2025-05-07, 14:07
Medlem
Krigge92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Haha, det handlar aldrig om att du som man har svårt att hantera att det existerar kvinnor som inte har män och hushållsliv som sin högsta önskan. För dig kommer det svida rejält nu när jag ska berätta det jag gör.

Jag har två vänninor en är 40 och den andra 42. Ena lever utan partner. Men båda är frivilligt barnfria. Den första tänker aldrig på män. Hon har fullt upp med hobbies och andra saker i livet. Aldrig varit sugen på barn. Både mår fantastiskt bra, är aldrig sjuka eller upplever stress.

En kvinna, precis som du och jag som man. Har all rätt att leva det livet hon vill. För en del kretsar inte hela universum kring män. Och familjeliv. Om du har problem med det. Då ligger det något djupare bakom.

Och vi har redan massvis med kvinnor som arbetar. Vet faktiskt inte vad du svamlar om lol. Du ska även komma ihåg att många kvinnor på den tiden, inte hade något val och var tvungna att ibland leva liv som dom inte ville.

Du får nog avromantisera bilden av att män är det enda som kan göra kvinnor lyckliga. Helt ärligt, även jag som man. Tycker det tyder på storhetsvansinne. Kanske tur att dessa kvinnor existerar så dom kan ta ner dig på marken haha

Hur kommer det sig att du som man, vet exakt hur en kvinna tänker och vad hon vill ha? Har du varit kvinna tidigare kanske? Ganska otroligt lol

Så eftersom du känner 2 kvinnor som är lyckliga utan barn så gäller det alla? Smart tänkt....

Tror du på riktigt att kvinnor helt plötsligt kom på att det vore roligt att börja arbeta? Då är du som jag skrev både naiv och korkad.
Citera
2025-05-07, 14:12
Medlem
Krigge92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinnor har arbetat betydligt längre än 80år. Att sitta hemma och fjärta har varit få förunnat genom historien.

Hemmafru idealet varade väl i cirka 50 år.

Jobbat utanför hemmet? Vad jobbade dom med då? Inte många kvinnor som var sjöman eller byggnadsarbetare förr i tiden men kom gärna med förslag. Om det var 80, 90, eller tom 100 år är kanske irrelevant med tanke på hur länge det funnits kvinnor.
Citera
2025-05-07, 14:40
Medlem
En sak staten skulle kunna göra vore att ge kvinnorna mer pension om de föder barn.

En summa skulle kunna vara 300 000 kr. per barn. Inflationssäkrat.

Det blir ungefär 1500 kr per månad. Skulle hon skaffa 3 barn blir det 4500 kr. Det blir utöver hennes normala pension hon får från arbetet. Nu är det inte någon lönsamt att bara skaffa barn eftersom det ger inte lika mycket som en kvinna som jobbar.

Sedan när man pratar om pensionärer är det viktigt att barnen hyllar sina mödrar med tid och omtanke. Det ska upplevas att man inte har gjort detta och man får ingen belöning.

Skulle också kunna tillämpas religiöst att man mer dyrkar en kvinnlig moder och upplyfter henne.
Citera
2025-05-07, 15:07
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sen är det så jävla uttjatat att kvinnor inte skulle vilja "självförverkliga" sig själva på grund av egen fri vilja utan på grund av att de är "lurade av feminismen".

Varför skulle inte unga kvinnor vilja resa och se världen innan de skaffar barn? Varför skulle inte unga kvinnor vilja dejta och ligga med lite olika unga män innan de skaffar barn? Varför skulle inte unga kvinnor vilja utbilda sig och få möjlighet till att tjäna egna pengar och därmed få ett visst mått av självständighet och flexibilitet i tillvaron? Och det är verkligen inga lyxiga karriärer de flesta kvinnor satsar på.

Varför skulle inte kvinnor kunna välja bort barn helt och hållet pga egen fri vilja liksom många män väljer bort barn helt och hållet pga egen fri vilja?

Män verkar inte förstå att samma saker som de själva vill göra och ha möjlighet till det vill kvinnor också göra och ha möjlighet till.

Män prioriterar inte barn, inte ens sina egna. Men fan ta kvinnor om de inte prioriterar barn framför dem själva och deras egna behov alltid i alla lägen typ.

Det blir så jävla tramsigt när den gruppen som tar absolut minst ansvar för barnen ska sitta och diktera villkoren för den gruppen som tar och alltid har tagit det absolut största ansvaret för barnen och allt däromkring.

Därför att män bidrar mest till kvinnors välfärd, och kvinnor minst till kvinnors välfärd.

Därför att kvinnor bidrar minst till mäns välfärd och konsumerar mest av allmän välfärd.

Så, graden av kvinnors självförvärkelse bygger på att män betalar för den.

Girl power.
Citera
2025-05-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är ju ett extremt dåligt alternativ, definitivt sämre för alla parter, att fördela uppgifterna/ rollerna på det sätt man av tradition gjort...kontra att fördela dem jämlikt.

Mäns hälsa har förbättrats rejält av att de idag inte behöver ensamma stå för hela försörjningsansvaret.
Kvinnors trygghet och självständighet som vuxna varelser har förbättrats rejält av att inte ensamma avkrävas hela den obetalda delen av barnomsorg och hemarbete.

Delar man på möjligheter, skyldigheter och rättigheter i samhället, så får man betydligt mer rätt person på rätt plats, betydligt mindre av förtryck och mer trygghet, eftersom alla kan lite av varje.

Kvinnors trygghet har förbättras? Är du helt galen? 8 av 10 kvinnor i min kommun vågar inte gå ut efter mörkrets inbrott.
Citera
2025-05-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Skrivet av en man, naturligtvis. Kvinnor ska inte förverkliga sig själv utan skaffa barn i stället.
Karriär och sådant är något männen ska syssla med, eller? Kvinnan ska föda barn vid spisen, det vanliga manschauvinistiska snacket.

Det är väl båda män och kvinnors uppgift. Ingen bör väl hålla på och försöka "förverkliga sig själv". Sånt är bara trams. Extremt få människor har någon karriär att syssla med. Dom flesta har ett jobb, varken mer eller mindre, och ska inte inbilla sig att det är en karriär. Nej fokusera på att skaffa barn istället.
Citera
2025-05-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Kvinnors trygghet har förbättras? Är du helt galen? 8 av 10 kvinnor i min kommun vågar inte gå ut efter mörkrets inbrott.

Ja, idag kan en kvinna lämna en äkta man, hon äger i regel egen ekonomi, kan köpa och hyra en egen bostad etc.. och det var det jag avsåg med trygghet. Och kan lova dig att förr i världen så var kvinnor definitivt inte tryggare med att gå utomhus än vad de är idag, förmodligen ännu mindre. För att nu inte tala om dåtidens otrygghet för kvinnor i hemmen.
Citera
2025-05-07, 20:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92
Jobbat utanför hemmet? Vad jobbade dom med då? Inte många kvinnor som var sjöman eller byggnadsarbetare förr i tiden men kom gärna med förslag. Om det var 80, 90, eller tom 100 år är kanske irrelevant med tanke på hur länge det funnits kvinnor.

Kvinnor har alltid arbetat. Först med att samla in två tredjedelar av födan under samlar/nomad tiden. Sen som bönder, sen som fabriksarbetare med mera med mera. Till och med barnen har arbetat under större delen av svensk historia och innan Sverige blev Sverige också.

I vår tid gäller samma. Fast nu inom vård, skola, arkitektur, juridik, osv osv osv.
Citera
2025-05-07, 20:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Därför att män bidrar mest till kvinnors välfärd, och kvinnor minst till kvinnors välfärd.

Därför att kvinnor bidrar minst till mäns välfärd och konsumerar mest av allmän välfärd.

Så, graden av kvinnors självförvärkelse bygger på att män betalar för den.

Girl power.

Män väljer själva att inte ta ut hälften av föräldraledigheten, att inte gå ner i tid under småbarnsåren, inte vabba lika mycket, osv osv.

Eller hur?
Citera
2025-05-07, 20:59
Medlem
För att kvinnorna ska vilja föda barn måste saker förbättras.

1. Tryggheten : Regeringen arbetar intensivt med att förbättra tryggheten ,brottsligheten kan förväntas minska och det gör kvinnor tryggare och mer villiga sätta barn till världen.

2. Premiering : Kvinnor behöver mer uppskattning för det arbete de utför. Speciellt män måste skicka kärlek till kvinnor ,pengar är en form av kärlek .rikta det mot mödrar. Även staten kan ge mödrar mer hjälp.

3. Hela familjen måste hjälpa till; Farmor ,farfar ,mormor och morfar är viktiga för att ge kvinnor uppbackning som mödrar ,men viktigaste är barnfadern som måste lägga manken till och göra sitt yttersta för att modern ska känna det ultimata stödet. Också övriga barn hjälper yngre barn efter förmåga.

4. Staten måste speciellt styra SVT SR och filminstitutet att göra positiv propaganda för moderskapet. Ge inte statliga pengar till de som inte vill bidra med energi åt kvinnor som vill vara mödrar.
Citera
2025-05-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Asså jag är väldigt arg för att jag ser att jag aldrig kommer få ett normalt liv med en man och barn. Ju mer alienerad man blir från det här sjuka kommunist-massinvandrings-feminist-samhället, desto mer kan jag relatera till Anders Breivik och Rickard Andersson.

Män gör ingenting i dejtingstadiet. De initierar inga dejter? Tyvärr sitter många män på Tinder och försöker beställa hem engångsligg. Giftermål, familjebildning, självuppoffring, lojalitet och tron på Gud är något från det förflutna. Sex bör inte vara något som är lätt att få. Kvinnor ska inte jaga efter män. Det är helt fel, det är en del av transagendan där könsrollerna suddas ut.

Samtidigt inser jag att jag måste ta kontakt med män. För jag måste ta kontroll över mitt öde helt enkelt. Men som kvinna kan du aldrig ta den manliga rollen att förföra och bjuda ut en man. Då kommer det sluta med total katastrof.

Finns inget som är så attraktiv som när än kvinna tar lite initiativ.
Citera
2025-05-08, 00:17
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Män väljer själva att inte ta ut hälften av föräldraledigheten, att inte gå ner i tid under småbarnsåren, inte vabba lika mycket, osv osv.

Eller hur?

Jag pratar om välfärd utöver relaterad till barnalstrande.

Den som kvinnor överutnyttjar, och som är möjlig pga män.

Den som ger kvinnor en illusion av självständighet och skapar deras ointresse för hållbar familjebildning.

En man med heder skulle känna skam för att stoltsera med lånta fjädrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in