2025-05-18, 14:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vart kan man se en bild på misstänkt GM?

I inlägg 336 finner du svaret på din fråga.

Har du inte Facebook kan du googla namnet på den som användaren påstår är mgm.
Citera
2025-05-18, 15:06
Medlem
I tråden mämns en person med initialerna EB som eventuell misstänkt gärningsman. Jag vet inte om jag fattat saken rätt, så jag frågar:

Vad är det som talar för att EB skulle vara den MGM som gripits och anhållits? Är det bara att den bostad där EB är skriven är avspärrad (enligt en person som skrivit i tråden)? Finns det fler upplysningar som talar för att EB är MGM? Har polisen offentliggjort den anhållna personens ålder, och överensstämmer denna ålder i så fall med EB:s ålder?
Citera
2025-05-18, 15:12
Moderator
OYs avatar
Den misstänkte förnekar inte brott.

HD

Citat:
Mannen, som är hemmahörande i nordvästra Skåne, har nu förhörts, men varken erkänt eller förnekat brott.

Vad kan man tänka sig att det beror på, skyldig eller?

Senast imorgon klockan tolv skall åklagaren pröva om hon skall begära mannen häktad.
Citera
2025-05-18, 15:42
Medlem
Jag har jobbat med han .Han är inte klok en riktig inpuls människa.Utnyttjat andra människor för ekonomisk vinning för sig själv.
Citera
2025-05-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den misstänkte förnekar inte brott.

HD

Vad kan man tänka sig att det beror på, skyldig eller?

Senast imorgon klockan tolv skall åklagaren pröva om hon skall begära mannen häktad.

Om MGM i detta läge inte förnekar brott, men heller inte erkänner, finns det väl, tänker jag mig, två tänkbara förklaringar:

1. MGM är inte klar över vad han gjort. Detta kan bero på psykisk sjukdom eller alkohol-/drogpåverkan vid gärningstillfället, eller en kombination av bägge delar.

2. MGM har berövat offren livet och är medveten om detta, men hävdar att det inte var mord. Han kan t.ex. påstå att han blev angripen och agerade i självförsvar. (Om denna förklaring är korrekt kan det förstås också höras samman med psykisk sjukdom.)
Citera
2025-05-18, 16:14
Medlem
Jag frågade i en tidigare kommentar vad som talar för att den person som nämns i tråden (med initialerna EB) skulle vara den anhållne MGM. Jag har nu läst Helsingborgs Dagblads senaste artiklar om dådet, och där sägs att åklagen inte velat offentliggöra den anhållnes ålder. Om jag förstår saken rätt finns det alltså bara en uppgift som talar för att EB skulle vara MGM, och det är påståendet i tråden att hans bostad ska vara avspärrad av polis.
Citera
2025-05-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag frågade i en tidigare kommentar vad som talar för att den person som nämns i tråden (med initialerna EB) skulle vara den anhållne MGM. Jag har nu läst Helsingborgs Dagblads senaste artiklar om dådet, och där sägs att åklagen inte velat offentliggöra den anhållnes ålder. Om jag förstår saken rätt finns det alltså bara en uppgift som talar för att EB skulle vara MGM, och det är påståendet i tråden att hans bostad ska vara avspärrad av polis.

Är du säker på att de är hans bostad? De står att en bostad i Stidsvig är avspärrad med E bor i Örkelljunga.
Citera
2025-05-18, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
I tråden mämns en person med initialerna EB som eventuell misstänkt gärningsman. Jag vet inte om jag fattat saken rätt, så jag frågar:

Vad är det som talar för att EB skulle vara den MGM som gripits och anhållits? Är det bara att den bostad där EB är skriven är avspärrad (enligt en person som skrivit i tråden)? Finns det fler upplysningar som talar för att EB är MGM? Har polisen offentliggjort den anhållna personens ålder, och överensstämmer denna ålder i så fall med EB:s ålder?

I tidningen står det att den anhållne är hemmahörande i nordvästra Skåne och inte specifikt Klippan. EB har frekvent befunnit sig i Klippan och det finns iakttagelser av honom under den veckan mordet begicks. Kommer troligen ett erkännande i nästa vecka när EB har fått mer tid med advokaten och förhören intensifieras.
Citera
2025-05-18, 16:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av florida123
Jag har jobbat med han .Han är inte klok en riktig inpuls människa.Utnyttjat andra människor för ekonomisk vinning för sig själv.

En psykopat kanske, skulle inte förvåna i så fall.

Inga pengar till lågpriscigaretterna på macken, kan vara ett motiv så gott som något för en personlighetsstörd wt.
Citera
2025-05-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klor65
Är du säker på att de är hans bostad? De står att en bostad i Stidsvig är avspärrad med E bor i Örkelljunga.

Jag vet ingenting, det är därför jag frågar. Det var någon annan som skrev tidigare i tråden att EB:s bostad är avspärrad av polis, och menade att detta är kopplat till dubbelmordet i Klippan. Själv vet jag inte mer mer än vad som skrivits i tråden och i media.
Citera
2025-05-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaeffect
I tidningen står det att den anhållne är hemmahörande i nordvästra Skåne och inte specifikt Klippan. EB har frekvent befunnit sig i Klippan och det finns iakttagelser av honom under den veckan mordet begicks. Kommer troligen ett erkännande i nästa vecka när EB har fått mer tid med advokaten och förhören intensifieras.

Jag förnekar inte att EB kan vara MGM. Jag tycker bara den information som framkommit i tråden än så länge är ganska tunn, och jag undrar om det finns mer info som tyder på att EB är MGM. Att EB frekvent befunnit sig i Klippan, som du skriver, gör ju inte honom till mördare.
Citera
2025-05-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerrattan88
Nån som besitter på förundersökningen osv? Dokument?

Det är ännu för tidigt för FUP. Om det finns underlag kommer häktningsprotokoll, stämningsansökan etc. efter en viss tid.

Ingen FUP förrän åtal har väckts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in