Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle-i-KBA
Och vad har det med om en företagare begår insiderbrott????
Det är definitivt relevant efter din egen retorik.
Det handlar om att brottslighet är brottslighet och att människor med mycket makt och större tillgångar, begår lika allvarlig brottslighet som annan organiserad brottslighet.
Ett exvar en som sökt till polishögskolan som ansåg sig orättvist behandlad för att den "bara" haft fortkörningar på sig medan dess kamrat som tonåring använt narkotika men därefter ändrat livsstil och var öppen som transparent med sin bakgrund. I ögonen på den som inte kom in på polishögskolan var det värre att bryta ett negativt leverne, mot att på skoj bryta lagen och använda bilen på ett farligt vis ute på vägarna. Att röka hasch är brottsligt men fortkörning kan omedelbart döda oskyldiga människor under det pågående brottet av att bryta mot hastigheten.
Alla brott drabbar någon. När jag var 14 år frös jag så mycket att jag tvingades stjäla kläder i butiker. Det om något kan ses bredvid den väletablerade tjuven som begår ekobrott. Vems brottslighet är värst? Ungen med mascara eller individen med högt anseende som missbrukar sin position? Enligt psykiatrin är jag en grövre brottslighet än vad de är när de ljuger i mina journaler och använder kagennom dokumentation emot mig. Men diskriminering, förtal etcetera är brottsligt. Finns ingen lag som säger att man ska missbruka sin makt för att ge negativa konsekvenser mot människor man ogillar och därför vill trycka åt. Tvärtom.
Så jo. Om jag blir våldtagen vilket jag blivit flera gånger utan att det går att ljiga om att jag "bara hottar på" då flera andra utsatts och 2 gånger har saker skett i närvaro av andra på olika vis, där alla vet att det jag säger är sant.
Att människor med makt då systematiskt diskriminerar mig för att de har intressen av att märklägga sanningen och sprida en felaktig bild om "galna kvinnor som ljuger" är därmed jävligt relevant. För korruption drabbar dem som drabbas mest av våld, men det drabbar inte dig när någon slår mot mig på olika vis. Jag cementeras däremot ner i utsatthet, när alla gör som de själva vill och vad som gynnar dem.
Du förstår, man återhämtar sig från våldtäkter och sexualbrott även när det varit så omfattande att det skapat allvarlig ptsd av att det skett omigen, men att man tar pengar från resurser till mig och gör andra saker med, det skapar en kraftfull påverkan på mott liv precis som när människor med makt, missbrukar den eftersom de inte anser att jag är värd något överhuvudtaget eller kanse är rädda för att jag och människor likt mig ska komma någonstans.