2025-05-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
Inkasso är ingenting.Det är som ett jävla Nigeriabrev , har ingen påverkan på ens ekonomi , vandel , kreditvärdighet eller kan påverka på annat sätt än att offren känner sig pressade till att betala.Endast Kronofogden eller rätten har möjlighet att skuldsätta människor i de officiella registren.
Samma sak med utländska Inkasso-idioter som skickar brev till Sverige , har blivit allt vanligare nuförtiden när folk semestrat med bil utomlands.

Det räcker ju med att ansöka om nytt lån eller kredit för att få sänkt kreditvärdighet.
Citera
2025-05-07, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det räcker ju med att ansöka om nytt lån eller kredit för att få sänkt kreditvärdighet.
För några år sedan blev narrativet plötsligt att Inkassobolag är djävla drägg vilket stämmer ju men jag påstår att det om några år vänder ytterligare och det blir allmänt accepterat att Kronofogden är jävla drägg och att man ska tvärvägra att ha med dem att göra och att Tingsrätten får bedömma ens fall.
Citera
2025-05-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gagagagagagaga
För några år sedan blev narrativet plötsligt att Inkassobolag är djävla drägg vilket stämmer ju men jag påstår att det om några år vänder ytterligare och det blir allmänt accepterat att Kronofogden är jävla drägg och att man ska tvärvägra att ha med dem att göra och att Tingsrätten får bedömma ens fall.

Ja, systemet är ju inte uppbyggt runt de som har det tufft i samhället. Det gäller sjuka, arbetslösa, och folk som dragit på sig för stora skulder (oavsett anledning) eller hemlösa.

Jag skulle gärna vilja se en annan lösning men nu ser det ju ut som det gör.
De var ju några år sen nu men då jag fick ju överklaga kronis beslut när de inte lyssnade på mig, sen fick vi göra upp innan rättegången, för då lyssnade de helt plötsligt…

Jävla slöseri med resurser och skattemedel.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-05-07 kl. 14:46.
Citera
2025-05-07, 14:24
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Inte läsa alltså… som att försöka prata med en trotsig bebis.

Gå och ät lite, kom tillbaka, LÄS de fucking inläggen som du försöker svara på. TÄNK lite med päronhalvan däruppe och se om det leder dig till ett mer adekvat inlägg i debatten.
Lägg ner ditt vuxensnack. Du vet faan i mig inte ens vad du talar om.
Har du ens haft skulder så du vet vad du talar om.
Merparten av folk som svarar på fb skriver bara för att man tror.
Har du skulder på 400 k så kan du tro att INGEN bank ger dig lån utan borgenär eller säkerhet.
Det måste du kanse fatta eller letar du fortfarande efter den lilla mikroskopiska möjligheten att ta lån.
Till och med min son på 1 fattar detta så då undrar man hur din hjärna ens tänker.
Om det skulle finnas möjligheter att ta så stora lå med kronis i röven skulle alla hitta banken eller hur.
Skriv inte en massa meningslösa saker som du inte ens har koll på.
Du sätter bara griller i huvudet på folk, Färdigt fatta.
Citera
2025-05-07, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Lägg ner ditt vuxensnack. Du vet faan i mig inte ens vad du talar om.
Har du ens haft skulder så du vet vad du talar om.
Merparten av folk som svarar på fb skriver bara för att man tror.
Har du skulder på 400 k så kan du tro att INGEN bank ger dig lån utan borgenär eller säkerhet.
Det måste du kanse fatta eller letar du fortfarande efter den lilla mikroskopiska möjligheten att ta lån.
Till och med min son på 1 fattar detta så då undrar man hur din hjärna ens tänker.
Om det skulle finnas möjligheter att ta så stora lå med kronis i röven skulle alla hitta banken eller hur.
Skriv inte en massa meningslösa saker som du inte ens har koll på.
Du sätter bara griller i huvudet på folk, Färdigt fatta.

Titta på mitt inlägg ovanför detta inlägg.

Jag vet precis vad jag pratar om eftersom att jag har varit i exakt ts situation (fast lite värre, men det här är ingen losertävling), till skillnad från dig som inte ens anstränger sig med att läsa inläggen så att han förstår vad han svarar på.

Ursäkta men du verkar ju helt dum i huvudet. Du har svarat samma blaj 4-5ggr nu UTAN att läsa mitt inlägg så du vet inte ens vad jag skrivit.
Citera
2025-05-07, 14:50
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Titta på mitt inlägg ovanför detta inlägg.

Jag vet precis vad jag pratar om eftersom att jag har varit i exakt ts situation (fast lite värre, men det här är ingen losertävling), till skillnad från dig som inte ens anstränger sig med att läsa inläggen så att han förstår vad han svarar på.

Ursäkta men du verkar ju helt dum i huvudet. Du har svarat samma blaj 4-5ggr nu UTAN att läsa mitt inlägg så du vet inte ens vad jag skrivit.
Jag har bra koll på läget alla dagar i veckan som man säger.
Men att du påstår att man kan ta lån från en bank med skulder på 400,000 stämmer noll.
Om du nu har suttit i denna situationen så borde du liksom veta bättre.
Banken tittar inte ens på sånt folk. Det borde du med veta om.
Varför är det många som skriver på fb för att kunna lösa skulder men INTE kan det.
Jo för att man INTE kan ta samlingslån som alla vill och hoppas på.
Har du ett bra arbete med bra betalning och minst 1 borgenär. Så KANSKE banken kommer att fundera.
I annat fall NEVER.
Citera
2025-05-07, 14:53
Medlem
Citat:
Jag har bra koll på läget alla dagar i veckan som man säger.
Men att du påstår att man kan ta lån från en bank med skulder på 400,000 stämmer noll.
Om du nu har suttit i denna situationen så borde du liksom veta bättre.
Banken tittar inte ens på sånt folk. Det borde du med veta om.
Varför är det många som skriver på fb för att kunna lösa skulder men INTE kan det.
Jo för att man INTE kan ta samlingslån som alla vill och hoppas på.
Har du ett bra arbete med bra betalning och minst 1 borgenär. Så KANSKE banken kommer att fundera.
I annat fall NEVER.

Läs min jävla inlägg din sopa, eller håll käften!!
Citera
2025-05-07, 14:58
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Läs min jävla inlägg din sopa, eller håll käften!!
Tagga ner ett par hekto mannen det är inte helg. Ta dina mediciner istället för att komma med falsak påstående.
Inte EN endaste bank kommer att ge folk lån på 400,000 med skulder på KFM.
Om det skulle vara så enkelt som du vill få det till så kan du tro att hela sveriges skuldsatta skulle lösa detta problem.
Men det verkara du inte heller fatta. Lägg ner dina teorier men LÅN.
Citera
2025-05-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Som jag sa, jag misstolkade ditt påstående.

Nej. Du skrev ett ganska långt utlägg om att folk som har skulder måste betala dom och tonen i ditt inlägg får det att låta som att du inte gillar det, men ingenstans förklarar du varför Kronofogden är skit och bidrar till att folk blir skuldsatta eller fortsätter vara skuldsatta.

Men vi gör det enkelt här. Verkligen ser ut så här:
- Folk drar på sig skulder. Här är Kronofogden på intet sätt inblandade.
- Folk vägrar betala sina skulder. Återigen, Kronofogden är inte alls inblandad.
- Borgenären vill ha tillbaks sina pengar och skickar påminnelser eller använder sig av inkassotjänster. Fortfarande ingen som helst Kronofogde inblandad.
- Borgenären ger upp och vänder sig till Kronofogden för att få hjälp. Kronofogden försöker då få in pengarna från den skuldsatta, ofta genom att erbjuda avbetalningsplaner och liknande.

På vilket sätt bidrar Kronofogden till att folk blir skuldsatta?
Var i detta anser du att Kronofogden gör fel, vad skulle dom kunna göra bättre?

Här har du inlägget igen. Läs igen.

Sanningen är att det är inte alltid värt det att jobba när man är fast i hos kronofogden.
Ibland är det värt och ibland inte. Det beror på många saker, ålder, hur stora skulder du har och hur skulderna är uppdelade. Hur det ser ut på jobbfronten osv.

Varför säger jag så här. Jo det är för att kronofogden jobbar inte för att få ned dina skulder, dom gör det mycket värre genom att du får sitta på existensminum och bara betalar av räntor.
Vi säger att du betalar 10k i månaden i 4år, det borde täckt dina skulder men istället så har det bara gått till räntor.
Nu tjänar ju inte kronofogden dessa pengar men dom uppmuntrar beteende och bidrar till det onda. Visst får kronofogden pengar också men väldigt liten del som dessa företag får betala för att jaga dig.

Kronofogden är en jävla skitmyndighet som bidrar till att skuldsätta folk istället för att hjälpa dom bli av med skulder.
Att det här får fortsätta år efter år är ofattbart istället så har dom blivit mycket hårdare genom att gå på fammilj och vänner till den skuldsatta.

Det finns mängder med fel som kronofogden gör

Att var och en ska betala sina skulder det är en självklarhet men dom bidrar till att folk sitter fast med skulder i evighet och det är inte okej.

Ex ifall du har missat en skuld på 10k som du inte kan betala, en sådan skuld kan lätt hamna över 100.000 till slut och ganska snabbt också. Det är inte okej med sådana vidriga räntor. Tänk då du har flera sådana lån och du har inte kunnat betala för att du har gått in i väggen och slutat jobba där försäkringskassan bråkar med dig. När du väl vill börja ta tag i detta så har dina skulder på kanske 50-100.000, lätt hamnat på 1miljon. Vem fan kan betala 1miljon.

Dessa människor som sitter på företag, köper upp skuldsatta räkningar , inkasso och kronofogden, är dom största jävla tjyvarna som finns.
Citera
2025-05-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Här har du inlägget igen. Läs igen.

Sanningen är att det är inte alltid värt det att jobba när man är fast i hos kronofogden.
Ibland är det värt och ibland inte. Det beror på många saker, ålder, hur stora skulder du har och hur skulderna är uppdelade. Hur det ser ut på jobbfronten osv.

Varför säger jag så här. Jo det är för att kronofogden jobbar inte för att få ned dina skulder, dom gör det mycket värre genom att du får sitta på existensminum och bara betalar av räntor.
Vi säger att du betalar 10k i månaden i 4år, det borde täckt dina skulder men istället så har det bara gått till räntor.
Nu tjänar ju inte kronofogden dessa pengar men dom uppmuntrar beteende och bidrar till det onda. Visst får kronofogden pengar också men väldigt liten del som dessa företag får betala för att jaga dig.

Kronofogden är en jävla skitmyndighet som bidrar till att skuldsätta folk istället för att hjälpa dom bli av med skulder.
Att det här får fortsätta år efter år är ofattbart istället så har dom blivit mycket hårdare genom att gå på fammilj och vänner till den skuldsatta.

Det finns mängder med fel som kronofogden gör

Att var och en ska betala sina skulder det är en självklarhet men dom bidrar till att folk sitter fast med skulder i evighet och det är inte okej.

Ex ifall du har missat en skuld på 10k som du inte kan betala, en sådan skuld kan lätt hamna över 100.000 till slut och ganska snabbt också. Det är inte okej med sådana vidriga räntor. Tänk då du har flera sådana lån och du har inte kunnat betala för att du har gått in i väggen och slutat jobba där försäkringskassan bråkar med dig. När du väl vill börja ta tag i detta så har dina skulder på kanske 50-100.000, lätt hamnat på 1miljon. Vem fan kan betala 1miljon.

Dessa människor som sitter på företag, köper upp skuldsatta räkningar , inkasso och kronofogden, är dom största jävla tjyvarna som finns.

Att klistra in samma text med konstiga påståenden igen förtydligar ingenting. Du måste förklara vad det är du försöker säga, i sin nuvarande form ger din text upphov till fler frågor än vad den besvarar.

Så vi tar det igen. På vilket sätt bidrar Kronofogden till att folk blir skuldsatta eller fortsätter vara skuldsatta? Det är inte Kronofogden som gör att man måste betala ränta.
Vad anser du att Kronofogden skulle kunna göra bättre? Hur ska dom bete sig för att du inte ska anse dom vara tjuvar?

För att försöka bryta ner ditt svammel lite.
Ett företag som köper upp "skuldsatta räkningar" (konstig formulering men vi kör på den) kan inte bidra till att folk blir skuldsatta. Folk är redan skuldsatta, annars hade inte företaget kunnat köpa dom "skuldsatta räkningarna".
Samma sak med inkasso. Hamnar du hos inkasso så har du redan en skuld, det är inte inkassobolaget i sig som gör dig skuldsatt.
Och slutligen då Kronofogden. Hamnar du hos Kronofogden så har du redan fått otaliga påminnelser, krav och troligtvis också inkasso. Skulden uppkom innan ens första påminnelsen kom. Så när du slutligen hamnar hos Kronofogden så har du varit skuldsatt länge, och det är på inget vis Kronofogdens fel, det är inte dom som orsakat det. Inte heller försöker dom få någon att fortsatt vara skuldsatt, då hela deras existens går ut på att få folk att betala sina skulder.

Så igen, kan du snälla förklara hur Kronofogden bidrar till att folk blir skuldsatta? Jag hävdar bestämt att Kronofogdens blotta existens borde ha en avskräckande effekt, även om den bevisligen inte biter på alla. Men utan Kronofogden eller motsvarande så skulle folk kunna låna pengar hej vilt och skita i att betala tillbaka, och då hade vi nog kunnat snacka om att folk skulle vara skuldsatta.
Citera
2025-05-07, 15:26
Medlem
Citat:
Tagga ner ett par hekto mannen det är inte helg. Ta dina mediciner istället för att komma med falsak påstående.
Inte EN endaste bank kommer att ge folk lån på 400,000 med skulder på KFM.
Om det skulle vara så enkelt som du vill få det till så kan du tro att hela sveriges skuldsatta skulle lösa detta problem.
Men det verkara du inte heller fatta. Lägg ner dina teorier men LÅN.

Har du nåt fel i huvudet när du inte klarar av att ta in information i textform?

Jag har inte teorier, jag har varit i exakt den situation som jag skriver. Att du inte klarar att ta in den informationen är väl ditt problem, inte mitt.
Citera
2025-05-07, 15:29
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Har du nåt fel i huvudet när du inte klarar av att ta in information i textform?

Jag har inte teorier, jag har varit i exakt den situation som jag skriver. Att du inte klarar att ta in den informationen är väl ditt problem, inte mitt.
Du kan fortfarande inte skriva att man kan ta lån när man har skulder på 400.000 spänn.
Det känns som att det är det minsta nålögat som finns måste du väl fatta.
Vad är det du inte förstår Är du lite nyfiken på. Du vet ju själv om det skulle vara lätt att ta lån skulle du alla lösa detta eller hur.
Då skulle man inte behöva enkla så bolag som skulle kunna gå i konkurs som är rena skämtet. Det finns ingen som har skulder på 400.000 som har fått lån utan Borgen och säkerhet.
Det hoppas jag vill ändå att du förstår eller har du tappat detta på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in