2025-05-13, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?

BR finns väl knappt kvar? Ser bara Toys R Us överallt nu för tiden.
Citera
2025-05-13, 08:30
Medlem
Kent-Hassans avatar
Har bostadsrätt. Begagnad gammal 46" TV med Brasiliansk plugg och tillhörande adapter. Fungerar utmärkt till nyhetsmorgon, TV program och filmer. Visst vore det kul med en ny, men känner inget större behov av det i dagsläget.
Citera
2025-05-13, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
BR finns väl knappt kvar? Ser bara Toys R Us överallt nu för tiden.

Toys R Us finns inte kvar i Sverige. (Ja, jag fattar att du skämtar. )

Men apropå tv - ja, antagligen kvinnligt inflytande över inredningen plus att stor tv saknar status i dag.
Citera
2025-05-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
En 42 är perfekt för 4 meter, enligt tabell. Så vad skall du med större till i en lägenhet., själv kollar jag teve på laptoppen.
En tabell från 70-talet?
Snarare 1,3 - 1,8 m.
https://www.rtings.com/tv/reviews/by...e-relationship
Citera
2025-05-13, 08:54
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?
Jag bor i villa och har två tv-apparater som är typ 32 tum.

Tycker att storbilds-tv är wt så det ryker om det.

När jag går eller kör förbi ett hus där man ser en tv som tar upp nästan hela väggen så ryser jag av sekundärskam.
Citera
2025-05-13, 08:57
Medlem
Vi köpte TV först när barnen kom upp i Bolibompa-ålder. Innan dess proj med duk, det tar ingen plats och ger bättre bio-upplevelse.

Numera hinner vi aldrig titta på film.
Citera
2025-05-13, 09:08
Medlem
scoremaxs avatar
Bor i hus.
Har 5 skärmar.
Har ingen TV.
Citera
2025-05-13, 09:10
Medlem
Vem fan kollar på TV? Du har rätt att min tv är liten men den är 22 år gammal också och då var det knappast populärt med stora tv-apparater. Vad är det du låste kolla på? Skitfilmer från jude-hollywood? Postkodbögeriet?
TV, film, serier är bara för idioter som tror de har nåt liv.
Citera
2025-05-13, 09:14
Medlem
shevitas avatar
Citat:

Dessa människor har kommit där de är just för att de fokuserat på andra saker än att lägga massa tid på TV tittande.

TV för många i övre klassen är bara ett bihang i förbifarten. Istället fokuserar de på arbete, hobbies, träning och resor. Finns inte tid för att slappa framför TVn
Citera
2025-05-13, 09:14
Medlem
Bromss avatar
du måste verkligen vara en otroligt lyckad person
som haft förmånen att kunna köpa en stor tv på avbetalning. Något de flesta i BR bara kan drömma om.
Skin som den sol du är.
Citera
2025-05-13, 09:15
Medlem
Tror nog inte jag skulle vilja ha en TV större än max 52 tum, och det är en stretch, och då endast om jag hade ett betydligt större vardagsrum än jag har idag. Får dampryck av större skärmar då ögonen rör sig fram och tillbaka som en jävla flipperboll. Har en 32-tummare idag och det räcker gott och väl.

Dessutom är oversizeade tv-apparater den kanske trashigaste inredningsdetaljen som finns.
Citera
2025-05-13, 09:23
Medlem
Kanske är prioriteringen "stor TV" som lett till att du bor i hyresrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in