2025-05-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Alla som inte betalar kommer givetvis att polisanmälas och eftersom allt finns loggat kommer alla åka dit. Retards som sagt.
Polisanmälan tror jag inte, men de kommer säkert hamna i rätten där deras skuld fastställs.

Om man därefter inte betalar så kommer man att få leva med betalningsanmärkning och problem med att hyra bostad, skaffa mobilabonnemang med mera.

Jag har svårt att tro annat än att ATG kommer att dra det så långt de kan. Antagligen tar de 2-3 spelare till rätten, och därefter är det ganska klart även för de övriga.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-27 kl. 12:57.
Citera
2025-05-27, 13:11
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Det har inte gått till något inkasso än, och även om det skulle göra det så kan man bestrida.
Bestrider man så måste ärendet gå till domstol för att ATG ska kunna få några pengar.
Inkasso eller Kronofogden betyder ingenting om man har lite ballar av stål och bestrider.

Jag har överhuvudtaget svårt att förstå varför folk är nervösa, detta skulle ni ha tänkt på innan ni spelade. För inte fan kan ni väl vara så korkade att ni inte trodde att det inte skulle märkas eller att ATG inte ens skulle försöka att få tillbaka pengarna?

Ska man göra en sådan sak så måste man göra bedömningen att ATG kommer försöka men de kommer inte att lyckas med att få tillbaka sina pengar, vad är det för vits annars?
Ok många kanske inte hann tänka efter när girigheten tog över i stundens hetta men ändå...

Hahahahaha förstår heller inte varför utnyttja buggen och ta ut pengar om ni bajsar på er av ett kravbrev sen? Vad tänkte folk att ATG skulle vaska pengarna utan att försöka få tillbaka dom? Helt klart fel klientel som fick nys om buggen.
Citera
2025-05-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Hahahahaha förstår heller inte varför utnyttja buggen och ta ut pengar om ni bajsar på er av ett kravbrev sen? Vad tänkte folk att ATG skulle vaska pengarna utan att försöka få tillbaka dom? Helt klart fel klientel som fick nys om buggen.
Kanske jag har läst fel i tråden, men jag har för mig att både du och "LimitedByAsholes" hävdat att ATG inte kommer att kräva in något.

Men ni kanske har kommit till insikt.
Citera
2025-05-27, 13:32
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kanske jag har läst fel i tråden, men jag har för mig att både du och "LimitedByAsholes" hävdat att ATG inte kommer att kräva in något.

Men ni kanske har kommit till insikt.

Såklart dom kommer. Dock ska man stå på sig och inte betala.
Citera
2025-05-27, 13:39
Medlem
Citat:
Såklart dom kommer. Dock ska man stå på sig och inte betala.
Till skillnad från "vissa" här har jag hela tiden hävdat det. Tycker mig dock att se att dessa "vissa" har börjat komma till insikt.

Att man ska stå på sig och inte betala kan ju vara fiffigt om man vill ha betalningsanmärkningar och i framtiden få svårt med krediter som för lägenhet och mobilabonnemang. Då står man där som en fånig rebell som gjorde uppror mot ATG.
Citera
2025-05-27, 13:44
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Till skillnad från "vissa" här har jag hela tiden hävdat det. Tycker mig dock att se att dessa "vissa" har börjat komma till insikt.

Att man ska stå på sig och inte betala kan ju vara fiffigt om man vill ha betalningsanmärkningar och i framtiden få svårt med krediter som för lägenhet och mobilabonnemang. Då står man där som en fånig rebell som gjorde uppror mot ATG.

Håll käft bara. Du får öva på läsförståelsen om du har uppfattat det såhär haha!! Jävla mongo är du verkligen. Ingen har någonsin hävdat att ATG inte kommer kräva tillbaka pengarna ditt stolpskott.

Däremot att man ska skita i betala eftersom de värsta som kan hända är att dom stänger ens konto. Tror jag skrivit exakt detta 100 gånger.

Det var bättre för tråden när du kände dig kränkt och slutade skriva här. Hälsningar hela tråden.
Citera
2025-05-27, 13:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det var bättre för tråden när du kände dig kränkt och slutade skriva här.
"Vi kritiker" har inte slutat skriva i tråden för att vi känner oss kränkta, utan för att allt som behövde sägas i ärendet har sagts och det enda vi har kvar att göra nu är att vänta och se vad ATG kommer att göra. När vi vet det så kan vi börja kommentera igen.
Citera
2025-05-27, 13:53
Medlem
Citat:
Vem som bryr sig om mina inlägg? Du tydligen eftersom du citerar och kommenterar varenda ett...
Dra åt helvete med dig.
Tänkte att jag skulle förklara för dig hur RTP fungerar.

Om du har en RTP på 95%, och sätter en hundring så får du i snitt tillbaka 95% av det du satsat, per spel. Observera per spel.

Efter ett spel har du 95 kronor kvar. Vid nästa spel börjar det om, så efter spel två har du 100 kronor gånger 0.95=95, och 95 gånger 0.95=90.25. Efter tre spel är vi nere på 85.75 spänn.

Och återbetalningen gäller kollektivt, får någon en storvinst så påverkar det alla. I snitt och över tid.

Tror att det är det här du och många missar. Du tror att RTP betyder att du ska få tillbaka 95% av det du går in med i början på kvällen, men du missar att RTP gäller per spel.

Tydligen är det SWEDAC som har koll så att inget spelbolag fuskar.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-27 kl. 14:44.
Citera
2025-05-27, 14:18
Medlem
Citat:
Håll käft bara. Du får öva på läsförståelsen om du har uppfattat det såhär haha!! Jävla mongo är du verkligen. Ingen har någonsin hävdat att ATG inte kommer kräva tillbaka pengarna ditt stolpskott.

Däremot att man ska skita i betala eftersom de värsta som kan hända är att dom stänger ens konto. Tror jag skrivit exakt detta 100 gånger.

Det var bättre för tråden när du kände dig kränkt och slutade skriva här. Hälsningar hela tråden.
Då blandade jag väl ihop dig med andra som hävdar att ATG inte kommer att kräva något.

Blir inte kränkt av att du kallar mig mongo, jag blir mest förvånad och lider med dig och din bristande förmåga till att diskutera. Är mest på andra avdelningar i forumet, där den intellektuella nivån är betydligt högre än här.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-27 kl. 14:32.
Citera
2025-05-27, 14:28
Medlem
Citat:
Du måste göra något åt dina grova problem med läsförståelse...
Om du tar tag i dina matematikkunskaper, så lovar jag att göra det.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-27 kl. 14:31.
Citera
2025-05-27, 14:33
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Om någon har varit dum nog att återbetala pengarna så skulle det vara intressant att få veta om ert konto hos ATG har öppnats?
För jag har en känsla att det är slutspelat oavsett om man betalar tillbaka pengarna eller inte...
Citera
2025-05-27, 14:56
Citat:
Om någon har varit dum nog att återbetala pengarna så skulle det vara intressant att få veta om ert konto hos ATG har öppnats?
För jag har en känsla att det är slutspelat oavsett om man betalar tillbaka pengarna eller inte...

Alla som har "snott" pengar är under utredning, deras konton är låsta och kommer troligtvis aldrig att öppnas igen även om de betalar tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in