Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Vilken sjuk historia du sitter inne med. Men menar du att du arbetar lite då och då? Plus att du får det du fattas till minimum i uppehälle från soc?
Får liksom inte ihop detta. Hur kom skulderna till? Har inte soc rekommenderat dig att tala med någon skuldrådgivare på kommunen?
Problemet är lite dina 2 sjukdomar samtidigt som du är med barnen med dina föräldrar.
Hur ser liksom framtiden ens ut för dig?
Hjälper inte dina föräldrar för att kunna lösa din situation? Eller sitter dom bara passiva och gillar läget?
400 k kan vara sjukt svårt att lösa själv när du inte har regulart arbete.
Just fått en visstidsanställning via bemanning,
Arbetade tidigare heltid inom transport som chaufför men blev av med behörigheten för att köra yrkesmässigt på grund av epilepsi
Därav förlorade jag den inkomst jag hadde för att kunna betala mina skulder varje månad och mina skulder hamnade hoss kronofogden.
När jag vart arbetslös så var jag tvungen att gå på soc bidrag då jag av olika anledningar blev av med min a-kassa
Så fram till nyligen gick jag på soc som enda inkomst innan jag kom in på det jobb jag nu har på 100% inhyrd svetsare på industrin
Frågat och bett om hjälp från föräldrarna men de blir bara irriterad och vägrar ställa upp på t.ex. ett lån för att komma ifrån fogden.
Min styvsyster hjälper de både med barn, ekonomiskt och står som borgenär så att hon kunde som arbetslös köpa en vinterstuga i Kläppen
Framtiden är jag osäker på så lever dag för dag