Citat:
Och varför Uven, ska vi skapa ett samhälle där bi- eller homosexuella ska behöva gömma sig?
hmm? Varför inte skapa ett samhälle med nån annan lika monstruöst korkad idé? ex att just rödhåriga måste gömma sig? eller folk födda med funktionshinder? Det är alla olika varianter av olikheter som människor föds med helt naturligt i alla tider, och som inte på något sätt är skadligt för samhället.
varken en rödhårig eller ex. hörselskadad eller homosexuell människa är på något sätt sämre människor som automatiskt kommer skada ett samhälle iom sin existens...INGEN av dem behöver därför gömmas eller särbehandlas avseende rättigheter och möjligheter...
DINA åsikter däremot är rejält skadliga för dem och därmed samhället...men den sidan av saken tror jag inte du riktigt klarar av inse.
hmm? Varför inte skapa ett samhälle med nån annan lika monstruöst korkad idé? ex att just rödhåriga måste gömma sig? eller folk födda med funktionshinder? Det är alla olika varianter av olikheter som människor föds med helt naturligt i alla tider, och som inte på något sätt är skadligt för samhället.
varken en rödhårig eller ex. hörselskadad eller homosexuell människa är på något sätt sämre människor som automatiskt kommer skada ett samhälle iom sin existens...INGEN av dem behöver därför gömmas eller särbehandlas avseende rättigheter och möjligheter...
DINA åsikter däremot är rejält skadliga för dem och därmed samhället...men den sidan av saken tror jag inte du riktigt klarar av inse.
Det tycker jag inte att de skall behöva, men de kanske vill det ändå, av allehanda skäl. Då tycker jag det kan få vara en möjlighet. Nu är Du inne i grupptänkandet igen. Hörselskadade särbehandlas fö i vissa sammanhang, där det t ex anses som en fara att inte ha fullgod hörsel. Det gäller bl a när det gäller ansvar i båttrafik, och synskadade i biltrafik. Ingen säger att de har sämre människovärde, men en blind person har helt säkert ett lägre värde som taxichaufför.
Citat:
Nej, du har skrivit att vårdnadsansvaret för oönskade, tvångsfödda barn utanför äktenskap, enkom ska tillfalla kvinnan, eftersom.....män till sin natur är så ansvarslösa. Vi har debatterat just detta i oändligt antal av inlägg
behöver jag verkligen???? leta upp dessa åt dig?
Stå för vad du faktiskt har skrivit.
behöver jag verkligen???? leta upp dessa åt dig?
Stå för vad du faktiskt har skrivit.
Nej, blott om mannen anses olämplig, vilket statistiskt är vanligare än att mödrar är det. Enklast löst är att människor gifter sig och håller samman.
Citat:
Kvinnor är idag i militären Uven, och även kvinnor har i alla tider utfört farliga arbeten i samhället och skyddat och skyddar sina familjer. Bara det att den "farligheten" och det "skyddet" och det arbetet inte räknas i din nationalistiska misogyna stridspitts hjärna.
Vilket kön var det som mest kallades in för att "strida" mot pandemin ex? Och nästan jobbade halvt ihjäl sig på div sjukhus, vårdinrättningar, åldringsvård m.m. för att skydda befolkningen mot död?
Vilket kön är det som mest bistår befolkningen med de mest basala omsorgsbehoven för mänsklighetens överlevnad och funktion? Och ex tar hand om barn, sjuka och äldre...varje dag, år ut och år in?
Arbeten som om de inte utfördes direkt skulle leda till samhällskollaps....
Och ett arbete och ansvar som alltså leder till att just kvinnor idag är betydligt mer sjukskrivna än män.
Men just ja, det ständigt pågående arbetet med div. risker är ju inte värt vatten.....ohh no bara att antas gå ut i strid vart kanske 300:e år ? är värt något.
Vilket kön var det som mest kallades in för att "strida" mot pandemin ex? Och nästan jobbade halvt ihjäl sig på div sjukhus, vårdinrättningar, åldringsvård m.m. för att skydda befolkningen mot död?
Vilket kön är det som mest bistår befolkningen med de mest basala omsorgsbehoven för mänsklighetens överlevnad och funktion? Och ex tar hand om barn, sjuka och äldre...varje dag, år ut och år in?
Arbeten som om de inte utfördes direkt skulle leda till samhällskollaps....
Och ett arbete och ansvar som alltså leder till att just kvinnor idag är betydligt mer sjukskrivna än män.
Men just ja, det ständigt pågående arbetet med div. risker är ju inte värt vatten.....ohh no bara att antas gå ut i strid vart kanske 300:e år ? är värt något.
Du får det att låta som att jag inte skulle högakta vårdpersonal, oaktat kön. Inget kunde vara mera fel. Däremot anser jag inte att vi med pliktlag skall tvinga in kvinnor i strid, men att de kan få delta frivilligt i därför lämpade roller.
Citat:
I det citat du gav från Aristoteles så ingår kvinnor...begriper du det?
Det är också ett citat/ tänk som om man inte använder det korrekt, utan vantolkar det som du gör... ex går runt med förutfattade meningar om kvinnlig underlägsenhet, vilket definitivt! Aristoteles gjorde...eller som du med homosexuell underlägsenhet, eller manlig "underlägsenhet" att ex kunna ta praktiskt ansvar för barn, kan missbrukas rejält. ex. ge en "rätten" att förtrycka kvinnor och homosexuella.
Det är också ett citat/ tänk som om man inte använder det korrekt, utan vantolkar det som du gör... ex går runt med förutfattade meningar om kvinnlig underlägsenhet, vilket definitivt! Aristoteles gjorde...eller som du med homosexuell underlägsenhet, eller manlig "underlägsenhet" att ex kunna ta praktiskt ansvar för barn, kan missbrukas rejält. ex. ge en "rätten" att förtrycka kvinnor och homosexuella.
Jag tror att Du har fått rätt mycklet fel för Dig här. Det där med underlägsenhet låter som någon slags utslag av kritisk teori, som blir helt vanför när Du tillämpar den på mitt sätt att resonera. Men, så blir det gärna från vänster, förstsås.
nej vi vet....människor är inte lika värda i din värld....
I din värld så är i princip alla grupper utom just din egen. mindre värda människor som inte förtjänar lika behandling....samma rättigheter och möjligheter som du ger dig själv och din egen grupp...utan sämre behandling, sämre rättigheter och möjligheter som straff! för att de fötts "fel" typ.
Precis det jag skäller på dig om.
[/quote]