Citat:
Ursprungligen postat av
Tuppruskaren
Hört om reseavdrag?
"Kanske nya skatter" Jaha? Det kanske införs att varje svensk får 50 miljoner helt gratis av staten med. Vad som kanske sker är ganska ointressant.
Sverige har alltid haft låg migration under vänsterstyre, att S vill öppna gränserna helt är en myt skapad av SD-troll. Finns statistik på detta på internet, att det är högre invandring med borgarna.
Jag är i behov av bilpendling till mitt jobb. Jag fick ingen kompensation när priser låt på 28 kronor litern. Jag är tacksam över att den nuvarande regeringen och dess underlag har lyckats få ned bränslepriserna till för oss med vanliga inkomster hanterbara nivåer.
Du ljuger så att du tror dig själv.
Stora migrantvågor skedde under regeringen Persson där Södertälje tog emot fler irakier än USA och Kanada gjorde tillsammans.
Stefan Löfven stod och brölade om att hans Europa inte bygger murar samtidigt som det vällde in personer till Sverige.
DU LJUGER
Det korn av sanning som dock finns i din mening är att det inte varit socialdemokraterna som varit drivande i att ta emot alla miljoner, utan det har främst varit MP som gjort det. Sossarna har satt sina egna maktanspråk framför Sveriges och svenskarnas välstånd.
Sant är också att borgarna tidigare har varit genomfört en allt för omdömeslös migrationspolitik.
Tyvärr så har de traditionellt två stora partierna socialdemokraterna och moderaterna svikit sitt ansvar mot det svenska folket och låtit små partier med extrema och vansinniga åsikter kring migration låtit sätta agendan.
År 1989 kom socialdemokrater och moderater överens om att begränsa invandringen till Sverige eftersom de då bedömde att den medförde landet så pass stora problem. Det var Bildt som sedan spräckte överenskommelsen när han skulle bilda regering 1991 för att få med Fp. När socialdemokraterna kom tillbaka till makten 1994 blev migrationen mer restriktiv igen. Men när Persson hade svårt att få till en regering efter valet 2002 så lät han MP få sätta agendan. Detsamma gjorde Reinfeldt efter valet 2010 och Lövfen under sina två regeringsperioder.
Så du och jag och alla andra borde idag känna tacksamhet mot SD som har lyckats att vända på skutan. Om socialdemokraterna vore ett riktigt arbetarparti så skulle de naturligtvis söka samarbete med ett parti som SD snarare än med partier som MP, C och V.