationen mer restriktiv igen. Men när Persson hade svårt att få till en regering efter valet 2002 så lät han MP få sätta agendan. Detsamma gjorde Reinfeldt efter valet 2010 och Lövfen under sina två regeringsperioder.

Så du och jag och alla andra borde idag känna tacksamhet mot SD som har lyckats att vända på skutan. Om socialdemokraterna vore ett riktigt arbetarparti så skulle de naturligtvis söka samarbete med ett parti som SD snarare än med partier som MP, C och V.
Citera
2025-05-19, 07:12
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Skulle en vänsterregering innebära högre skatter? Vad är det du säger?

Skatter går till välfärden. De som röstar på vänsterblocket gillar välfärden. De vill betala för en välfärdsstat. De tycker inte att det är värt några tusenlappar extra i månaden om det innebär att välfärdsstaten avvecklas.
Skatter går väl bland annat till välfärd.

Men det går även till gaza och araber. Det går till ukraina och krig. Och en hel gäng med rödingar som håller på med konst, medan svetten lackar på oss i den privata sektorn.

Och hit gick välfärden med:
https://www.expressen.se/nyheter/ira...rag-i-sverige/

Det är tyvärr väldigt lätt att fuska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in