2006-09-11, 20:16
Bannlyst
Såg då ingenting annat bakom hänglåset, men kan ha fel...satan, varför ska allt vara så nedstängt, de är ju inte direkt sveriges guldreserv dom gömmer där....aiit...?
Citera
2006-09-12, 07:54
Bannlyst
Såg detta då jag läste morgontidningen idag.

LULEÅ, KURIREN. 12/9-06

Någon har brutit sig in genom gallergrindar på Mjölkuddsberget i Luleå. Det upptäcktes under måndagseftermiddagen. Ägarna till fortet som finns under berget skulle dit under eftermiddagen för att se om även de inre dörrarna var uppbrutna.

Och nej, jag är faktiskt oskyldig, trots att ja pratat om att bryta mig in
Någon som vet nått om detta? Kom ni isof in i fortet?
Citera
2006-09-12, 09:46
Bannlyst
Jag var uppe i ormberget ganska frekvent under sommaren,hittade t.ex gångar som enligt skyltning var förbundna med boden.(kan det stämma?)Jag och en polare har funderat på att försöka oss på mjölkudden,men det verkar vara svårt.Alla här som bor i luleå borde slå sig ihop så vi kan komma in nångång.
Citera
2006-09-12, 11:54
Medlem
Gångar förbunda med Boden? Har inte sett någon sådan skylt, har du bilder?
Känns ganska långsökt att det skulle vara förbundet med Boden, tre mil gångar till vilken nytta? Jag menar det är juh inte så att du kan ta in en lastbil i fortet, så skulle folk cykla till Boden då eller?

"Folk" på detta forum är nog lika oskyldig till detta som till dörren på det lilla cirkulära "betongtornet" på Mjölkuddsberget ovanför huvudporten som på ngt oförklarligt vis ramlat bort från sina gångjärn som var injutna i betong...

/ C
Citera
2006-09-12, 14:27
Medlem
TheDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neffy
Såg detta då jag läste morgontidningen idag.

LULEÅ, KURIREN. 12/9-06

Någon har brutit sig in genom gallergrindar på Mjölkuddsberget i Luleå. Det upptäcktes under måndagseftermiddagen. Ägarna till fortet som finns under berget skulle dit under eftermiddagen för att se om även de inre dörrarna var uppbrutna.

Och nej, jag är faktiskt oskyldig, trots att ja pratat om att bryta mig in
Någon som vet nått om detta? Kom ni isof in i fortet?

Ojdå, hoppas dom kom in Gallergrindar, Hmm.. vilka kan dom mena?
Citera
2006-09-12, 14:47
Medlem
Frenatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolhand
"Folk" på detta forum är nog lika oskyldig till detta som till dörren på det lilla cirkulära "betongtornet" på Mjölkuddsberget ovanför huvudporten som på ngt oförklarligt vis ramlat bort från sina gångjärn som var injutna i betong...

/ C

sant... vi har varit ner dit, dock är vi oskyldiga till dörren som vi märkte var öppen när vi cyklade omkring på berget

Citat:
Ursprungligen postat av TheDoctor
Ojdå, hoppas dom kom in Gallergrindar, Hmm.. vilka kan dom mena?

troligast den feta grinden på baksidan av berget, vid cykelstigen som förbinder bergviken och porsöns industri område
Citera
2006-09-12, 15:09
Medlem
Det kan ju vara gallergrinden under betongtornet dom syftar på..? och även om den har varit uppbruten ett tag tar det ju tid innan dom märker nåt. Men huvudporten används väl nästan var och varannandag av ägarna, så den kan det väl inte vara? Isf måste ju någon ha brutit sig in väldigt nyligt. Och förresten sa väl du, Neffy, att man kunde komma igenom grinden vid huvuporten utan att göra åverkan?
Citera
2006-09-12, 15:22
Medlem
Frenatics avatar
hmm... stämmer att man kan ta sig genom galret vid porten, tänkte inte så långt men gallret nere i hålet hade jävligt rostiga ytor där dom var kapade, så de har nog stått uppbrutet jävligt länge

EDIT: cyklade föressten förbi porten igår mellan 21 och 22 nån gång, och då var den stängd, var de nån som hade tagit brytit sig in där innan jag var där så hade dom inte gjrt nån större skada på själva porten iaf
Citera
2006-09-12, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WiA
Det kan ju vara gallergrinden under betongtornet dom syftar på..? och även om den har varit uppbruten ett tag tar det ju tid innan dom märker nåt. Men huvudporten används väl nästan var och varannandag av ägarna, så den kan det väl inte vara? Isf måste ju någon ha brutit sig in väldigt nyligt. Och förresten sa väl du, Neffy, att man kunde komma igenom grinden vid huvuporten utan att göra åverkan?

Jag kan då ta mig igenom den utan åverkan, ganska smal. Men varför används den dagligen av ägarna? Vad används stället till anyways, dom lär ju inte bo där...? (jag skulle dock kunna tänka mig det... ) Blir å bege sig dit så fort man piggnar till, jävla förkylningstider
Citera
2006-09-12, 22:34
Medlem
tänkt dra och kolla nån dag i veckan nånstans, har blivit ganska intresserad nu när jag har läst här i forumet.. Men de är ju så att jag inte har nån kamera:S
Men vart rekommenderar ni i luleå? Mjölkuddsberget verkar ju inte som nåt jag har lust på när de stod i tidningen och de? Egentligen vill man ju hitta nåt lite mer sällsynt men de lär man ju inte göra här.. Eller?
Citera
2006-09-12, 22:38
Bannlyst
Ormberget är väl ett toppenval, ifall du ska ut för första gången Ganska lätt att hitta, stort och mycket att upptäcka, annars verkar dom finaste sakerna i lule vara rivna eller igentäppta
Citera
2006-09-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neffy
Ormberget är väl ett toppenval, ifall du ska ut för första gången Ganska lätt att hitta, stort och mycket att upptäcka, annars verkar dom finaste sakerna i lule vara rivna eller igentäppta

Okej jo de är första gången Men man går inte vilse eller så där inne? Behöver man bryta sig in? Borde man ha med sig nå speciell utrustning dit?
Men om ni hittar nåt nytt så kan ni ju göra en liten recension här så man kan dra och kolla själv också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in