• 1
  • 2
2025-05-13, 08:39
Medlem
Aldrig fattat poängen med detta.

Sitter någon mellanchef utan befogenheter och argumenterar hur hen vill att du ska utvecklas i olika steg.

Känns som jag får absolut INGENTING utav de.

Vad tycker ni?
Citera
2025-05-13, 08:49
Medlem
ps870s avatar
Jag har dessa 4ggr per år. Till största delen är det helt meningslöst tycker jag. Hos min arbetsgivare verkar utveckling gå ut på att bli chef vilket jag inte är intresserad av. att bli.
Citera
2025-05-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Jag har dessa 4ggr per år. Till största delen är det helt meningslöst tycker jag. Hos min arbetsgivare verkar utveckling gå ut på att bli chef vilket jag inte är intresserad av. att bli.

Ja precis!

Har fått den frågan flertal gånger, ”Vill du kanske ta min plats någon gång i tiden”?

Och det vill jag absolut inte, mer ansvar, ta hand om en massa människor som har sina åsikter för några extra tusenlappar. Nae.

Och tror inte att jag är unik på något sätt utan förmodlingen säger chefen samma skit till alla.
Citera
2025-05-13, 08:52
Våra utvecklingsmöte i Linkoping är endast till för att teamet ska svetsas samman, känna dynamik och framtidstro, och för att cheferna som kallar oss till mötena ska växa i sina känslor av viktighet i takt med ju fler som kommer.

Utvecklingsmöten hörs bra men är tjatter och kaffedrickande runt runda bord.
Det är ingen nyhet att inget blir bättre.
Citera
2025-05-13, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jageman
Våra utvecklingsmöte i Linkoping är endast till för att teamet ska svetsas samman, känna dynamik och framtidstro, och för att cheferna som kallar oss till mötena ska växa i sina känslor av viktighet i takt med ju fler som kommer.

Utvecklingsmöten hörs bra men är tjatter och kaffedrickande runt runda bord.
Det är ingen nyhet att inget blir bättre.

Tänker mer på inviduella möten mellan dig och din chef. Inte gruppmöten som dock också är totalt meninglösa att vuxna personer ska påtvingas lekar för att ”stärka” moralen i teamet.
Citera
2025-05-13, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Tänker mer på inviduella möten mellan dig och din chef. Inte gruppmöten som dock också är totalt meninglösa att vuxna personer ska påtvingas lekar för att ”stärka” moralen i teamet.
Utvecklingssamtal kanske du menar, Inte möte....
Citera
2025-05-13, 09:02
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Tänker mer på inviduella möten mellan dig och din chef.
Chefen kan ringa oss, också kan vi prata en stund men jag vet inte ens om Håkon Walker Buskhe sitter kvar som VD eftersom jag lägger all min tid på att sköta arbetet.
Citera
2025-05-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elims
Utvecklingssamtal kanske du menar, Inte möte....

Mitt fel, självklart utvecklingssamtal menar jag.
Citera
2025-05-13, 09:28
Medlem
grungewhores avatar
Det är symtomatiskt för middle management-kulturen. Det är samma sak som dessa lappar som sitter på min arbetsplats om hur vi ska bemöta varandra, hej och hå. Inte en jävel kan ens bete sig utan behöver en lapp att man bör hälsa på folk vid kaffemaskinen.

Dessa möten är till för att ge middle management-klassen ett syfte. Mötets enda syfte är att pricka av något som bestämts ska göras, så att de kan sitta på LinkedIn och dela "upplysande erfarenheter" från dessa:

"Jag blir så glad när medarbetare ger positiv feedback på konstruktiv approach till framsteg för vår gemenskap" eller nåt annat helt meningslöst som dessa NPC's kommer i byxan av att få dela med sig av
Citera
2025-05-13, 09:30
Medlem
Det är väl bra att folk får råd hur dom kan göra för att höja sin lön, alla gillar väl mer pengar?
Citera
2025-05-13, 09:31
Medlem
Ibland känns det lite överflödigt med medarbetarsamtal/utvecklingssamtal eller vad man nu vill kalla det.

Jag tycker dock att de i regel är rätt trevliga. Det är sällan man får sitta med chefen på det sättet och diskutera framåt, hur arbetet fungerar, vad man ser för förbättringsmöjligheter på arbetsplatsen osv.

Ibland har det faktiskt gett mig en del konkret, men majoriteten av gångerna känns det som en trevlig pratstund bara.
Citera
2025-05-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är väl bra att folk får råd hur dom kan göra för att höja sin lön, alla gillar väl mer pengar?

Man höjer sin lön rejält och enbart om man byter jobb. Dessa samtal om man uppfyller alla krav och kämpar på i ett helt år ger dig inte så mycket än någon kollega som gör minimum.

Så nae, där håller jag inte med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in