2025-05-18, 16:52
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Att psykoser inträder efter 40 är ju sällsynt. Den utpekade här är nästan 60.

Jag får heller inte uppfattningen att han är narkoman. Sen tror jag att han liv förefaller allt för torftigt och fattigt för att han ska gå in i en livskris.
Det beror som sagt på det du nämnde tidigare, sjukdomshistorik. Har personen haft liknande problem som ung så finns det fortfarande en risk även vid högre ålder. Det är inte ovanligt att dessa personer får någon form av stöd eller vård resten av sitt liv.

När vanligt folk tycker att en person beter sig på ett avvikande sätt i samhället så brukar det ofta handla om någon som inte mår psykiskt bra.
Citera
2025-05-18, 16:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerrattan88
Nån som besitter på förundersökningen osv? Dokument?

Förundersökning? I ett fall med ett dubbelmord som det här när ingen har åtalats än? Är du på riktigt?

Kom igen om typ ett halvår.
Citera
2025-05-18, 17:11
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av florida123
Jag har jobbat med han .Han är inte klok en riktig inpuls människa.Utnyttjat andra människor för ekonomisk vinning för sig själv.

Gärningsmannen eller offret?
Citera
2025-05-18, 17:12
Medlem
versalers avatar
Kristin Vernet vill inte säga något om mannens ålder, i vilken kommun i nordvästra Skåne som han är folkbokförd eller var han greps.
– Vi kommer att vidta utredningsåtgärder på olika platser, flera platser som är intressanta för utredningen. Men jag vill inte berätta om någon av de platserna i nuläget.
Flera platser – det är alltså mer än två platser?
– Ja, det är flera platser som är intressanta för utredningen.

/ HD
Citera
2025-05-18, 17:25
Medlem
En lite tanke bara…

Med tanke på hans jobb som gräsklippare av fotbollsplaner, kan det ju tänkas att han ( svart) hjälpte till att klippa villagräsmattor också.
Kanske så han kom i kontakt med BO?
Citera
2025-05-18, 17:52
Moderator
OYs avatar
Tråden handlar om ett dubbelmord och ligger i ABoK.

Det mördade parets katt väl och ve är off topic då tråden handlar om mord.

Vill man vurma för djur i allmänhet och det mördade parets katt i synnerhet gör man det på annan plats, här är det off topic.

/Mod
Citera
2025-05-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag förnekar inte att EB kan vara MGM. Jag tycker bara den information som framkommit i tråden än så länge är ganska tunn, och jag undrar om det finns mer info som tyder på att EB är MGM. Att EB frekvent befunnit sig i Klippan, som du skriver, gör ju inte honom till mördare.

Finns mer specifika uppgifter som polisen har, såsom att han befunnit sig i anslutning till mordplatsen. EB har på senare tid uppträtt än märkligare än hans naturligt märkliga personlighet. Har varit frånvarande från arbete och strosat omkring med folk från samhället botten. Troligen någon i dem kretsarna som guidat rätt polisen.

Kanske kommer ett erkännande eller att EB pekar ut någon annan och själv påstår sig vittnat händelsen. Tror kommande vecka kommer ge en del klarhet.
Citera
2025-05-18, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klor65
Är du säker på att de är hans bostad? De står att en bostad i Stidsvig är avspärrad med E bor i Örkelljunga.
Han kanske har befunnit sig i en bostad i Stidsvig? Det gäller att hitta bevis nu för detta vidriga dubbelmord.
Citera
2025-05-18, 18:18
Medlem
Någon som har en adress i stidsvig var det är avspärrat?
Citera
2025-05-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pannkaka1423
Någon som har en adress i stidsvig var det är avspärrat?

Kungsleden 68
Citera
2025-05-18, 18:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysak123
Kungsleden 68

Bl*sin*e 20:45, för den som känner sig manad att söka på Lantmäteriet.

(ä, g)
Citera
2025-05-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bl*sin*e 20:45, för den som känner sig manad att söka på Lantmäteriet.

(ä, g)
H*nr*k M*ttss*n, Kungsleden 117.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in