2025-05-10, 10:32
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abuhassans
Va? Får man inte äns ha spår av läkemedel i kroppen utan att tappa körkortet 😲

Nej och du behöver inte heller bli tagen bakom ratten. Röker du lite cannabis på helgen så anser Sveriges jävla godhetsknarkare att man har ett såpass dåligt omdöme att man blir en potentiell trafikfara oavsett om du kört nyktert och prickfritt hela livet. Alkohol däremot har gemene man inga som helst problem med så länge Systembolaget finns för gemene man klarar inte av att ta något som helst ansvar för sig själv och därför kan ingen annan göra det heller.
Citera
2025-05-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Allt som ser avvikande ut kan tolkas som påverkan.

Inte bara det snutarna lär ju gå på sin "magkänsla" och även släpa med sådana på prov där deras löjliga ögontest inte visat nåt alls. Snutar älskar maktmissbruk och att ljuga är inte normala människor som tycks söka sig till det yrket.
Citera
2025-05-10, 11:06
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ja det brukar börja såhär, snart har vi polisen utanför dörren 07.00 för visitering samt uppföljning samt körkortskontroll och en runda i din lgh hus för daglig kontroll.

Lycka till nu ni som inte ser vart utvecklingen går.

Dom står redan nu och hejar på staten som drar in körkorten för hundratals som sedan blir arbetslösa
bara för att man druckit en eller två flaskor vin under ett par dagar och det är skrämmande hur lite man klarar av att tänka själv och behöver andra vuxna som nån sorts förmyndare.
Citera
2025-05-10, 11:30
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vi får väl se hur du reagerar när du blir avklädd på stationen och fingrad i röven av någon aspirant som tycker du ser lite påverkad ut efter jobbet.
Med de åsikterna, så tror jag att han hoppas på det tom.

Hur kan man tycka att övervakning är fantastiskt? Det är i bästa fall ett nödvändigt ont.
Citera
2025-05-10, 11:34
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Låter fantastiskt bra. En enkel kontroll.

Det borde finnas drönare som flög runt i tusental över trafiken som hela tiden gjorde dessa kontroller med kameror. När någon flaggas som misstänkt så kontaktas föraren för ett obligatoriskt test.

Drönarna ska givetvis vara självflygande i framtiden. Men innan det så kan en grupp på 10 poliser (10 drönare) kontrollera många tusen förare per dag.

Sånt här är fantastiskt. Men innan vi har min idé på rullning så ser jag fram emot då jag blir kontrollerad. Då kommer jag att tacka polismannen för jobbet och skyndsamt genomföra uppgiften så polismannen får mer tid att göra fler kontroller.

Fantastiskt sånt här.
Kanske utöka ditt förslag till oanmälda hembesök? Knark är ju olagligt men den som har rent mjöl i påsen behöver ju inget frukta för en random husrannsakan, eller hur?

Avd. slippery slope.
Citera
2025-05-10, 12:05
Medlem
MarkusStors avatar
Spelar ingen roll, neka alltid mot tjuven staten
Citera
2025-05-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Inga problem.
”Har man inget att dölja, har man inget att frukta”

Om avlyssning kan ske utan misstanke om brott, så finns det ju ingen anledning att inte genomföra stickprovs-husrannsakningar också.
Har man inget att dölja..

Tänk vad många brott man skulle komma tillrätta med!
Tänk vad det hade gjort för tryggheten i samhället!

Not
Precis. Så länge man har rent mjöl i påsen och så länge frihetsinskränkningarna eventuellt skulle kunna ha någon inverkan på brottsligheten, finns det inget att bråka om.

Det finns tydligen inget samband mellan att låta polisen utöva makt över människor som inte är misstänka för något brott och att oskyldiga drabbas.
Citera
2025-05-10, 12:27
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Låter fantastiskt bra. En enkel kontroll.

Det borde finnas drönare som flög runt i tusental över trafiken som hela tiden gjorde dessa kontroller med kameror. När någon flaggas som misstänkt så kontaktas föraren för ett obligatoriskt test.

Drönarna ska givetvis vara självflygande i framtiden. Men innan det så kan en grupp på 10 poliser (10 drönare) kontrollera många tusen förare per dag.

Sånt här är fantastiskt. Men innan vi har min idé på rullning så ser jag fram emot då jag blir kontrollerad. Då kommer jag att tacka polismannen för jobbet och skyndsamt genomföra uppgiften så polismannen får mer tid att göra fler kontroller.

Fantastiskt sånt här.
Tills den dagen du tas med till blodprov på sjukan trots att du inte tagit några droger och du missar något viktigt till exempel en flygresa.
Citera
2025-05-10, 12:28
Medlem
DrunkenZealots avatar
Jaha, har ni sett hur stora pupillerna är när det är ljust?
Citera
2025-05-10, 12:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Kanske utöka ditt förslag till oanmälda hembesök? Knark är ju olagligt men den som har rent mjöl i påsen behöver ju inget frukta för en random husrannsakan, eller hur?

Avd. slippery slope.

Nja, lite onödigt. Det behövs inte om alla regelbundet kontrolleras på arbetsplats eller skola.

De som är arbetslösa kan gott testas på arbetsförmedlingen en gång i månaden.

Så ditt förslag behövs som sagt inte. Mycket onödigt intrång i privatlivet som inte ger något som man inte redan får.

Med den kontroll jag förespråkar där folk regelbundet kontrolleras i skola, på arbetsplats och arbetsförmedling så kan man i princip helt skippa spontana kontroller av polis på vägbanan eller i gymmet etc.
Citera
2025-05-10, 12:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Tills den dagen du tas med till blodprov på sjukan trots att du inte tagit några droger och du missar något viktigt till exempel en flygresa.

Det händer extremt sällan och få individer i samhället. För lejonparten av folket så händer det inte en enda gång i livet.

Sen med den metoden jag förespråkar så försvinner den risken helt och hållet ändå. En regelbunden månadskontroll av alla vid arbetsplatser, skolor och arbetsförmedlingen (för arbetslösa).

Så min metod är helt klart den bästa för alla i samhället. Alla som inte knarkar tycker givetvis också att det är en guld-lösning då alla icke-knarkare vill ha bort pundarna från samhället.
Citera
2025-05-10, 12:52
Medlem
Facades avatar
Jag trodde redan dom gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in