2025-05-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppeBror
Varför tror folk att MGM jobbat som trädgårdsskötare, är det bara bilden när han sitter på en gräsklippare på Facebook?

Vad jag har hört så jobbade han på KB Components i Örkelljunga fram tills han blev häktad.

Ja de stämmer med kb
Citera
2025-05-28, 21:02
Medlem
Jag har länkat in tidigare att han klippt gräs på fotbollsplan tidigare.

Citat:
Varför tror folk att MGM jobbat som trädgårdsskötare, är det bara bilden när han sitter på en gräsklippare på Facebook?

Vad jag har hört så jobbade han på KB Components i Örkelljunga fram tills han blev häktad.
Citera
2025-05-28, 22:24
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerrattan88
Ja de stämmer med kb

Vad utförde MGM för typ av arbete på KB Components?
Citera
2025-05-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Vad utförde MGM för typ av arbete på KB Components?

Vad jag förstår de som Inne på en avdelning. Vilken vet jag ej då de är Super stort.
Citera
2025-05-29, 11:33
Medlem
MGM jobbade som maskinoperatör på KBComponents i Örkelljunga. Han var mycket illa omtyckt av de flesta anställda och väldigt slarvig i sitt arbete.
Citera
2025-05-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabkillen
MGM jobbade som maskinoperatör på KBComponents i Örkelljunga. Han var mycket illa omtyckt av de flesta anställda och väldigt slarvig i sitt arbete.

Vad krävs det för utbildning för att jobba som maskinoperatör inom denna verksamhet? Jag undrar eftersom jag (som jag skrivit i tidigare inägg) vet vem MGM är och har uppfattat honom som svagbegåvad, nästan på gränsen till förståndshandikappad. Blir därför lite förvånad att han haft ett arbete som jag gissar kräver någon form av utbildning.
Citera
2025-05-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Vad krävs det för utbildning för att jobba som maskinoperatör inom denna verksamhet? Jag undrar eftersom jag (som jag skrivit i tidigare inägg) vet vem MGM är och har uppfattat honom som svagbegåvad, nästan på gränsen till förståndshandikappad. Blir därför lite förvånad att han haft ett arbete som jag gissar kräver någon form av utbildning.

Det krävs ingen utbildning överhuvudtaget. Jag känner till anställda i produktionen som exempelvis inte har avlagt gymnasieexamen.
Citera
2025-05-29, 20:30
Medlem
chomskaras avatar
Varför hör man inte mer om detta i media?
Citera
2025-05-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabkillen
Det krävs ingen utbildning överhuvudtaget. Jag känner till anställda i produktionen som exempelvis inte har avlagt gymnasieexamen.

Tack för svar. Då förstår jag. Av yrkesbeteckningen att döma gissade jag att det krävdes utbildning som t.ex. cnc-operatör eller nåt liknande.
Citera
2025-05-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Varför hör man inte mer om detta i media?

Jag tror inte att polis och åklagare har så mycket nytt att gå ut med just nu. MGM sitter häktad, och man är antagligen ganska säkra på att man fått tag i rätt person. Nu ska utredningen gå sin gilla gång med förhör, tekniska undersökningar, kartläggning av MGM:s bakgrund osv. Sedan återstår det att se om åklagaren anser att det finns tillräckligt starka bevis för att väcka åtal mot MGM, och vilka brottsrubriceringar som i så fall blir aktuella (gissningsvis mord, dråp och/eller grov misshandel och vållande till annans död).

Jag antar att det kommer att vara ganska tyst om detta fall i media fram till att åtal väcks eller (vilket jag i och för sig tror är osannolikt) MGM försätts på fri fot.
Citera
2025-05-30, 01:00
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:

Gräsklippningen runt 2016 enligt artikel.
https://www.hd.se/artikel/orebacksva...et-och-zlatan/
Senast redigerad av Hydrahead 2025-05-30 kl. 01:01. Anledning: Korrigering
Citera
2025-05-30, 20:36
Medlem
Citat:
Anställda
Under året har vi tackat av RE som under många år troget tjänat Giffens vaktmästeri. Ersättare till R är *gärningsmannen* som kommit igång bra med att ta hand om vår anläggning. Administration och dokumentation av allt arbete inom föreningen sköts fortsatt med stor noggrannhet och kontroll vår kanslist AJ.
https://www.bgif.org/News/4347843/TACK-FOR-I-AR

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in