Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Så verkar det vara överallt. Jag är inte medlem på Placera, men brukar ibland läsa inlägg när jag kollar upp aktier på Avanza. Det förekommer enstaka klassinlägg, men oftast är det låg kvalitet i trådarna, många haussare och om nån inte håller med blir de sura och tycker att dessa är negativa och förstör stämningen. Discord verkar vara ännu värre. På Rika tillsammans är det bara indexfonder som gäller, som bekant

Jag Discord-trådarna är direkt löjliga. Håller med om Placera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Om några lirare som crimpen, lordcashpoint, whimsical mfl kommer över och håller låda på Flashback, dvs bidrar med aktivitet och positivitet, ja då följer många andra efter och då uppnås en kritisk massa på Flashback Aktieforum.
Tror du har helt rätt. Skulle det bli högre aktivitet bland kvalitetsskribenter här igen, skulle fler bli aktiva. Då ska skulle även jag börja skriva igen om värdeinvesterar-case.
Citat:
Ursprungligen postat av
JAQ
Hade det fungerat med en egen inloggning till just den aktiedelen?
Flashback har många fördelar, men här tror jag att en nackdel hade varit att det hade kommit in lite för många personer från "vanliga flashback" in i aktietrådarna och dragit in för mycket allmänt snack. Så fort en tråd om t.ex. Volvo hade dykt upp i "Nya inlägg" hade någon flashbackare klickat sig in och skrivit "jAg kjÖpte meG en Merssedezz, mö bettre änn VOlvo" i en tråd om AB Volvos Q4 och så hade seriösa skribenter tröttnat.
Alla hade alltså kunnat registrera sig till aktiedelen med, men några människor som har 0 intresse för aktier hade säkert inte gjort det och så hade kommentarerna från dessa kunnat hållas borta.
Det tror jag tyvärr inte är realistiskt. Misstänker att administrationen här inte är intresserade av en sådan förändring.
Fast jag tycker nog inte det problemet är så stort. Enstaka sådana inlägg dyker upp men de som skriver dessa stannar sällan i tråden.
Då är problemet Placera har med hausse-spammare som blir arga av kritik, mycket jobbigare.