Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Utvecklingssamtal: Helt jävla meningslöst. Man fick frågan om man skulle vilja ta (under)chefens plats? -Nej tack! Frågor om hur man ville utvecklas, vika intressen man har osv. Som nämnts i tråden, jag gick dit, gjorde mitt jobb på bästa sätt och gick hem. Hade inget behov av att utveckla mig, snarare avveckla mig, vilket jag sedermera också gjorde.
Temadagar/teambulding: Nästan lika meningslöst, oftast på en Lördag "så alla kunde vara med" Det var obligatoriskt och skrevs frånvaro om man inte var där och jönsade runt på stationerna och sedan lyssnade på någon avdankad idrottare eller annan föreläsare. På slutet fick man en "matig macka" eller i bästa fall en ljummen cateringslunch.
Obligatorisk närvaro på en lördag? Är det inte olagligt om annars bara jobbat vardagar eller?
Vi har också haft liknande grejer och jag blev chockad hur många som var villiga att offra sin lördag i princip för att leka lekar och få lite fattig billig ”tilltugg” och två öl typ.
Argumentet? Man får betalt för tiden efter 19-21!!!
Antingen är folk totalt antisociala och har inget utanför jobbet eller bara hjärndöda att man offrar en lördag för att man får betalt tre timmar utav typ 9 timmar. Vem fan kommer en lördag och leker lekar gratis med arbetskollegor??
Obegripligt.