2025-05-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Jag kommer inte från Uppsala och har inget med Uppsala att göra. Du får tro på vad du vill. Jag har en bekant som jag fått info av.
Ok. För mig känns det som att du driver Göteborgsspåret.
Citera
2025-05-06, 14:54
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tveksamt. Expressen skriver: "Det tredje mordoffret [BO20] anlände till salongen vid 17-tiden i sällskap med två vänner. Enligt uppgifter sorterar polisen in trion i Uppsalas kriminella nätverksmiljö."

Media verkar inte ha placerat AA16 i frisörsalongen - utöver när polisen utgick från att han var mördaren. Så medias uppgift (1 artikel) om klorintvätten får man nog ta med en nypa salt tills vidare.

Tack, den detaljen missade jag.
Citera
2025-05-06, 15:25
Medlem
Åklagare som släpper ut mordmisstänkta .
Helt galet varför tvättade han kläder i klorin när han greps det borde då vara en liten misstanke på att man är insyltad i morden.
Citera
2025-05-06, 15:45
Medlem
Låst artikel från Samnytt. Bild finns.
Artikeln säger "han häktas för trippelmordet", under står det montage. (FB?)
https://samnytt.se/han-haktas-for-tr...rdet-i-uppsala

Övrigt är media direkt opålitliga.
Dom är skjutna i huvudet/ansiktet med frisörkappor i stolarna.
Nu ligger dom i ett hörn ihopstaplade på varann medans någon gömmer sig på toaletten.
Samt står två och röker hash utanför.

Ni som är duktiga på strukturera upp händelserna och har stenkoll.
Gör gärna en update tabell under dagen.
Citera
2025-05-06, 15:54
Medlem
Mindbusinesss avatar
GM, låst artikel, bild på GM
https://samnytt.se/han-haktas-for-tr...rdet-i-uppsala
Citera
2025-05-06, 16:24
Medlem
Angeliqas avatar
Finns det bättre foton på brottsplatsen än frisörsalongens egna under texten "vår frisersalong" och kan någon bekräfta att inredning och möblering inte har ändrats sedan bilden togs? För att se hur frisörstolar, toalett och kassa ligger i förhållande till varandra.

https://shalombarber.se/kontakta-oss/#kontakt-formular

Video inifrån det som kom att bli mordplats:

https://www.tiktok.com/@st_cuts/vide...55744353963286
Citera
2025-05-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Vad har folk skrivit om pappan? jag har försökt scrolla så gott jag kan men inte hittat nått om just pappan till denna MGM.

Jag tycker också att det är synd om pappan ska hängas ut, särskilt på fel grunder.
Det verkar som att folk blandar ihop ganska mycket just nu, iom så många häktade.

Var någon/några som skrev lite om MGMs barndom och den verkade inte ha varit helt enkelt. Orkar inte leta upp inläggen nu, men var väl egentligen att båda föräldrarna var/är pundare och att han i princip bara bott hos morsan och inte så mycket mer än det.

Sen är absolut inte bara det i sig anledning att bli uthängd enligt mig, men tolkade den lilla infon de gav som att han varit en rätt dålig farsa. Men jag vet som sagt ingenting egentligen
Citera
2025-05-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Jag kommer inte från Uppsala och har inget med Uppsala att göra. Du får tro på vad du vill. Jag har en bekant som jag fått info av.

Börjar kännas lite väl genomskinligt så kanske läge att ligga lite lågt ett tag. 🤫
Citera
2025-05-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tveksamt. Expressen skriver: "Det tredje mordoffret [BO20] anlände till salongen vid 17-tiden i sällskap med två vänner. Enligt uppgifter sorterar polisen in trion i Uppsalas kriminella nätverksmiljö."

Media verkar inte ha placerat AA16 i frisörsalongen - utöver när polisen utgick från att han var mördaren. Så medias uppgift (1 artikel) om klorintvätten får man nog ta med en nypa salt tills vidare.

Ja, den detaljen förklarar hela händelseförloppet.
1. Tre personer anländer till området utanför frisersalongen.
2. En av dem går in (för att klippa sig?). Övriga två stannar utanför och röker.
3. Efter någon minut anländer skytten, troligen FGB20.
4. Skytten öppnar eld mot de två men missar.
5. Den ene springer in på salongen och låser in sig på toaletten, den andra taggar utomhus.
6. Skytten följer efter den som sprang in på salongen och skjuter tre som klipper sig där i huvudet. De anställda duckar bakom disken.

Runt detta kan man spekulera mycket.
Exempelvis: var MM20 en av de tre som kom tillsammans eller satt den personen på en stol och väntade på sin tur men skonades, liksom frisörerna? Dök han bakom disken?

Fanns AA16 väntande i salongen eller kom han dit efter att skytten lämnat platsen eller var han den som sprang in på muggen eller var han inte alls där?

Hur kunde skytten missa bägge personerna utomhus men helt kallt skjuta de tre som klippte sig i huvudena? Var hans måltavla en av de tre som klippte sig och nöjde han sig därför med att skrämma bort de två, och skonade han därför han på toaletten? Han inte var från orten och hade kanske inte koll på måltavlans utseende, hade bara info om att denna satt och klippte sig och sköt därför alla 3?

Fanns en goare bland personerna på platsen eller hjälptes han av en spanare?

Med mera.
Citera
2025-05-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remixiz
UNT gar uppdaterat:
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/a...dning/j8mgp14l

Så 4 häktade nu?
1 misstänkts för mord
3 för medhjälp
Jo...

HÄR ÄR MGM
- FB25 (sannolikt sekretess 2/4) - anstiftan till mord - tidigare anhållen, fortsatt misstänkt
- SA34 (sannolikt sekretess 2/4) - anstiftan till mord - tidigare anhållen, fortsatt misstänkt
- Okänd, 45-årsåldern (sannolikt sekretess 5*) - anstiftan till mord - tidigare anhållen, fortsatt misstänkt
- FB20 (FAGB, sekretess 3) - mord - häktad, sannolika skäl
- Okänd, 20-årsåldern (sekretess 6) - medhjälp till mord - häktad (grad?) NY
- Okänd, 20-årsåldern (sekretess 7) - medhjälp till mord - häktad (grad?)
- AB17 (AENB, sekretess 8) - medhjälp till mord - häktad, sannolika skäl
Citat:
*Kan ha fel men resonerar så här angående Sekretess 5... Framställan om förordnande av offentlig försvarare för Sekretess 5 inkom betydligt senare än för Sekretess 2 och 4. Sekretess 2-5 anhölls i sin frånvaro 2025-04-30 och kunde sedan succesivt gripas. MGM Okänd, 45-årsåldern kunde gripas och anhållas först 2025-05-02 kl 11:40. Sekretess 5 ska ha begärt advokat @ndras W@lin som offentlig försvarare som kontaktas först 2025-05-02.
Citera
2025-05-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Jo...

HÄR ÄR MGM
- FB25 (sannolikt sekretess 2/4) - anstiftan till mord - tidigare anhållen, fortsatt misstänkt
- SA34 (sannolikt sekretess 2/4) - anstiftan till mord - tidigare anhållen, fortsatt misstänkt
- Okänd, 45-årsåldern (sannolikt sekretess 5*) - anstiftan till mord - tidigare anhållen, fortsatt misstänkt
- FB20 (FAGB, sekretess 3) - mord - häktad, sannolika skäl
- Okänd, 20-årsåldern (sekretess 6) - medhjälp till mord - häktad (grad?) NY
- Okänd, 20-årsåldern (sekretess 7) - medhjälp till mord - häktad (grad?)
- AB17 (AENB, sekretess 8) - medhjälp till mord - häktad, sannolika skäl
3 "medhjälp till mord".
Vad är "medhjälp till mord"? Anskaffande av vapen, skydd av gärningsman ... planering ... vad annat som inte är "anstiftan"?
Kan det i det här fallet handla om de två eller tre följeslagarna?
Citera
2025-05-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaraya
Börjar kännas lite väl genomskinligt så kanske läge att ligga lite lågt ett tag. 🤫

Du har absolut så rätt. Jag är från Uppsala 😂😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in