2025-05-06, 14:08
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Spekulationer vem det är?
3 killar, (vänner och tillhör samma nätverk), röker hasch utanför. En går in, två står kvar ute. De två som står kvar ute blir beskjutna och en springer iväg och den andre springer in på salongen och gömmer sig på toa, klarar sig oskadda. Det är alltså två av de tre haschrökande killarna i salongen och det är dom tre polisen tror är måltavlorna. Är den som går in först av dessa tre killar BO 20 år?

Rörigt är det verkligen.
Citera
2025-05-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Han tillhör en syriansk kriminell klan och är 50% babian. Talar precis som en sådan också.

Kom med någon form av bevis eller knip din käft.
Citera
2025-05-06, 14:20
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
3 killar, (vänner och tillhör samma nätverk), röker hasch utanför. En går in, två står kvar ute. De två som står kvar ute blir beskjutna och en springer iväg och den andre springer in på salongen och gömmer sig på toa, klarar sig oskadda. Det är alltså två av de tre haschrökande killarna i salongen och det är dom tre polisen tror är måltavlorna. Är den som går in först av dessa tre killar BO 20 år?

Rörigt är det verkligen.

Så uppfattar jag det! Ny som kommenterar men läst hela tråden.
Citera
2025-05-06, 14:22
Medlem
Citat:

Rörigt är det verkligen.
Jag tänker göra det ännu rörigare:
de två som stod utanför och rökte hash - väntade de på sin tur i rakstol, eller var de möjligen vakter åt en måltavla därinne? I så fall kan jag bara tänka mig offret MM20. Är det då trolligt att han var den egentliga måltavlan? Vem är MM20?
Citera
2025-05-06, 14:23
Medlem
Angeliqas avatar
Hade BO3 MM20 frisörtid?
Citera
2025-05-06, 14:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Rörigt är det verkligen.

Så verkar det vara. Expressen beskriver det så här:

Efter att BO 20 år gått in på frisörsalongen, så dyker skytten upp utanför och beskjuter BO20:s två vänner, som dröjt sig kvar utanför (för att röka).

Åtminstone en av dem springer då in på frisörsalongen förföljd av skytten. Den förföljde låser in sig på toaletten och klarar sig. Det spekuleras om, att det var han (som låste in sig på toaletten) som var måltavlan, eftersom skytten föföljde honom, när han sprang in på frisörsalongen.
Citera
2025-05-06, 14:26
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag tänker göra det ännu rörigare:
de två som stod utanför och rökte hash - väntade de på sin tur i rakstol, eller var de möjligen vakter åt en måltavla därinne? I så fall kan jag bara tänka mig offret MM20. Är det då trolligt att han var den egentliga måltavlan? Vem är MM20?

Håller med. MM20 troligtvis primära måltavlan. AA16 kan vara den som sprang in och gömde sig på toaletten (och blev blodig på vägen ut och tvättade sina kläder i klorin)?

O16 kan ha varit småkriminell, springas och i början av sin kriminella bana medans A15 kan ha varit oskyldig (kanske kände/kände till och tyckte de större grabbarna var lite coola men ändå inte introducerad in i gänget)
Citera
2025-05-06, 14:28
Medlem
Citat:

Rörigt är det verkligen.

Verkar som att han är BO 20 år. Bevisat sedan tidigare att denne har gängkopplingar. Däremot var det som att AA15 och OJ inte hade något med saken att göra. Den som låste in sig på toaletten måste fan i med vara AA16. Denne hade kopplingar till OJ, genom familjen sin dessutom. Han om någon måste vara vän med alla 3 offren. Är i samma ålder som 2 utav dessa och verkar dessutom tillhöra samma gäng som BO 20.

Vem är den som sprang därifrån? Kan Uppsala snälla bekräfta om han är släktingen till Knogis?
Citera
2025-05-06, 14:29
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Så verkar det vara. Expressen beskriver det så här:

Efter att BO 20 år gått in på frisörsalongen, så dyker skytten upp utanför och beskjuter BO20:s två vänner, som dröjt sig kvar utanför (för att röka).

Åtminstone en av dem springer då in på frisörsalongen förföljd av skytten. Den förföljde låser in sig på toaletten och klarar sig. Det spekuleras om, att det var han (som låste in sig på toaletten) som var måltavlan, eftersom skytten föföljde honom, när han sprang in på frisörsalongen.

Också troligt, kanske han var AA16? Han som senare satt häktad och tvättade sina kläder i klorin. Har för mig att det var han som rymt från HVB och någonting om att han yttrat att han hade ett pris?
Citera
2025-05-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Brännas på vilket sätt? Det finns inget som tyder på att han bott i GBG sedan 1 år tillbaka. Kolla på hans folkbokföringsadress. Verkar ha flyttat till en nyproducerad fastighet för just exakt 2 månader sedan. Tidigare adresser kopplade till Uppsala. Kan lika gärna ha med att någon vill vilseleda för att det inte ska hittas någon koppling.

Jag själv är utomstående och har inga kopplingar till Uppsala. Vad jag har hört, så har planerna varit att han och Knogis skulle ta över Gottsundanätverket tillsammans efter Tommy. Knogis hade många yngre under sig och Tommy ska ha varit starkt emot att ta in kids till gänget. Knogis hamnade i konflikt med Räven, efter att Tommy åkt fast tror jag. Han såg då till att Knogis klarade sig undan från döden. I stället för att vara tacksam och hålla sig till spelreglerna valde Knogis att köra på som innan, vilket resulterat i att det skurit sig mellan dem. Han ska vara Gottsundanätverket ledare idag, enligt den som givit mig information.

Jag blev tveksam till vissa detaljer i det denne frsmfört och därför valde jag att skriva det här, för att se hur mycket sanning det faktiskt kan ligga i det. Och nej, han är inte snorunge. Dessutom har det tidigare skrivits att brottsoffeen låg i en hög i kanten av salongen, vilket går emot vad media skrivit. @Matadhamster har refererat just till det inlägget. Dock kan finnas flera klara anledningar till varför polisen inte vill att detta ska komma ut. Enligt @Laureth lyder 90% sina mördare om inget flyktväg finns. Tror dock inte att det finns sådana empiriska studier, men jag förstår poängen med dennes inlägg.

Enligt personen i fråga så har polisen ständig bevakning på olika adresser runt om i Gottsunda. Där några adresser är kopplade kvarteret Bandstolen i Valsätra (känns mer rätt att egentligen skriva Gottsunda), Stenhammar och Bröderna Berwalds väg i gränsområdet mellan Valsätra och Gottsunda. Hur är det med polisbevakningen i dessa områden? Någon från Gottsunda eller Valsätra som kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter? Vilka lokala kändisar bor i adresser kopplade till dessa områden i Gottsunda/Valsätra?

Det känns lite som en actionfilm, där mördaren befaller sina offer ned på knän, skjuter dem i huvuden och kropparna lämnas i en hög, i kanten av salongen. Vissa delar är som sagt helt emot det media rapporterat om, men kan förklara varför just de inte fått dessa uppgifter. Dessutom sitter Knogis inne i Nederländerna, enligt denna källa. Det har tidigare även rapporterats att Knogis sitter inne, men inte specifikt var.

Som sagt så vet jag inte sanningshalten i det jag hört. Jag skriver bara vad jag fått av en ny bekant. Denne har starka kopplingar till Uppsala. Har han bränt mig med desinformation, så får jag helt enkelt äta upp. Mycket tyder dock på annat.

Du verkar väldigt insatt för att inte ha någon koppling till Uppsala.
Citera
2025-05-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Du verkar väldigt insatt för att inte ha någon koppling till Uppsala.

Jag kommer inte från Uppsala och har inget med Uppsala att göra. Du får tro på vad du vill. Jag har en bekant som jag fått info av.
Citera
2025-05-06, 14:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Också troligt, kanske han var AA16? Han som senare satt häktad och tvättade sina kläder i klorin. Har för mig att det var han som rymt från HVB och någonting om att han yttrat att han hade ett pris?

Tveksamt. Expressen skriver: "Det tredje mordoffret [BO20] anlände till salongen vid 17-tiden i sällskap med två vänner. Enligt uppgifter sorterar polisen in trion i Uppsalas kriminella nätverksmiljö."

Media verkar inte ha placerat AA16 i frisörsalongen - utöver när polisen utgick från att han var mördaren. Så medias uppgift (1 artikel) om klorintvätten får man nog ta med en nypa salt tills vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in