Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Det behövs som sagt inte eftersom det finns män. Att välja insemination framför någon av alla horder av tillgängliga män som finns är bara ännu en nivå av narcissism.
Nej det har jag inte sagt. Din slutsats är idiotisk. Jag har sagt att kvinnor har sista ordet eftersom det är DE som kan föda barn.
1,4 per kvinna. Något som inte är hållbart om vi vill att civilisationen ska överleva.
Och jo, det finns massor av kvinnor som vägrar föda barn.
Varför ska jag propagerara för det när det finns ett mycket bättre alternativ som inte medför alla negativa konsekvenser som insemination innebär? Otroligt märkligt resonerat av dig.
1. Det finns män och kvinnor som inte vill ha barn. Ska vi tvinga dessa, tycker du?
2. Det finns män och kvinnor som tycker det räcker med 1-3 barn. Ska vi tvingas dem att skaffa fler barn än så, tycker du?
3. Det finns kvinnor som längtar efter barn, men som inte finner en lämplig man att skaffa barn med. Då är insemination perfekt. Hon får barn och barnafödandet ökar! Win-win!
4. Det finns kvinnor som längtar efter barn och vill ha det med en specifik man. Men han är en badboy, så hon avvaktqr och hoppas. Om barnafödandet ska ökq i det fallet, behöver han ju ändra sin attityd. Så blir det barn gjorda och barnafödandet ökar!
Men jag fattar. Du är inte intresserad av att barnafödandet ska öka. Du är bara intresserad av att "rätt sorts män" ska få varsin kvinna.
Vad du inte inser är att alla män är lite av badboys. Men vissa
väljer en annan bana. Det är ett val man gör. Du har säkert själv ratat kvinnor som du legat med, du köper sex. = En tvättäkta badboy.
Så blir en kvinna kär i en man och han är tillräckligt attraherad av henne för att lugga med henne. Så borde han skaffa familj med henne.
Inte se henne som "aha!Jag fick henne, vem mer kan jag då få?" Och dumpa henne. För då blir inga barn gjorda.