2025-04-28, 09:27
Medlem
EnflygandeKos avatar
Kan ju bara hoppas att man får en fridfull död samt någon gång i livet känna lite "inre frid".

Har länge varit trött på denna värld av olika anledningar och oftast önskat att jag vore någon helt annan människa .

Så också hitta "ro i mig själv " eller något sådant "meningsfullt"
Citera
2025-04-28, 09:43
Medlem
nerdnerds avatar
Förstår inte ens frågan. "Återstår"?? Tycker man att inte ens gamla intressen och ambitioner räcker till längre får man väl spotta i nävarna och förnya sig lite? Finns ALLTID en massa grejer kvar som man inte har prövat än, både privat och i arbetslivet?
Citera
2025-04-28, 09:51
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Jag har kommit till en punkt i livet nu där jag har kokat ner det till att jag inte vill bli gammal och bitter, jag vill inte bli en sån gammal surgubbe som gnäller på allt och alla.. Jag har sett tillräckligt många i mitt liv förvandlats till detta och dom är såå jävla jobbiga att ha att göra med, energitjuvar deluxe!
Jag vill bli gammal och dö så ödmjuk som möjligt..
Citera
2025-04-28, 10:08
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Jag har kommit till en punkt i livet nu där jag har kokat ner det till att jag inte vill bli gammal och bitter, jag vill inte bli en sån gammal surgubbe som gnäller på allt och alla.. Jag har sett tillräckligt många i mitt liv förvandlats till detta och dom är såå jävla jobbiga att ha att göra med, energitjuvar deluxe!
Jag vill bli gammal och dö så ödmjuk som möjligt..
Ja det är väl det bästa, att inte bli bitter. Men det är väl inget man kan styra över i slutet av dagen å med åldern. Man vet ju aldrig om man får nån sjukdom eller får vara med om saker i livet som i slutändan gör en "bitter". Sen tror jag inte att man vill bli så gammal i detta land. Bara se nu hur lite åldringarna betyder för staten då det inte satsas så mycket på dom. Blir ju sämre å sämre äldreomsorgen.
Citera
2025-04-28, 17:12
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Finns ingen mening med livet som jag ser det. Man föds, lever å dör.
vad vill du få ut av livet om du fick önska?
Vad av detta har du lyckats infria?
Citera
2025-04-28, 17:21
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
vad vill du få ut av livet om du fick önska?
Vad av detta har du lyckats infria?
Ville vara lycklig å var det för ett tag. Men just nu är jag på en mörk plats för jag har hjärtesorg pga en sak jag gjorde i affekt nyligen. Så jag har inte lyckats infria nåt. Har enbart tabbat mig.

Å om jag fick önska nåt.. Så vill jag göra om å göra rätt. Men önskningar slår aldrig in, så det är kört å jag får väl dessvärre gilla läget för vad min dumma hjärna försatte mig i.

Vad vill du själv få ut av livet om du fick önska? Å vad har du lyckats infria?
Citera
2025-04-28, 17:22
Medlem
StudiumValors avatar
När jag blev drogfri förändrades allt.
Meningen med mitt liv idag är vissa delar av det gamla och en del nytt.
Det nya är att vara uppmärksam på det lilla och glädjas åt det.
Och att vara en människa som i högre grad bortser från sina egna behov, med en större ambition att hjälpa andra. Utan att förvänta sig betalning eller en gentjänst.
Och att umgås mer med familjen.
Inget av detta går på min budget.
Citera
2025-04-28, 17:37
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ville vara lycklig å var det för ett tag. Men just nu är jag på en mörk plats för jag har hjärtesorg pga en sak jag gjorde i affekt nyligen. Så jag har inte lyckats infria nåt. Har enbart tabbat mig.

Å om jag fick önska nåt.. Så vill jag göra om å göra rätt. Men önskningar slår aldrig in, så det är kört å jag får väl dessvärre gilla läget för vad min dumma hjärna försatte mig i.

Vad vill du själv få ut av livet om du fick önska? Å vad har du lyckats infria?
Göra om kanske är svårt ibland.
Men göra rätt kan man ju göra hädanefter.
Efter ett tag kanske man kan försonas med sig själv om man kan bevisa för sig själv att man inte är helt dum i skallen.
Å sluta slå på sig själv.
Så har det varit för mig i alla fall.
Jag drogade och gjorde bort mig, tabbade mig. Levde ett liv i sus och dus som var dyrt.
Idag får jag ut det jag vill av livet och har inget mer att önska.
Jag önskar nämligen inte så mycket mer än det jag har.
Om man inte kan få det man älskar får man älska det man kan få.
----------
Livet kan verkligen vara piss, så ursäkta mitt banala svar. Men meningen med ditt liv borde väl vara att försöka kravla dig upp ur ditt mörka hål så sakteliga och försonas med tabbar du gjort.
Citera
2025-04-28, 17:40
Medlem
Ichwills avatar
Jag är klar med livet, nu väntar jag på att liemannen ska komma och hämta mig.
Citera
2025-04-28, 18:15
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Göra om kanske är svårt ibland.
Men göra rätt kan man ju göra hädanefter.
Efter ett tag kanske man kan försonas med sig själv om man kan bevisa för sig själv att man inte är helt dum i skallen.
Å sluta slå på sig själv.
Så har det varit för mig i alla fall.
Jag drogade och gjorde bort mig, tabbade mig. Levde ett liv i sus och dus som var dyrt.
Idag får jag ut det jag vill av livet och har inget mer att önska.
Jag önskar nämligen inte så mycket mer än det jag har.
Om man inte kan få det man älskar får man älska det man kan få.
----------
Livet kan verkligen vara piss, så ursäkta mitt banala svar. Men meningen med ditt liv borde väl vara att försöka kravla dig upp ur ditt mörka hål så sakteliga och försonas med tabbar du gjort.
Helt dum i huvudet är jag inte. Och ja, det är en tidsfråga innan jag kan försonas med min dumma hjärna som ville göra detta i affekt. Hade inte hjärnan fått övertaget så hade jag inte varit i denna situation nu.

Men kommer förmodligen aldrig hända igen. Som det känns nu, så kommer jag återgå till att aldrig mer träffa nån för kärlek. Jag testade å gav det en chans efter lite om å men för det kändes bra å slutade med att jag blev olycklig i slutändan. Är väldigt ovän med min hjärna nu om jag säger så. Å väldigt lätt att slå på sig själv. Men ensam är nog det bästa för mig... Har inte så många andra tabbar att kravla mig upp ifrån tack å lov.

Kul att höra att du får ut det du vill ha av livet 🙂
Citera
2025-04-28, 18:27
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Ja du,
För mig är det inte mycket som känns direkt meningsfullt. Jag får vara nöjd om jag har lite roligt då och då, eller en stunds "flow" i någon hobby.
Meningen förr var nog den gemenskap jag då befann mig i. Men sedan dog flera vänner och jag själv blev sjuk. sedan blev jag dessutom ganska isolerad eftersom jag numera bara jobbar och sover eftersom hälsan är väck.

Kan iofs ibland uppleva mening om jag träffar på någon människa som är på samma våglängd eller vad man ska säga

Instämmer i att hobbyn och intressen är det som gör att man väljer att fortsätta leva, och att gemenskapen som en gång i tiden betydde mycket för en numera hör till dåtiden.
Citera
2025-04-28, 20:32
Medlem
DeletedUsers avatar
Det finns ingen mening och har aldrig funnits.
Alla föreställningar om syfte är självbedrägeri, påhitt för att mildra insikten om existensens tomhet.
Jag har slutat låtsas som om något har ett högre värde. Livet är bara en kedja av händelser helt utan riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in