2005-12-18, 21:17
Medlem
En av de mest spännande och största tunnlar jag varit in i är nog snart ett minne blott.

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=5530&arkiv=False
(se bilderna i fullstorlek)

Någon fler än jag som varit där inne?
Var ganska läskigt, hade inte koll på vad tunneln var till för. Fanns skyltar där det stod "Varning för fjärrstyrd maskin".

Hur som helst, synd att det ska rivas, var ett häftigt ställe.
Citera
2005-12-18, 21:25
Medlem
rebbans avatar
Intressant!
Citera
2005-12-19, 00:15
Avstängd
moshans avatar
[SIZE=2]Jo jag har spenaderat mycket tid där.. Jag hade lite bilder upplagda här för något år sen..[/SIZE]
Citera
2005-12-19, 09:13
Medlem
Gamla Grabbiss avatar
För bilder från Svartön när den var som vackrast (=rostigast), kolla in fotoboken Svartön av Peo Rask och Hans Granqvist. Bör finnas på landerts större bibliotek. Rasande vackra bilder.
Citera
2005-12-20, 00:55
Medlem
Jag var och sprang där en hel del för sådär 15 år sen. Man fick verkligen passa sig när man var där för en massa lastmaskiner, arga "gubbar" och Väktare. Känns lite vemodigt när man ser en industri rivas och totalt förintas på detta sätt. Det är otroligt mycket intressanta plaser som har "försvunnit" på Svartön de senaste 10 åren.

Andra ställen på Svartön som jag saknar är Sjömagasinet och Panncentralen, mycket speciella platser.
Citera
2005-12-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xzapp
Jag var och sprang där en hel del för sådär 15 år sen. Man fick verkligen passa sig när man var där för en massa lastmaskiner, arga "gubbar" och Väktare. Känns lite vemodigt när man ser en industri rivas och totalt förintas på detta sätt. Det är otroligt mycket intressanta plaser som har "försvunnit" på Svartön de senaste 10 åren.

Andra ställen på Svartön som jag saknar är Sjömagasinet och Panncentralen, mycket speciella platser.

När jag var första gången så var det ingen aktivitet alls, förutom att en pick-up kom och tvärnitade brevid oss när vi just klivit genom ett hål i stängslet. Vi kunde inte vända och gå ut där vi just hade gått in, så det var bara att lägga benen på ryggen och hoppa ut mellan taggtråden och stängslet sen, en upplevelse jag aldrig glömmer. Fastnade med jackan, brr.
Citera
2005-12-22, 01:57
Medlem
Bevakningsdetaljen var verkligen på allerten när det begav sig... mer än en gång jag har sprunigt fort ut från området. På den gammla goda tiden så brukade vi klättra över en dörr i staketet vid pancentralen som hade sträckmetall istället för taggtråd, eller gå genom ett hål som som någon brukade hålla öppet bakom vävstugan. (antagligen en genväg för någon till jobbet.)

Det är ca 10 år sedan de flyttade till den nya hamnen på Sandskär. känns lite vemodigt att det totalsanerar området på det sättet, en epok går i graven.

Finns tunneln från den gamla "borgruinen" kvar? antar att den är k-märkt och inte får rivas.
Citera
2005-12-22, 02:07
Avstängd
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xzapp
Bevakningsdetaljen var verkligen på allerten när det begav sig... mer än en gång jag har sprunigt fort ut från området. På den gammla goda tiden så brukade vi klättra över en dörr i staketet vid pancentralen som hade sträckmetall istället för taggtråd, eller gå genom ett hål som som någon brukade hålla öppet bakom vävstugan. (antagligen en genväg för någon till jobbet.)

Det är ca 10 år sedan de flyttade till den nya hamnen på Sandskär. känns lite vemodigt att det totalsanerar området på det sättet, en epok går i graven.

Finns tunneln från den gamla "borgruinen" kvar? antar att den är k-märkt och inte får rivas.

Berätta mer om tunneln från borgruinen..
Citera
2005-12-23, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Berätta mer om tunneln från borgruinen..
Japp, gör det!
Finns fler bilder?
Citera
2006-03-08, 20:50
Medlem
1910-Q10koms avatar
Moshan's bilder http://www.gs17.com/krakke/upload/moshan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto