Citat:

Nej precis...eftersom....Putin visade sig vara en antiliberal....någon som alltså INTE värderar demokrati, yttrandefrihet, mänskliga rättigheter, frihet m.m. utan helt andra saker....sånt som din sort värderar högre.
Inte alls. Senast när Vladimir Putin tog över som president, så kunde alla mycket snabbt lära sig att den vägen var stängd för Ryssland. Naiva optimister kunde möjligen inbilla sig att det en demokratisk väg för Ryssland för 30 år sedan. Men, mest handlade det nog om att många så gärna önskade att Ryssland skulle bli ett normalt land. Att det efter kommunismen skulle bli som Tyskland efter nazismen. Det fanns givetvis aldrig några sådana förutsättningar.

Citat:

Lappri! Jag vill inte förtrycka någon av dessa grupper. Av det följer förstås inte att alla människor skall omfatta exakt samma regler, av ett flertal orsaker. Jag vill t ex inte ha kvinnlig värnplikt eller homoäktenskap, men det har förstås inget med förtryck, som Ni i vänstern försöker påskina.

'Seriöst Uven nu får du fan skärpa till dig lite.
Abortförbud ÄR förtryck av kvinnor, kanske ett av de värsta förtrycken som finns...att förbjuda halva befolkningen sin rätt att bestämma över sin kropp och liv.
Att dessutom även, fullt medvetet vad detta leder till, vilja ha en lag som gör att ENDAST kvinnan till de oönskade embryon som ska tvångsutvecklas och tvångsfödas ska påtvingas vårdnaden om det oönskade barnet, men inte fadern...ohh no! män ska slippa minsann.....ÄR förtryck av kvinnor.
Att endast kvinnor ska tvingas leva med nästan 100% av riskerna med sex, så att de stackar, stackars helt-oskyldiga-till-att-sex-sker-männen ska få lov slippa den risken, bördan, ständiga hotet kring sin sexualitet...vad bekvämt! ordnat Uven...och....jävligt gravt ORÄTTVIST.
Att vilja att homosexuella inte ska få lov gifta sig...är förtryck..
snabb googling åt dig
"förtryck. substantiv. op·förtryck ə-ˈpresh-ən. 1. : grymt eller orättvist bruk av auktoritet eller makt ."
Ta fasta på det senaste:
ORÄTTVIST BRUK AV MAKT.
	Citat:

Det gör Din.
Jag har aldrig påstått något ens i närheten av sådant. Aldrig har jag påstått att kvinnor överlag skulle vara odugliga till annat än att föda barn, och som jag varit gift i flera år med min fru som är mycket kapabel på flera områden, så har jag förstahandsinformation om kvinnors kapacitet. Du bara hittar på och klistrar på mig rena påhitt, utifrån en feministisk förutfattad mening.
Jag har aldrig påstått något ens i närheten av sådant. Aldrig har jag påstått att kvinnor överlag skulle vara odugliga till annat än att föda barn, och som jag varit gift i flera år med min fru som är mycket kapabel på flera områden, så har jag förstahandsinformation om kvinnors kapacitet. Du bara hittar på och klistrar på mig rena påhitt, utifrån en feministisk förutfattad mening.
Nej Uven, du tillhör de värdekonservativa blocket, det är rakt motsatt min, de progressiva blocket, med en ideologi som säger att kvinnor äger samma intelligens, samma olika begåvningar
som leder till div. andra yrken och verksamheter än omsorgsarbete med andra människor.
MIn ideolog har aktivt arbetat för att kvinnor ska ges samma rättigheter och möjligheter som män.
DIN ideologi däremot....ja tjena!
Vad just DU som individ "påstår" i detta är skitsamma, det är vad DIN IDEOLOGI säger och agerat i saken som är det intressanta här.
	Citat:

I en sådan situation vill jag att vi båda skall ta ansvar för resultatet. Det är så det skall fungera i ett äktenskap, med mer än bara med barn. Nu har ju förstås min fru helt frivilligt både gift sig med, och stannat kvar hos, mig väl vetandes om mina uppfattningar. Jag vet inte hur hon röstar och vi diskuterar sällan dylika politiska frågor, kanske för att vi har mycket annat att diskutera, som rör hem och familj mm.

vad "du vill".....människor ska ta ansvar för Uven är heller inte frågan här utan hur LAGARNA ser ut i saken.
Och dina idéer på lagar...ja tjena! där har du MYCKET TYDLIGT bevisat ditt stora intresse av att klämma åt specifikt kvinnor....och helt förbise män i denna sak.
Kvinnor och endast kvinnor ska bära ansvaret för mänsklig sexualitet och dess konsekvenser.....män ska slippa. Män ska ENDAST avkrävas ansvar om de är gifta....annars? nope, lite underhållsbidrag på sin höjd...
Människor är inte endast sexuella varelser eller fertila i äktenskap Uven...har du noterat den lilla detaljen i mänskligt beteende?
Så lite jävla ansvar för de REELLA konsekvenserna av dina politiska förslag tack!
För de är förtyck, och inget annat.