Det har alltid varit, men blivit klarare med åren, att det eftersträvansvärda i livet inte kommer och knackar på dörren som tomten med en julklapp. Man får jaga varenda jävla smula av lycka man vill uppnå. Och om lycka vore lön skulla det motsvara 23 öre i månaden typ. Alla timmar räknade!
Jag har passerat 50 och har "allt". Inget överflöd, men nog. Jag kan krydda mitt liv med en vecka i en solstol med en grogg i handen på nån tropisk ö, trots dyra ICAkassar och elräkningar.
Jag betalar en snuskig summa för en helg på brittiska öarna för att se det fotbollslag som visas i mitt vardagsrum varje vecka. (för en inte helt oansenlig summa, även det)
Jag köpte motorcykel för att få känna friheten fladdra i mitt hår. När den garagerades på hösten var de 5-8-10 timmarnas sommarnöje lika avlägsna som Solnatjejen jag hade mitt semestersex med på Mallis förra århundradet. I ljuvt minne, men dock bara det.
Lika va det med båten. Den var min förra frus, och försvann ur mitt liv när hon gjorde det.
Förutom alla fina vyer är det roligaste minnet när det holländska paret knullade så att alla andra vaknade. Inte av ljudet, utan av rörelserna då vi hade surrat i varandras båtar
Minnen - ingen mening!
Jag vet fan ingen mening med mitt liv. Jag börjar tycka det känns meningslöst.
Jag begravde min farsa för ett tag sedan. Där målades upp ett drygt 80-årigt liv fullt med karriär och familjeliv. Självklart i positiva ordalag, om vad han hade åstadkommit i sina dagar. Även om vi vet att det har varit tuffa dagar emellanåt.
Jag är väl medveten om vad jag kommer från, och jag håller min gamle far högre än vad någon begravningsförättare nånsin kan beskriva. Men det blev skrämmande påtagligt hur jävla träligt livet är!
Jag är 50ish. Farsan blev 80ish. Och jag är redan orolig för hur kul resten kommer bli om jag går i farsans galoscher.
Jag är hyfsat nöjd med skiten som det är nu.... men nån större mening kan jag inte se.