2025-05-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ett banklån när man har en skuld på 400.000:- hos Fogden? 🙄

Det finns banker som tittar på det individuellt och kan erbjuda det.
Men enkelt att få är det ju såklart inte.
Citera
2025-05-07, 11:48
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det finns banker som tittar på det individuellt och kan erbjuda det.
Men enkelt att få är det ju såklart inte.
Du måste leva i en fantasivärld. INGEN bank tittar ens på ditt ärende o du har skulder på Kronis.
Tro mig för dom har INGET förtroende för folk med skulder.
Även att du har fast arbete och tjänar kanske 400,000 per år får du inte ens låna till skithuspapper.
Även att du har en personlig bankman så är du körd och rökt.
Om du INTE har skulder på Kronis och några mindra skulder p inkasso då kanske det finns en ytterst liten möjlighet.

Men att tro du får lån med 400 k p kronis är nonsens. Ta reda på saker innan du skriver fel och lurar folk.
Du kan inte ens ta sketet smslån på 3000.
Har du en form av säkerhet så kanske du kan låna på hus lägenhet etc.
Men då gäller nog bluestep som kanske har dubbla räntan för att man utnyttjar folk.
Citera
2025-05-07, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du måste leva i en fantasivärld. INGEN bank tittar ens på ditt ärende o du har skulder på Kronis.
Även att du har fast arbete och tjänar kanske 400,000 per år får du inte ens låna till skithuspapper.
Om du INTE har skulder på Kronis och några mindra skulder p inkasso då kanske det finns en ytterst liten möjlighet.

Men att tro du får lån med 400 k p kronis är nonsens. Ta reda på saker innan du skriver fel och lurar folk.
Men då gäller nog bluestep som kanske har dubbla räntan för att man utnyttjar folk.

Bluestep slutade väl med blancolån för typ 10år sen…

Det räcker med att googla för att inse att det går.
Såklart (precis som jag skrev) så är det inte enkelt att få till det.
Citera
2025-05-07, 12:36
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Bluestep slutade väl med blancolån för typ 10år sen…

Det räcker med att googla för att inse att det går.
Såklart (precis som jag skrev) så är det inte enkelt att få till det.
Nämn en enda bank som ens lånar ut pengar till någon som har skulder på 400.
Inget direkt säkert arbete. Nu finns inte ens nålen i höstacken som du kanske fattar.
Jag kan sitta och titta p google i flera dagar. Om någon ens vill låna ut pengar utan säkerhet och skulder på KFM då är det något som inte stämmer.
Men berätta för det finns 0 chans kan jag lova dig.
Jag hade skulder up över röva för kanske 20 år sedan. Hade ett helvete att få lån ÄVEN att alla mina skulder vara betalda.
Jag hittade en lokal bank som ställde upp pga jag hade en fet bra lön då.
Men jag hade INGA skulder på KFM.
Glöm inte av att hitta iafall 1 enda bank som accepterar TS situation.
Jag behöver inget lån huset och bilen är betald.
Men hjälp gärna TS att hitta denna bank eller kryphål di tycker att du har hitta.
Citera
2025-05-07, 12:40
Medlem
Citat:
Nämn en enda bank som ens lånar ut pengar till någon som har skulder på 400.
Inget direkt säkert arbete. Nu finns inte ens nålen i höstacken som du kanske fattar.
Jag kan sitta och titta p google i flera dagar. Om någon ens vill låna ut pengar utan säkerhet och skulder på KFM då är det något som inte stämmer.
Men berätta för det finns 0 chans kan jag lova dig.
Jag hade skulder up över röva för kanske 20 år sedan. Hade ett helvete att få lån ÄVEN att alla mina skulder vara betalda.
Jag hittade en lokal bank som ställde upp pga jag hade en fet bra lön då.
Men jag hade INGA skulder på KFM.
Glöm inte av att hitta iafall 1 enda bank som accepterar TS situation.
Jag behöver inget lån huset och bilen är betald.
Men hjälp gärna TS att hitta denna bank eller kryphål di tycker att du har hitta.

Du orkade inte googla alltså, det hade gått snabbare.

Svea Bank och Zensum är två exempel.
Sen tror jag att du missade att läsa vad jag skrev i första inlägget gällande banklån och skulder…
Citera
2025-05-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Självklart är det realistiskt. Du får köra löneutmätning och sälja din bil m.m. och sedan har du betalat av lånet på sikt. Socialen tar förhoppningsvis barnen. Det handlar om att göra rätt för dig och inte bete sig efterblivet.

Självklart ska man göra rätt för sig, detta gäller av allmänna avtalsrättsliga regler och lagar. Är man skyldig någon pengar, då måste man betala tillbaka det. Läs på.
Jag tror det är du som är efterbliven. Om du har 400k hos KF så har de redan tagit din bil om den har nåt värde. Och oavsett om du har barnen eller inte så får du betala för dem.

Nej man behöver inte betala om man inte har pengar. Man har rätt till ett existensminimum. Att göra rätt för sig inför banker och finansinstitut är bara nåt trams naiva människor tror på.
Citera
2025-05-07, 12:51
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Du orkade inte googla alltså, det hade gått snabbare.

Svea Bank och Zensum är två exempel.
Sen tror jag att du missade att läsa vad jag skrev i första inlägget gällande banklån och skulder…
Jo eller hur det finns aldrig en chans du får lån med TS situation.
Du vet likaväl som jag att även att det står fint
Bolån trots betalningsanmärkningar

Bolån oavsett anställningsform

Samla dyra smålån i bolånet
Så ska ansökan göras. När man gör en ansökan så kan jag garantera dig att det är 100% godnatt.
Många av dessa företag skriver så fint. Detsamma gäller svea bank som har inkasso med.
Du får nog inse att du är svartlistad som jag säger utan att ens kunna ta lån för att köpa 6 pack lilla edet skithuspapper.
Läser man det finstilta så ser du att du är rökt med dessa skulder.
Varför tar då inte alla lån på dessa företag tror du? Då skulle ju ingen ha sjukt höga skulder.
Svea och Zensum skulle ha 80% av alla kunder.
Citera
2025-05-07, 12:54
Medlem
Citat:
Jo eller hur det finns aldrig en chans du får lån med TS situation.
Du vet likaväl som jag att även att det står fint
Bolån trots betalningsanmärkningar

Bolån oavsett anställningsform

Samla dyra smålån i bolånet
Så ska ansökan göras. När man gör en ansökan så kan jag garantera dig att det är 100% godnatt.
Många av dessa företag skriver så fint. Detsamma gäller svea bank som har inkasso med.
Du får nog inse att du är svartlistad som jag säger utan att ens kunna ta lån för att köpa 6 pack lilla edet skithuspapper.
Läser man det finstilta så ser du att du är rökt med dessa skulder.
Varför tar då inte alla lån på dessa företag tror du? Då skulle ju ingen ha sjukt höga skulder.
Svea och Zensum skulle ha 80% av alla kunder.

Du kan väl prova att läsa inläggen innan du fortsätter?
Det är lite trist att sitta och svara på dina påhittade fantasier om hur saker och ting fungerar.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-05-07 kl. 13:22.
Citera
2025-05-07, 12:57
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Du kan väl prova att läsa inläggen innan innan du fortsätter?
Det är lite trist att sitta och svara på dina påhittade fantasier om hur saker och ting fungerar.
Du vet likaväl som jag att man INTE kommer att få lån på 400,000 med skulder hos KFM.
Kolla gruppen fattiga riddare.org. Där har du folk som kan sin sak och vet vad man snackar om.
MInst 2+ års erfarenhet. Ingen har lyckats att få lån med skulder på KFM p över 200 k.
Så hur kan du då tro att det ens finns en mikroskopisk chans att få lån son TS skulle behöva.
Citera
2025-05-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Nähä!
jag erbjöd dom en tredjedel av skulden,
Och det gick bra.

Citat:

Inkasso är ingenting.Det är som ett jävla Nigeriabrev , har ingen påverkan på ens ekonomi , vandel , kreditvärdighet eller kan påverka på annat sätt än att offren känner sig pressade till att betala.Endast Kronofogden eller rätten har möjlighet att skuldsätta människor i de officiella registren.
Samma sak med utländska Inkasso-idioter som skickar brev till Sverige , har blivit allt vanligare nuförtiden när folk semestrat med bil utomlands.
Citera
2025-05-07, 13:09
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ett banklån när man har en skuld på 400.000:- hos Fogden? 🙄
Är väl borgenärer som använder kronofogden till hjälp. De är dem du skall göra upp med.
Citera
2025-05-07, 13:24
Medlem
Citat:
Du vet likaväl som jag att man INTE kommer att få lån på 400,000 med skulder hos KFM.
Kolla gruppen fattiga riddare.org. Där har du folk som kan sin sak och vet vad man snackar om.
MInst 2+ års erfarenhet. Ingen har lyckats att få lån med skulder på KFM p över 200 k.
Så hur kan du då tro att det ens finns en mikroskopisk chans att få lån son TS skulle behöva.

Inte läsa alltså… som att försöka prata med en trotsig bebis.

Gå och ät lite, kom tillbaka, LÄS de fucking inläggen som du försöker svara på. TÄNK lite med päronhalvan däruppe och se om det leder dig till ett mer adekvat inlägg i debatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in