2009-12-03, 22:53
Medlem
Det ser som sagt lovande ut... men men... var dit och tittade för en massa år sen mitt in vintern, pulsade i snön och till min besvikelse så fan jag
Det är förvisso en tunnel men den slutar bara nån meter in.
Det har nog suttit en våg för järnvägen ovanför eller nått liknade, typ lossningstation för ballast vagna?
Citera
2009-12-05, 20:25
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzapp
Det ser som sagt lovande ut... men men... var dit och tittade för en massa år sen mitt in vintern, pulsade i snön och till min besvikelse så fan jag
Det är förvisso en tunnel men den slutar bara nån meter in.
Det har nog suttit en våg för järnvägen ovanför eller nått liknade, typ lossningstation för ballast vagna?

Aha. Jag var också där, och det var ganska roligt att kunna komma så nära järnvägen på lagligt vis. Det fanns några cementkonstruktioner där också, men det var för mörkt för att utforska saken närmare. Tyvärr verkar all rolig UE vara bortbyggd från Luleå.
Citera
2010-08-28, 02:04
Medlem
purplehazechilds avatar
finns ju ett hus på bergnässidan av bergnäsbron till höger exakt när man kommit över bron. var in där för säkert 8-10 år sen om inte mer. då var det inte igenbommat. huset var fullt av saker finns b.la en en övervåning med massa gamla lp skivor och lp spelare och gamla leksaker. i köket minns jag att det var porslin och massa annat. så om nån ue:are är sugen, dra dit!
Citera
2010-12-14, 16:26
Medlem
Théodicées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Hepp, ingen som vet något om Ormberget, är väl bara att acceptera den bittra sanningen att ingen människa lär sätta sin fot där inne igen...

Jävligt trist.. Hade garanterat varit öppet några år till om inte för alla vandaler. Men ormberget var ju ingenting jämfört med LKAB, det var ju helt sjukt...

Har försökt hitta lite info om Luleå, ska fara dit och kolla in lite olika ställen inom en snar framtid, återkommer.
Citera
2011-04-27, 19:36
Medlem
OliwerKwistts avatar
Någon snäll själ som skulle kunna PM'a mig om vägbeskrivningar till Hell Hole, eller någon annan ingång på ormberget, var där för många år sedan men kommer inte ihåg alls. Var på ormberget idag och gick runt men minnet svek mig. Hur är dem igenbommade? Jag har tänkt ta med mig kofot och massa skit och öppna skiten så man tar sig ner :O

Och den där ventilationsliknande saken som sticker upp på bilderna i början på tråden, vars på mjölkuddsberget är det?

Tack i förväg
Citera
2011-04-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliwerKwistt
Någon snäll själ som skulle kunna PM'a mig om vägbeskrivningar till Hell Hole, eller någon annan ingång på ormberget, var där för många år sedan men kommer inte ihåg alls. Var på ormberget idag och gick runt men minnet svek mig. Hur är dem igenbommade? Jag har tänkt ta med mig kofot och massa skit och öppna skiten så man tar sig ner :O

Och den där ventilationsliknande saken som sticker upp på bilderna i början på tråden, vars på mjölkuddsberget är det?

Tack i förväg

Kanonfortet på ormberget är plomberat sedan ett par år tillbaka, man tar sig inte in där helt enkelt.
Citera
2011-04-30, 00:25
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliwerKwistt

Tack i förväg

Var huvudingången till Ormberget låg hittar man ganska enkelt, men för att ta sig in där behöver du snarare en grävskopa än en kofot.
Citera
2011-07-20, 01:04
Medlem
Youngboyss avatar
Var nere där för ca 3 år sedan. Stället är läskigt, gick ner för en lång trappa och sedan ner på golvet. Väl där så var det jävligt mörkt, en massa madrasser var på golvet( troligtvis luffare som sover där) sen in i berget. Det fanns inga lysen eller liknande men sen börjar man hitta spår efter att militären varit där( tror byggnaden använts av militären tidigare) men någon gammal radio och telefonböcker, gamla telefoner m.m. Men stället var tämligen orört då jag var där. Läskigt är i alla fall om du kommer in men inte ut.
Citera
2011-07-20, 20:22
Medlem
fr0d0s avatar
Nån som har kvar bilderna?

Dom på pixbox är borta och resten också
Citera
2011-07-21, 00:28
Medlem
Qleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0d0
Nån som har kvar bilderna?

Dom på pixbox är borta och resten också

På den här sidan finns det lite bilder från samma ställe.

http://www.ue-nordic.se/gallery.php?gal=Kanonfort
Citera
2012-07-28, 01:20
Medlem
Lite tråkigt att dom har täppt igen gångarna i svartöberget//svartöstaden,dock så har dom ju kvar skydds rummen upp på berget vid vatten tornet ni som vet var det är.
Citera
2012-07-29, 20:32
Medlem
Qleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmedsnus
Lite tråkigt att dom har täppt igen gångarna i svartöberget//svartöstaden,dock så har dom ju kvar skydds rummen upp på berget vid vatten tornet ni som vet var det är.

Hämta en spade och börja gräv, är du effektiv så är du inne på ett par timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in