2025-08-12, 17:29
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kan få? De ska alltså tillåtas? De har inga grundläggande och självklara rättigheter?
Ja precis som alla andra kan få förverkliga sig själva.

Du vet att jag inte menade nått sånt där skit som du försöker klistra på mig.

Get a grip tokstolle! Ut och träffa folk så du slipper bli bitter!
Citera
2025-08-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det behövs som sagt inte eftersom det finns män. Att välja insemination framför någon av alla horder av tillgängliga män som finns är bara ännu en nivå av narcissism.

Nej det har jag inte sagt. Din slutsats är idiotisk. Jag har sagt att kvinnor har sista ordet eftersom det är DE som kan föda barn.

1,4 per kvinna. Något som inte är hållbart om vi vill att civilisationen ska överleva.

Och jo, det finns massor av kvinnor som vägrar föda barn.

Varför ska jag propagerara för det när det finns ett mycket bättre alternativ som inte medför alla negativa konsekvenser som insemination innebär? Otroligt märkligt resonerat av dig.

1. Det finns män och kvinnor som inte vill ha barn. Ska vi tvinga dessa, tycker du?

2. Det finns män och kvinnor som tycker det räcker med 1-3 barn. Ska vi tvingas dem att skaffa fler barn än så, tycker du?

3. Det finns kvinnor som längtar efter barn, men som inte finner en lämplig man att skaffa barn med. Då är insemination perfekt. Hon får barn och barnafödandet ökar! Win-win!

4. Det finns kvinnor som längtar efter barn och vill ha det med en specifik man. Men han är en badboy, så hon avvaktqr och hoppas. Om barnafödandet ska ökq i det fallet, behöver han ju ändra sin attityd. Så blir det barn gjorda och barnafödandet ökar!

Men jag fattar. Du är inte intresserad av att barnafödandet ska öka. Du är bara intresserad av att "rätt sorts män" ska få varsin kvinna.

Vad du inte inser är att alla män är lite av badboys. Men vissa väljer en annan bana. Det är ett val man gör. Du har säkert själv ratat kvinnor som du legat med, du köper sex. = En tvättäkta badboy.

Så blir en kvinna kär i en man och han är tillräckligt attraherad av henne för att lugga med henne. Så borde han skaffa familj med henne. Inte se henne som "aha!Jag fick henne, vem mer kan jag då få?" Och dumpa henne. För då blir inga barn gjorda.
Citera
2025-08-12, 17:54
Medlem
Citat:
Lika korkat förslag som insemination. Varför ska vi hela tiden hoppa över det bra förslaget och istället köra på dina betydligt sämre andrahandsval som medför en massa negativa konsekvenser?

För gud förbjude att kvinnor någonsin ska behöva skärpa sig.

Kvinnor som vill ha barn men inte träffar en bra man att få barn med, borde givetvis få enkelt till insemination. Om nu barnafödandet behöver öka.

Och kvinnor som är kära I en man som de vill ha barn med, men som inte är lämplig att skaffa barn med. Tja, där är det ju mannen som behöver skärpa sig och bli en bra man. Så atg hon kan skaffa barn med honom. Om nu barnafödandet behöver öka.
Citera
2025-08-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror äggceller är synnerligen svåra för labb att skapa, ännu mer säkert det som ett befruktad äggcell behöver i 9 månader.
Och skulle man kunna skapa äggceller, så lär ju den manliga motsvarigheten (fast utan svans) vara ännu lättare skapa, så män är mog betydligt mer lätta att avvara än kvinnor.
Dessutom det måste finnas ett X i varje kombination, men det finns inget YY.
Så skulle vara försiktig med vad jag önskar om jag vore man.
Man behöver väl inte skapa äggcellerna. De går att klona.
Och med gensaxen kan man justera till generna i takt med modet. (Det är fö existerande teknologi).

Många män menar att kvinnor har ett jobbigt och labilt psyke. Och det kan man då råda bot på med avancerade sexrobotar. Där kan mannen justera till "kvinnans" psyke så det blir mer behagligt.

Sedan kommer detta inte gälla alla. Tänk mer privat sektor. Inte kommunism, med stalin och kim jong-un. En del konservativa kommer att avla fram barn på ålderdomligt sätt.

Jag tror du har hamnat i ett läge där du vill invända, och ser inte möjligheterna. Du får försöka tänka lite mer positivt.
Citera
2025-08-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är samma människor som skriker att vi går under på grund av en mindre arbetsstyrka som säger att AI kommer att ta våra jobb.
Mja, Sydkorea har nu ca 52 milj människor och är mycket mycket tätbefolkat. Skulle inte göra något om de kryper ned till 5.2 milj.

https://worldpopulationreview.com/countries/south-korea

Och med dagens prognoser är dom på 23 milj 2096. Så det här tar många generationer.
Citera
2025-08-12, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor som vill ha barn men inte träffar en bra man att få barn med, borde givetvis få enkelt till insemination. Om nu barnafödandet behöver öka.

Och kvinnor som är kära I en man som de vill ha barn med, men som inte är lämplig att skaffa barn med. Tja, där är det ju mannen som behöver skärpa sig och bli en bra man. Så atg hon kan skaffa barn med honom. Om nu barnafödandet behöver öka.

Nej det är kvinnor som behöver skärpa sig. Nej de borde inte få tillgång till insemination.
Citera
2025-08-12, 22:18
Medlem
Citat:
1. Det finns män och kvinnor som inte vill ha barn. Ska vi tvinga dessa, tycker du?

De kvinnor som vägrar barn sviker framtida generationer och bidrar till civilisationens förfall.

Citat:
2. Det finns män och kvinnor som tycker det räcker med 1-3 barn. Ska vi tvingas dem att skaffa fler barn än så, tycker du?

Att de tvingas föda fler barn för att civilisationen inte ska gå under beror på att de barnvägrande kvinnorna inte tar sitt ansvar.

Citat:
3. Det finns kvinnor som längtar efter barn, men som inte finner en lämplig man att skaffa barn med. Då är insemination perfekt. Hon får barn och barnafödandet ökar! Win-win!

Nej det är en lose-lose eftersom barn har rätt till två föräldrar och en massa faderlösa barn är negativt för samhället. Det blir inte alls någon win.

Citat:
4. Det finns kvinnor som längtar efter barn och vill ha det med en specifik man. Men han är en badboy, så hon avvaktqr och hoppas. Om barnafödandet ska ökq i det fallet, behöver han ju ändra sin attityd. Så blir det barn gjorda och barnafödandet ökar!

Nej det är hon som behöver ändra sin attityd.

Citat:
Men jag fattar. Du är inte intresserad av att barnafödandet ska öka. Du är bara intresserad av att "rätt sorts män" ska få varsin kvinna.

Vad du inte inser är att alla män är lite av badboys. Men vissa väljer en annan bana. Det är ett val man gör. Du har säkert själv ratat kvinnor som du legat med, du köper sex. = En tvättäkta badboy.

Så blir en kvinna kär i en man och han är tillräckligt attraherad av henne för att lugga med henne. Så borde han skaffa familj med henne. Inte se henne som "aha!Jag fick henne, vem mer kan jag då få?" Och dumpa henne. För då blir inga barn gjorda.

Det är kvinnor som måste skärpa sig om civilisationen ska överleva.

Personligen bryr jag mig inte så mycket om dessa frågor. Men är man feminist bör man vara extremt orolig över nuvarande situation. Skärper inte kvinnor till sig kan feminism och s k jämställdhet snart vara ett minne blott.
Senast redigerad av Joe88 2025-08-12 kl. 22:22.
Citera
2025-08-12, 22:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Man behöver väl inte skapa äggcellerna. De går att klona.
Och med gensaxen kan man justera till generna i takt med modet. (Det är fö existerande teknologi).

Många män menar att kvinnor har ett jobbigt och labilt psyke. Och det kan man då råda bot på med avancerade sexrobotar. Där kan mannen justera till "kvinnans" psyke så det blir mer behagligt.

Sedan kommer detta inte gälla alla. Tänk mer privat sektor. Inte kommunism, med stalin och kim jong-un. En del konservativa kommer att avla fram barn på ålderdomligt sätt.

Jag tror du har hamnat i ett läge där du vill invända, och ser inte möjligheterna. Du får försöka tänka lite mer positivt.

Jag tänker att vi behöver tänka ännu mera positivt och föreslår att vi skapar våra barn efter Borg i Star Trek. Mjukvaran får vara helt Al baserad så kan de allting från början. Då skulle vi kunna lägga ner skolorna, universiteten och därmed sänka skatten. Win-win.
Citera
2025-08-12, 22:54
Medlem
Du har fel, grundorsaken är marknadsekonomin. M borde vara glada, deras ideologi har vunnit.

Det är därför länder som Japan och Korea också har låga födelsetal. De har också marknadsekonomi.

Folk tänker benefit-cost-analys och alternativa investeringar. Även när det gäller barn. Marknadsekonomin har alltså segrat. Tagit sig in i varje skrymsle och vrå.

Moderaterna ska vara glada. De har fått precis som de ville. Nu börjar de inse att det inte alltid är rätt sak att vilja.
Citera
2025-08-12, 23:03
Medlem
Citat:
Nej det är kvinnor som behöver skärpa sig. Nej de borde inte få tillgång till insemination.

Som sagt: det är inte ökat barnafödande du är ute efter. Det är en sak som är klar.
Citera
2025-08-12, 23:15
Medlem
Citat:
De kvinnor som vägrar barn sviker framtida generationer och bidrar till civilisationens förfall.

Att de tvingas föda fler barn för att civilisationen inte ska gå under beror på att de barnvägrande kvinnorna inte tar sitt ansvar.

Nej det är en lose-lose eftersom barn har rätt till två föräldrar och en massa faderlösa barn är negativt för samhället. Det blir inte alls någon win.

Nej det är hon som behöver ändra sin attityd.

Det är kvinnor som måste skärpa sig om civilisationen ska överleva.

Personligen bryr jag mig inte så mycket om dessa frågor. Men är man feminist bör man vara extremt orolig över nuvarande situation. Skärper inte kvinnor till sig kan feminism och s k jämställdhet snart vara ett minne blott.

Det är en liten klick kvinnor som aldrig skaffar några barn. Så har det sett ut i alla tider. inget förändrat där inte. Vissa av dessa skulle kunna bli mammor med hjälp av insemination.

Den absolut största majoriteten kvinnor skaffar dock barn. Men skaffar kanske mellan 1-3 barn och är nöjda sedan. Liksom deras män. Du vill alltså tvinga dessa män och kvinnor att skaffa minst 4 barn? Eller hur tänker du?

"Nu Staffan går du hem och gör frugan på smällen! Det räcker inte med att ni har 2 barn, ni ska ha minst 4! Har ni inte minst 4 barn om 7 år, så avrättar vi dig Staffan! Fatta det nu! Frugans p-medel har vi bytt ut mot sockerpiller, spruta långt inne i henne nu!"

Och till dig säger de:
"Joe, nu gör du alla prostituerade du har legat med gravida och sedan ser du till att försörja din avkomma! Vi har kapat alla preventivmedel för dina glädjeflickor och har dem i en bunker, seså! Skynda att knulla fram barn nu! Får du inte minst 4 barn inom två år, avrättar vi dig!"

För du fattar väl ändå att om man ska piska kvinnor till ökat barnafödande, så behöver man piska männen till detsamma. Och männen behöver steppa upp rejält i ansvarsbiten för barn och hem, om kvinnor ska föda minst 4 barn var.
Senast redigerad av TomatKungen 2025-08-12 kl. 23:18.
Citera
2025-08-13, 10:09
Medlem
Citat:
Som sagt: det är inte ökat barnafödande du är ute efter. Det är en sak som är klar.

Jo, det är det. Det finns, som sagt, ingen anledning till insemination och alla negativa konsekvenser det innebär när det finns mycket bättre alternativ som leder till samma resultat men utan de negativa konsekvenserna.

Vi provar så här så kanske polletten trillar ner:

Är du törstig? Du har ett glas med dricksvatten där och ett glas med avloppsvatten där. Jaså du vill inte dricka avloppsvattnet? Jaha då antar jag att du inte är speciellt törstig då.

Förstår du kanske nu hur dumt du resonerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in