2006-10-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borito
luckan jag prata om förut, körde förbi den idag då hadde dom stoppat nått litet hus över den

Om du menar luckan nere vid gångtunneln mellan björkskataleden och vägen upp till teknikens hus så innehåller den ett shakt med avloppspump. Har för mig att den kom dit när de byggdde tunneln.

Man sätter ofta ett litet hus över shaktet för att förenkla underhåll och tillgänglighet, de gjorde det påen exakt lika dan lucka i höstas vid gångtunneln vid svartöstaleden vid uddebokorsningen vid aronstorp.
Citera
2006-10-28, 11:20
Medlem
boritos avatar
exat den jag mena.
synd att det inte var till mjölkuddsberget
Citera
2006-11-08, 10:29
Medlem
MillerJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neffy
Var till svartöberget för ngn kväll sedan, hörde att det fanns gångar där. Hittade ett fåtal grottor och liknande, inga större saker. Dom har tydligen fyllt igen dom längre (nån km) långa tunnlarna med betong Ingen som vet något mer om detta? Malmhamnen sprängde dom ju å skickade till kina förra året

Jävligt surt. Jag var där medan de höll på att riva LKAB, vi skulle ner i tunnlarna, men då var det ju jävla IS som täckte botten, vilket gjorde ingången till tunnlarna ca 20 cm hög.. Ingenting man chansar på..

Däremot var jag uppe i de gigantiska tornen på LKAB innan de började riva. Skithäftigt, och ganska läskigt att gå mellan dem på svajande golvnät, typ. Hehe.
Citera
2006-11-08, 10:30
Medlem
MillerJRs avatar
Citat:
Var och tog oss ett besök på mjölkuddsberget igårnatt. Upptäckte till vår förfärelse att dom har stängt igen Moria, och satt 2st metallslag över blocket, vi försökte skruva av dessa men tror att gängorna är trasiga. Förökte och få upp ett antal dörrar men utan framgång Såg att någon tagit sig in i ytterligare en tunnel, som även denna leder fram till en ståldörr med ratt, där tar det tydligen stop för alla.

Så nu är båda forten i luleå igenbomade, man får hoppas att det bara är under vintern, och att dom blir mer tillgängliga till våren /sommaren.

De stänger alltid till hösten. Kommer själv ihåg hur besviken jag blev första gången jag upptäckte att t.ex. Hell Hole var igenbommat Men de öppnar igen..
Citera
2006-11-08, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MillerJR
De stänger alltid till hösten. Kommer själv ihåg hur besviken jag blev första gången jag upptäckte att t.ex. Hell Hole var igenbommat Men de öppnar igen..

Inte helt säkert nu, men tanke på tidningsartikeln i kuriren / (nsd?). Stod ju att dom funderade på att fylla igen med betong. Vilket enligt mig är ett jävla slöseri med pengar. Varför förstöra delar av nutidshistoria?
Citera
2006-11-08, 13:30
Medlem
Jarkos avatar
Citat:
Inte helt säkert nu, men tanke på tidningsartikeln i kuriren / (nsd?). Stod ju att dom funderade på att fylla igen med betong. Vilket enligt mig är ett jävla slöseri med pengar.

Efter era inbrott vore det nog billigare att rasera hela anläggningen.

Citat:
Varför förstöra delar av nutidshistoria?

Ställ samma fråga till dig själv.
Citera
2006-11-08, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jarko

Amen, jag har ju förstört en hel jävla massa eller hur? Du verkar ju veta så jävla mkt. Varje gång jag tagit mig in i ormberget har det varit öppet, vi har inte behövt / tänkt ha sönder något. Skejtare och andra vet jag har förstört, därför det ser ut som det gör.
Citera
2006-11-08, 15:49
Medlem
Frenatics avatar
Citat:

förstår inte hur de kan vara mer ekonomiskt att plombera/riva stället efter att vi har varit där, vi har inte förstört nått när vi har varit nere eller förstört nått för att ta os ner. kan du förklara de?
Citera
2006-11-08, 15:59
Medlem
Citat:

allt satanist klotter är det inte UE:are som ligger bakom..

det är satanist-fjortis-goth-människor från björksgatan..

UE:are har inte sönder något.. SE men inte röra (om det inte gäller stege eller en olåst dörr, då måste man ju röra )

kul att Journalisterna har hittat till flashback.. Vi hälsar er välkommna..

mjo.. proppa byggnaden full med betong.. haha då är det ju billigare att rusta upp stället till något bra ställe och sätta bättre säkerhet.. eller att sannera allt klotter i stan. Det är ju inte direkt litet inne i ormberget.. och som neffy sa: varför förstöra nutidshistoria..

"vi kanske borde spränga Tjernobyl" det är ju farligt för människorna.. så vi spränger skiten i luften istället för att låta det stå som det är..
Citera
2006-11-08, 17:10
Medlem
moshans avatar
Hoppas att Neffy och dom där idioterna hittar nån annan hobby när Ormberget stängs. Sök självbekräftelse någon annanstans. Rikspucko!
Citera
2006-11-08, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Hoppas att Neffy och dom där idioterna hittar nån annan hobby när Ormberget stängs. Sök självbekräftelse någon annanstans. Rikspucko!

Okey..förlåt om jag inte förstår, men kommer det från dig, eller citerar du någon upprörd svensson?

EDIT: Du kan ju prata direkt till mig istället för att nämna mig i tredje person. Din egen hobby då? Håller du själv inte på med UE? Postar du själv inte bilder på forumet? Tror mig bestämt att det finns en länk med bilder i denna tråd som du fotat. Förklara för mig vad vi har gjort för fel, för att dömas till rikspuckon av dig...Att posta bilder i forumet verkar vara ganska populärt, ingen gnäller om det, inte förän det tas upp i tidningar eller liknande. Tro inte jag är speciellt glad över publiciteten heller, och jag tänker vara mer försiktig med bilder i fortsättningen.
Citera
2006-11-08, 17:35
Medlem
Frenatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan

tackar, tror inte att jag tänker byta hobby, så ni får nog fortsätta dras med mig ettag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in