Kan inte annat än säga att jag är livrädd när ´bussar´ kommer farandes, de tar inte hänsyn bara svänger rakt ut och i detta fall UTANFÖR EN SKOLA det är alarmerande, då om någon gång bör en yrkesförare se sig omkring och hålla 30km/h o kanske läge hastighet gångfart om barn är i närheten! Fruktansvärt och så onödigt.
Finns det några uppgifter om namn på pojken? Har barn i den åldern som har vänner lite runt om i Gävle. Bla hille.
Fruktansvärt tragiskt för alla inblandade! Hoppas polisen kommer fram till vad som hände! Jag tycker att det märkligt med tanke på vägen. Den är ju bra cykelväg. Det finns många skolor i Gävle med sämre förutsättningar, jag hade inte varit förvånad om det skett på mina barns skola!!
Finns det några uppgifter om namn på pojken? Har barn i den åldern som har vänner lite runt om i Gävle. Bla hille.
Fruktansvärt tragiskt för alla inblandade! Hoppas polisen kommer fram till vad som hände! Jag tycker att det märkligt med tanke på vägen. Den är ju bra cykelväg. Det finns många skolor i Gävle med sämre förutsättningar, jag hade inte varit förvånad om det skett på mina barns skola!!
Må pojken vila i frid 🕊️
Det står Al*x på ett av korten på medias foton. Dvs mellan ljus och blommor som eventuellt döljer resten av namnet.
Fyfan vad tragiskt. Känns extra hårt för mig som busschaffis och kör vid liknande skolor. Kan tänka mig flera scenarion här men främst att föraren brustit i uppmärksamheten när han körde eller att ungen cyklade ut precis rakt framför bussen och hamnade i döda vinkeln.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!