2025-05-16, 16:02
Medlem
Enligt rykten ska de vara en pojke 9-10 års åldern som blivit påkörd av skolbussen och avlidit på plats.

Tragiskt om detta stämmer
Senast redigerad av cumf 2025-05-16 kl. 16:06.
Citera
2025-05-16, 16:31
Medlem
halaltarzans avatar
Så skriver SR.....

Citat:
Ett barn fick föras till sjukhus med oklara skador under eftermiddagen efter en trafikolycka i Hille i Gävle.

Citat:
Skolan har nu samlat resurser för att stötta elever och personal.
Citera
2025-05-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cumf
Enligt rykten ska de vara en pojke 9-10 års åldern som blivit påkörd av skolbussen och avlidit på plats.

Tragiskt om detta stämmer

Det stämmer tyvärr att pojken dött.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1378801
Citera
2025-05-16, 16:48
Medlem
Barnet är nu bekräftat avlidit, mycket sorgligt.

Men är tyvärr väldigt säker på att ungen inte hade hjälm, då är det inte svårt att landa fel så att huvudskadan blir så här allvarlig.
Citera
2025-05-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Barnet är nu bekräftat avlidit, mycket sorgligt.

Men är tyvärr väldigt säker på att ungen inte hade hjälm, då är det inte svårt att landa fel så att huvudskadan blir så här allvarlig.
Ibland hjälper det inte med hjälm om man blir påkörd av buss
Citera
2025-05-16, 17:09
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Ibland hjälper det inte med hjälm om man blir påkörd av buss
Resten av kroppen är mjuk och kan också skadas, t ex om man hamnar under ett hjul, då hjälper inte en hjälm.
Citera
2025-05-16, 17:21
Medlem
Kan inte annat än säga att jag är livrädd när ´bussar´ kommer farandes, de tar inte hänsyn bara svänger rakt ut och i detta fall UTANFÖR EN SKOLA det är alarmerande, då om någon gång bör en yrkesförare se sig omkring och hålla 30km/h o kanske läge hastighet gångfart om barn är i närheten! Fruktansvärt och så onödigt.
Citera
2025-05-16, 18:17
Är det skolan man ser i bakgrunden på svt?

Borde vara 30 där alltså? Höll chauffören det...
Citera
2025-05-16, 18:20
Medlem
Finns det några uppgifter om namn på pojken? Har barn i den åldern som har vänner lite runt om i Gävle. Bla hille.

Fruktansvärt tragiskt för alla inblandade! Hoppas polisen kommer fram till vad som hände! Jag tycker att det märkligt med tanke på vägen. Den är ju bra cykelväg. Det finns många skolor i Gävle med sämre förutsättningar, jag hade inte varit förvånad om det skett på mina barns skola!!

Må pojken vila i frid 🕊️
Citera
2025-05-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereIsBearCum
Är det skolan man ser i bakgrunden på svt?

Borde vara 30 där alltså? Höll chauffören det...

Jag tror det. Ja! Det kan man ju verkligen undra…
Citera
2025-05-16, 18:35
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Finns det några uppgifter om namn på pojken? Har barn i den åldern som har vänner lite runt om i Gävle. Bla hille.

Fruktansvärt tragiskt för alla inblandade! Hoppas polisen kommer fram till vad som hände! Jag tycker att det märkligt med tanke på vägen. Den är ju bra cykelväg. Det finns många skolor i Gävle med sämre förutsättningar, jag hade inte varit förvånad om det skett på mina barns skola!!

Må pojken vila i frid 🕊️

Det står Al*x på ett av korten på medias foton. Dvs mellan ljus och blommor som eventuellt döljer resten av namnet.

https://www.laget.se/HilleHockey-Tea...3732/Alex-Wall
Senast redigerad av Angeliqa 2025-05-16 kl. 19:33.
Citera
2025-05-16, 19:29
Medlem
Fyfan vad tragiskt. Känns extra hårt för mig som busschaffis och kör vid liknande skolor. Kan tänka mig flera scenarion här men främst att föraren brustit i uppmärksamheten när han körde eller att ungen cyklade ut precis rakt framför bussen och hamnade i döda vinkeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in