2006-08-29, 19:38
Medlem
antonords avatar
mjölkuddsberget, drömställe säger jag bara

Ormberget va ju ochså underbart! skulle man kunna få ett litet pm om platsernas lokalition så att säga? :P snälla?
Citera
2006-08-29, 23:05
Bannlyst
Mjölkuddberget skulle kunna vara ett drömställe, bara man tar sig in
Får fundera på de där PMet Är ju lite roligare att hitta ställena själv, kan ju som säga att fortet inte ligger under slalombacken iaf
Citera
2006-09-03, 14:22
Bannlyst
Var till svartöberget för ngn kväll sedan, hörde att det fanns gångar där. Hittade ett fåtal grottor och liknande, inga större saker. Dom har tydligen fyllt igen dom längre (nån km) långa tunnlarna med betong Ingen som vet något mer om detta? Malmhamnen sprängde dom ju å skickade till kina förra året
Citera
2006-09-03, 14:59
Medlem
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neffy
Var till svartöberget för ngn kväll sedan, hörde att det fanns gångar där. Hittade ett fåtal grottor och liknande, inga större saker. Dom har tydligen fyllt igen dom längre (nån km) långa tunnlarna med betong Ingen som vet något mer om detta? Malmhamnen sprängde dom ju å skickade till kina förra året

Här har du bilderna därifrån som jag har tagit.. [SIZE=2][COLOR=#0000ff]

http://www.krakke.com/upload/moshan/
[/COLOR][/SIZE]
Citera
2006-09-03, 16:47
Bannlyst
Hur fan kan ja ha missat allt de där?! fina bilder, men lägg upp dom ngn annanstans, jobbigt å kolla på dom atm
Citera
2006-09-03, 17:06
Medlem
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neffy
Hur fan kan ja ha missat allt de där?! fina bilder, men lägg upp dom ngn annanstans, jobbigt å kolla på dom atm

Jadu, du är sent ute, de var typ flera år sedan de stället var aktuellt...
Citera
2006-09-03, 20:22
Medlem
Trist att allt ska städas upp så himla rejält nu för tiden, blir inte så mycket kvar till eftervärden.

Allt från malmhamnen städases bort / revs och fylldes igen... http://www.flashback.org/leave.php?...30&arkiv=False

Det finns mer info i den här tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=279618

En av de få saker de inte rörde är sånt som var äldre än hamnen som revs, men det är inte så mycket spännande. Tex en "borgliknande" husgrund med en kort tunnel från källaren. Jag har dessutom för mig att ammunitionsförådet till den gammla LV ställningen vid toppen är kvar (ett mycket litet bergrum med metalldörr).
Citera
2006-09-03, 22:11
Medlem
100%karlssons avatar
faan så tufft måste fara dit och ta mig en titt nån gång ^^ är det svårt att hitta till ingången??
Citera
2006-09-04, 01:39
Medlem
En fråga om den rostiga stege som man ser på den här bilden från "ormberget" http://www.pixbox.se/pic_show_id4082402.html var i fortet är den samt var går dem? har varit där flera gånger och kan inte minnas att jag har sett den. Kan ha missat den efterom det är ett stort fort... med riktigt långa gångar åt olika håll

Förövrigt, kul med lite intressanta bilder från Luleå med omnejd, mer sånt tack!
Citera
2006-09-04, 01:57
Bannlyst
Aah, den stegen ja Om du antar att du kommer in genom huvudporten, så tar du första till vänster, förbi kök osv, in i nått slags maskin rum, luckan sitter i väggen på högersidan, liten öppning. Den följer nån slags skorsten en jäävligt bra bit uppåt, å sned som satan är den också. Tror att den användes som rökutsläpp vid brand eller liknande (rökgasfläkt står de på ngn skylt dära). Ha en trevlig klättring (Tips: Klättra först, regnar rost som fan ifall du är under ngn, inte kul, fick de i både ögon å mun )
Citera
2006-09-04, 02:26
Medlem
Aha, tackar, då förstår jag bättre. den kanske går upp till skorstenen man ser ovan på berget? alltså den 4-kantiga med galler på just en bit upp ovanpå från huvudporten?

Såg en röd stege som går till en lucka i taket till vänster innan för huvudporten en bit, fick inte upp den. det stod nödutgång på den. Fattar inte vart den gick heller.

Berget är rätt stort och en del gångar går tom. utanför staketet. någon som vet om en utgång till vänster uta nförden "varmbonade" delen går ut? måste vara mitt i skogen utanför staketet eller så är jag helt ute och cyklar. letade som attan men hittade aldrig igen den

Vart himla paff första gången jag såg att det fanns gångar utanför staketet...
Citera
2006-09-04, 14:04
Bannlyst
Joo, vi har kommit upp utanför staketet. Men den ligger på högersidan av anläggningen, om du tänker dig att du står nedanför, vid porten. Till vänster har jag inte hittat något, kanske något nytt att upptäcka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in