2025-05-05, 22:58
Medlem
brigades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matroseni
Flyttade till Gottsunda för inte så länge sen.
Hamnade i trubbel rätt snabbt. Blev utnyttjad av grabbarna och hotad till att förvara och sälja droger åt dem. Förmodligen pressas till detta med.

Oj här var det en hel del bortförklaringar. Men när är det invandrare då är det snyfthistorier.

Så två svenskar bakom 13 mord 2025.
Citera
2025-05-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Vet ej. Vad jag fått till mig, är han kopplat till detta. Hur mycket sanning det ligger i, vet jag inte. Därför som jag ställer frågan här, så att folk från Uppsala kan bekräfta respektive dementera.

Kanske. Han flyttade för en mnad sen till Göteborg. Enligt MrKoll.
Citera
2025-05-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Kanske. Han flyttade för en mnad sen till Göteborg. Enligt MrKoll.

Jag får inte heller ihop att min källa sagt att skytten tvingade ned offren på knän, när det stått i tidningen att de satt. Vad är sanning? Det ger en förklaring till varför skytten hade så lätt att träffa skallen på dessa. Kan det vara så att polisen uppgivit felaktig information till media?

Alla andra skjutningar jag läst så har skytten varit stressad. Hur kommer det sig att denna kunnat varit så iskall och tvingad ned offren på knän?
Citera
2025-05-05, 23:08
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
(..........)

Så två svenskar bakom 13 mord 2025.

De skjutna skulle inte kommit till Sverige eller fötts i Sverige och ska inte vara i Sverige.

Men det vore bättre om de lämnade Sverige levande och ingen svensk behövde sitta inne för att regeringen inte tog bort dom från Sverige innan någon gjorde det av olika anledningar.
Senast redigerad av StartGenealogy 2025-05-05 kl. 23:14.
Citera
2025-05-05, 23:09
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Fyfan säger jag bara. Kan inte säga nåt annat än att det är jävligt sorgligt. Varför väljer man att flytta med sina barn till ställen som Gottsunda?

Förmodligen inget ”val”. Hon blev väl placerad där av myndigheterna, mer eller mindre. Det finns inga lediga bostäder i Uppsala annars som socialtjänsten kan anvisa.
Citera
2025-05-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen79
Har träffat killen när han var 13-14 och tyckte så jävla synd om honom då han inte hade ätit på hela dagar ibland jag brukar ge honom mackor o dricka , han var så snäll o alltid tacksam och jag tänkte redan då att denhär pojken kommer någon närsomhelst att utnyttja för något kriminellt, jag vet att mamman var nervsjuk och gick på starka mediciner men absolut ingen pundare, sen vet jag inte vad som har hänt efter det till nu...

BO som är invandrare hänger vi ut, det tar inte stopp där. Vi hänger ut deras föräldrar. En svensk MGM är det djävligt synd om. Hur kommer detta sig? Varför behandlas folk olika?
Citera
2025-05-05, 23:18
Medlem
Citat:
BO som är invandrare hänger vi ut, det tar inte stopp där. Vi hänger ut deras föräldrar. En svensk MGM är det djävligt synd om. Hur kommer detta sig? Varför behandlas folk olika?
Tänk vad märkligt, jag tycker oftast att det är tvärtom.
Citera
2025-05-05, 23:19
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
BO som är invandrare hänger vi ut, det tar inte stopp där. Vi hänger ut deras föräldrar. En svensk MGM är det djävligt synd om. Hur kommer detta sig?...

Därför att det är tvärtom i mainstream media.
Citera
2025-05-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Tänk vad märkligt, jag tycker oftast att det är tvärtom.

Glömt bort snubben som tillverkade bomber och blev tagen? Hur såg artiklarna ut då?
Citera
2025-05-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
AENB17?
Hittar på Krimfup men ej Lexbase. Om det stämmer har han medfött camouflage. Omöjlig att göra bildsökningar på den typen av namn. OBS iakttag försiktighet med personuppgifter. Även om det verkligen verkar vara rätt person kanske det visar sig att Uppsalapolisen råkade ha en dålig dag etc.
Han har väl inget kamouflage alls? Ser ut som en våt dröm för Hitler-jugend tycker jag. Iaf som liten.
Citera
2025-05-05, 23:31
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ni från Uppsala, har ni hört lösa rykten om att skytten tvingade offren att ställa sig på knän och därefter skjutit dem i huvuden? Detta kan nog förklara varför det blev lätt för mördaren att träffa så perfekt.

Citat:
Jag får inte heller ihop att min källa sagt att skytten tvingade ned offren på knän, när det stått i tidningen att de satt. Vad är sanning? Det ger en förklaring till varför skytten hade så lätt att träffa skallen på dessa. Kan det vara så att polisen uppgivit felaktig information till media?

Alla andra skjutningar jag läst så har skytten varit stressad. Hur kommer det sig att denna kunnat varit så iskall och tvingad ned offren på knän?

Först lösa rykten, sen har du en källa?
Hur trovärdig är egentligen "källan" nån random "influencer" på Insta eller?

Mest troligt var även denna skytt stressad och händelseloppet är mest troligt in-> pang pang pang -> ut och det hela var över på några sekunder.

Du borde nog kunna visa lite starkare källor än "lösa rykten" för att man ska börja diskutera runt en avrättning på det sättet du beskriver.
Citera
2025-05-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Först lösa rykten, sen har du en källa?
Hur trovärdig är egentligen "källan" nån random "influencer" på Insta eller?

Mest troligt var även denna skytt stressad och händelseloppet är mest troligt in-> pang pang pang -> ut och det hela var över på några sekunder.

Du borde nog kunna visa lite starkare källor än "lösa rykten" för att man ska börja diskutera runt en avrättning på det sättet du beskriver.

Ingen Influencer från ig. Jag själv vet inte vad jag ska tro. Tycker att det är skumt att den denna person tror ligger bakom flyttade för 1 mån sedan till Göteborg. Jag är bara ute efter att få det bekräftat vad som sägs på gatorna i Uppsala. Någon borde öppna sin mun.

Han är min källa, hur trovärdig källan är vet jag inte. Det är en person jag nyligen lärt känna. Får inte ihop vissa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in