2025-05-13, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De har ett liv och sitter inte framför Tv:n dygnet runt!

BR lånetorskar sitter på sin soffa på avbetalning och scrolls på sin ajfåån på avbetalning I sin BR som är köpt på avbetalning. Dom har inte råd med tv för alla deras pengar går i ränta till banken för att betala bankens vinst och utdelningar till oss aktieägare i HR.
Citera
2025-05-13, 07:30
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det finns ofta en kvinna med i sammanhanget och de gillar inte "stora fula tv-apparater". Så därför lägger de in veto och sojamannen lägger sig platt och så sitter han och ser film på en liten platta man knappt ser fram till.

I vissa fall så är de stylade och då är det också ofta det finns en kvinna som sköter själva home stylingen och eftersom de tycker tv-apparater är fula så sätter de upp en nätt liten sak som inte tar så mycket ur blickfånget.

Om det var män som bestämde i sina egna hem och skötte home stylingen så skulle du sett biodukar droppa ner i vart och vartannat rum i Hemnets bostadsannonser.

Du är något på spåren likt maffiga ljudsystem i hemmet, mannen kan ha ett brinnande intresse men det är fult och onödigt med stora ljudsystem så det blir 2 små lådor bredvid alternativt inga alls.

OT men jag hade en diskussion med ett fruntimmer jag träffade, där jag sa att jag brukar äta vid datorn.
Där gick gränsen hon blev uppriktigt arg över att det gör man absolut inte, man äter vid köksbordet även om man är singel och ensamboende.
En del har sådanna fix idéer så i även detta fall kan det handla om kvinnor.
Citera
2025-05-13, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?
Sen när är en 50" TV "små och fjuttig"?
Dem flesta tycker inte att TVn och biokänsla hemma är av någon prioritet.

Jag är uppvuxen på en 24" TV som vi satt typ 5-6m ifrån, där såg man inte mycket, där snackar vi liten och fjuttig, men det var så det var förr i tiden.
Många av dem som är uppvuxna med detta tycker 50" är tillräckligt stort. (Jag tycker att desto större desto bättre, men frun håller inte med)

Att ha fett surround i en lägenhet är inte direkt lämpligt heller, bara fruktansvärt respektlöst mot sina grannar.
Citera
2025-05-13, 07:54
Medlem
BlueBarrels avatar
300+ kvadratmeters hus här och har 55 tums TV.
Helt enkelt inget prioriterat.
Jätte-tv är verkligen en WT-symbol.
Citera
2025-05-13, 08:02
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Nästan varenda annons på hemnet i närförorter och innerstan, även i stora 3or-4or med gott om utrymme, sitter det max en 50-55 tummare på väggen. Det ger ingen filmupplevelse eller biokänsla alls. Ingen surround atmos reciever eller fina högtalare heller för den delen, knappt i en enda lägenhet.

Själv slog jag till på en stor OLED på 77 tum för 25k så fort jag fick lämplig planlösning på hyresrättens vardagsrum. Helt fantastiskt.

Har BR-innehavare lidit av höga räntor på de stora lånen och inflation senaste åren så de saknar köpkraft för att köpa en vettig tv på minst 75 tum och får sitta kvar med 50 tummaren som år 2016-2017?

Den borgerliga regimen införde ROT-avdrag åt BR-innehavare med höjning upp till 50% nu igen så de har råd att renovera.
Borde den nya högerrregimen införa ett platt-tv avdrag på 50% inkl montering åt samma klientel så de har råd med en ny vettig tv samt får till väggmonteringen?

77 tum är väl mer en datorskärm? Flyttade från bostadsrätt för snart två år sedan. Med mig tog jag såklart med 85 tums samsung
Citera
2025-05-13, 08:04
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De har ett liv och sitter inte framför Tv:n dygnet runt!

Man kan väl ha en bra TV för det? Hur stor del av livet sitter man i bilen? Ändå ska alla ha det senaste för 7-800 000kr
Citera
2025-05-13, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Test2002
Vi som bor i BR har kanske lite större krav på underhållning än vad en stor TV ger.
Våra bokhyllor är desto större.
slow-burn, medium/rare!!! Den stora frågan var om TS insåg det.
Citera
2025-05-13, 08:09
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Bor i villa, 48 tum uppsatt på tegelvägg, hela huset är tegel, det är en mardröm ibland.
Jag fick köpa en ny tvättmaskin istället för att få några mer tum på väggen, allt handlar om prioriteringar.
Citera
2025-05-13, 08:17
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:

Jag har ingen tv för att jag inte behöver det, plus att det tar upp för mycket plats i min tvåa i innerstaden.
Citera
2025-05-13, 08:21
Medlem
Bra spaning. Att bo i br är väl lika värdelöst som att han en liten tv. Ni som inte kollar på tv större delen av kvällar och helger, vad pysslar ni med då? Promenera i skogen??

Som tidigare sagts, det är kvinnors fel att det blir så här. Dom ska fan sitta inlåsta i huset minsta rum när de inte är i köket. Att då låta dem pyssla med room styling blir ju helt vrickat. Ta ner tvn och slå kärringen med den, gärna med den hårda kanten rakt i huvudet. Om hon överlever kanske det går in lite vett. Annars är det bara att kasta ut genom balkongen, ja oavsett om hon inte fick in något vettigt eller bara avled.
Citera
2025-05-13, 08:25
Medlem
En 42 är perfekt för 4 meter, enligt tabell. Så vad skall du med större till i en lägenhet., själv kollar jag teve på laptoppen.
Citera
2025-05-13, 08:27
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Bra spaning. Att bo i br är väl lika värdelöst som att han en liten tv. Ni som inte kollar på tv större delen av kvällar och helger, vad pysslar ni med då? Promenera i skogen??

Som tidigare sagts, det är kvinnors fel att det blir så här. Dom ska fan sitta inlåsta i huset minsta rum när de inte är i köket. Att då låta dem pyssla med room styling blir ju helt vrickat. Ta ner tvn och slå kärringen med den, gärna med den hårda kanten rakt i huvudet. Om hon överlever kanske det går in lite vett. Annars är det bara att kasta ut genom balkongen, ja oavsett om hon inte fick in något vettigt eller bara avled.

Klart det är kvinnors fel

För mannen har givetvis inget att säga till om utan fortsätter toffla runt som vanligt.

Ja, jag är sällan hemma om jag är ledig, diverse aktiviteter, etc. Sen läser jag på kvällarna och vill jag se någon serie så gör jag det på laptop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in