2025-05-31, 22:38
Medlem
lever han fortfarande?
Citera
2025-06-01, 00:35
Medlem
Zvazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
lever han fortfarande?
Hittills lever han fortfarande. Han befinner sig i Tyskland och har sänt live på TikTok två gånger idag. Han filmade mest på golvet medan en tysk kvinna lagade mat åt honom. Dom pratar med varandra lite på engelska.

Enligt chihablilja, befinner han sig i Gültz. Vi alla såg dokumentären; Pala är uppenbarligen efterbliven. Det är ingen överraskning att han avslöjade var han befinner sig. Han filmade ju utanför sin lägenhet.

Pala är en uppmärksamhetshora som inte vill att hans 15 minutes of fame ska ta slut
Citera
2025-06-01, 01:15
Medlem
Jag störde mig lite på hur SVT lyckades röra ihop tidsordningen på Palas strategiska val i slutet av tredje avsnittet. Det är rätt otydligt i vilken ordning valen kom, och därför också vad som kan ha motiverat vad.

Men helt klart står ju att mannen i dokumentären inte är så strategiskt van. Vi vet inte om han faktiskt lyckades etablera kontakt med den kanske högsta shot-callern i kedjan, eller om detta var fejkat av honom själv inför SVT.

Men om vi utgår ifrån att han fick direkt-kontakt med kurdiska räven, som kan ha haft stor möjlighet i att avstyra en tydlig del av hotbilden mot honom, och att Pala verkligen ser detta som en nära livsavgörande enskild faktor för sig själv, då fuckin säljer man huset och säkrar betalningsförmågan samt undersöker alla andra tillgångsmöjligheter (som t.ex. stora lån ifrån mindre nogräknade låneföretag) långt innan man ens påbörjar processen att vädja till en så avgörande möjlighet för sig själv. Man måste räkna med att priset kan vara högre än man först föreställt sig, och både få- och lämna förhandsbesked på detta, istället för att bara säga "Ja jag kan betala" och sen få nätverkets kurirer efter sig för man skämde ut bossen inför alla andra i nätverket.

Som SVT framställer det, så påbörjade han processen att sälja huset några dagar innan han tar kontakt med kurdiska räven, och fuckar upp även den möjligheten för sig själv. Då är man antingen pantad, eller så är det samtalet och vädjan inte alls så viktigt för honom som han/SVT framställer det.

Att man däremot hamnar i nästan "viljan" att bli kriminell, på grund av känsla av utanförskap, otillhörighet, och andra sociala influenser, det kan jag däremot förstå. Det är tragiskt, men förståeligt. Tyvärr så fostrar den världen inte direkt någon form av strategiskt ansvarstänkande, vare sig för sig själv eller för andra. Snarare främjar den impulsivitet och kortsiktiga beslut. Så han försätter kontinuerligt sig själv i den ena rävsaxen efter den andra, som spelar ut varandra, på löpande band.
Senast redigerad av Robbinist 2025-06-01 kl. 01:26.
Citera
2025-06-01, 05:05
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Ingen vet ens vem den här lallaren är. Om Rawa skulle brytt sig skulle han redan vara död.
Någon idiot pizzabagare som knappt kan svenska som vill göra karriär.
Ingen i Uppsala har någonsin hört hans namn.
Citera
2025-06-01, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jag störde mig lite på hur SVT lyckades röra ihop tidsordningen på Palas strategiska val i slutet av tredje avsnittet. Det är rätt otydligt i vilken ordning valen kom, och därför också vad som kan ha motiverat vad.

Men helt klart står ju att mannen i dokumentären inte är så strategiskt van. Vi vet inte om han faktiskt lyckades etablera kontakt med den kanske högsta shot-callern i kedjan, eller om detta var fejkat av honom själv inför SVT.

Men om vi utgår ifrån att han fick direkt-kontakt med kurdiska räven, som kan ha haft stor möjlighet i att avstyra en tydlig del av hotbilden mot honom, och att Pala verkligen ser detta som en nära livsavgörande enskild faktor för sig själv, då fuckin säljer man huset och säkrar betalningsförmågan samt undersöker alla andra tillgångsmöjligheter (som t.ex. stora lån ifrån mindre nogräknade låneföretag) långt innan man ens påbörjar processen att vädja till en så avgörande möjlighet för sig själv. Man måste räkna med att priset kan vara högre än man först föreställt sig, och både få- och lämna förhandsbesked på detta, istället för att bara säga "Ja jag kan betala" och sen få nätverkets kurirer efter sig för man skämde ut bossen inför alla andra i nätverket.

Som SVT framställer det, så påbörjade han processen att sälja huset några dagar innan han tar kontakt med kurdiska räven, och fuckar upp även den möjligheten för sig själv. Då är man antingen pantad, eller så är det samtalet och vädjan inte alls så viktigt för honom som han/SVT framställer det.

Att man däremot hamnar i nästan "viljan" att bli kriminell, på grund av känsla av utanförskap, otillhörighet, och andra sociala influenser, det kan jag däremot förstå. Det är tragiskt, men förståeligt. Tyvärr så fostrar den världen inte direkt någon form av strategiskt ansvarstänkande, vare sig för sig själv eller för andra. Snarare främjar den impulsivitet och kortsiktiga beslut. Så han försätter kontinuerligt sig själv i den ena rävsaxen efter den andra, som spelar ut varandra, på löpande band.

Han pratar ju med rawa det hör vi ju? Det är rävens röst om det är det du är osäker ju. Men även om pala inte är det allra skarpaste så är han mycket väl medveten att det inte är rävens sida det ens finns en millechans han skulle få vara fri att operera i Sverige igen. Det är ju jordgubbens, men till och med där är han körd efter allt nya som dykt upp i och med dokumentären/aftonhoran etc. Han gör detta samtal ENDAST för dramaturgiska skäl. På eget eller i samråd från SVT vet vi ju inte 100. Nu lyckades ju pedro visa upp lite mer av rawas röst för svenska folket och vi verkar ju gilla detta. Enligt tittarsiffrorna till denna serien. Nu har han ju iaf lite cash från SVT så han kan glida lite i Europa.. ganska en skam på svenskarna sen att han ska betala och göra rätt för sig och startar en gofund så han kan fortsätta semestra.
Citera
2025-06-01, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
lever han fortfarande?

Jag är förvånad över varje dag han lever sen jag såg dokumentären. Överlever han sommaren tro?
Citera
2025-06-01, 07:24
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
- trots att han tjänat 50,000 i veckan på att sälja droger
Pengarna måste ju redovisas, man kan väl inte betala skadestånd med svarta pengar.
Citera
2025-06-01, 07:29
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Men ge dig...
Herregud.
Jag har förstått vid det här laget att du är manipulativ och saknar sunt förnufft.
Sveriges välfärds arm ska stäckas milslångt för en pundare som gömmer knark i skogen där förskolelärare går med 6 åringar på svampplockning för att det är MER synd om någon stackars Irakier i 35 års åldern som minsann "haft det tuffare... ÄN ALLA ANDRA" som kommer ifrån samma jävla land och bakgrund som han själv och som faktiskt sköter sig.

De kommer hit och startar pizzerior eller jobbar med annat och JOBBAR för sitt levebröd.
Men visst... vill du tycka mer synd om knarkare och gängkriminella så gör det... men stå för det då din jävla sopa!!
Istället för att vara en manipulativ liten fitta.
Dmitry Demushkin sa en intressant grej i en intervju, hellre får vi 100.000 dåliga invandrare än 1000000 bra invandrare, för hundra tusen dåliga invandrare är inte ett hot medans enmiljon bra invandrare blir ett problem.
Citera
2025-06-01, 07:37
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist

Men hör du hur det låter , han ska sälja det ända huset hans släkt har, tror du på riktigt att dem hade gjort det? Vart ska dem bo sen? För vilka pengar ska de köpa ett nytt hus? Man får väl ha lite överseende, snubben kunde aldrig betala så snabbt en åsna fattar det. Plus vad jag hörde sa han inte JA KAN BETALA IMORGON, utan JAG SKA KOLLA MED FAMILJEN, och sa även sedan i andra samtalet , ”jag vill inte säga ett datum jag inte kan hålla”. Sen så hör man att han låter helt borta av stress eller droger flöddrad när han pratar förmodligen för att han vet att det skiter sig.
Citera
2025-06-01, 08:54
Medlem
Undra om de tar han seriöst och ens lägger ner tid på han
Citera
2025-06-01, 09:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManySuchCases
Trodde detta var en parodi först.
Utvecklingsstörda babbar med vapen och droger.
Kom den här Pala till Sverige för typ 5 år sen?
Hur kan svenska polisen stå handfallna mot dessa stjärnor?
Jag med, fick Olof K-vibbar av serien...
Citera
2025-06-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funderar89
Pengarna måste ju redovisas, man kan väl inte betala skadestånd med svarta pengar.

Jo det kan man - vad fan tror du brottsoffer skulle säga om sån betalning stoppas -
o han kan kontakta - betala cash - stoppa kuvert i brevlådan mm

FRÅGESTÄLLNING - EN PERSON MED SKATTESKULD ÅKER TILL RIKSSKATTEVERKET
MED EN PÅSE CASH PÅ EN MILJON O VILL REGLERA SIN SKATTESKULD - EN PERSON
SOM KRONOFOGDEN INTE KOMMIT ÅT (o som kanske hotas med konkurs). Tror ni
skatteverket vägrar ta emot pengarna.

Dito där skatteverket i domstol begär konkurs - kk gäldenären tar under förhandlingen fram en påse pengar o säger jag är inte på obestånd - jag cashar skulden här o nu. Klart att konkursmålet skrivs av.

Liten fråga - vilken är justast att ha som vän - dvs pålitligast - Räven eller Jordgubben?
Senast redigerad av SC430 2025-06-01 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in