2026-08-12, 12:16
Medlem
Doncoldgs avatar
Något folk borde ha i åtanke när de läser recensioner!

​Har ni tänkt på att flera webbshoppar låter gamla recensioner ligga kvar, trots att produkten har bytts ut mot en helt annan aktiv substans?
Det lurar folk att tro att de positiva betygen gäller den produkt som säljs just nu.

​Ett tips: Kolla alltid datumet på recensionerna!
​Recensioner före 14 juli gäller mest troligt THCA.
​Recensioner efter 14 juli kan vara CB9, THCBA, Magic 3.0 osv.

​Jag tycker det är riktigt fult.
Det är som om en Volvohandlare skulle ha fantastiska recensioner på en bil, sedan byta ut den mot en Vw Bubbla, men låta alla 5-stjärniga betyg ligga kvar... Det är inte bara vilseledande, det är rent ut sagt oseriöst.

​Dessutom har jag märkt att vissa shoppar spärrar betygssystemet, oavsett om du trycker på 2 eller 3 stjärnor blir det ändå 5 stjärnor i systemet.
​Shoppar som håller på så här utnyttjar och lurar unga människor vars konsekvenstänk inte mognat än, samt personer i ett aktivt missbruk. Det är för jävligt.

​UN, som jag faktiskt bara har bra erfarenheter av i övrigt, har tyvärr detta problem med att det spärras till 5 stjärnor.
Det positiva där är att de faktiskt lade ut en recension som var mindre bra, vilket visar att de ändå har någon form av transparens. Alltid något i denna djungel!
Citera
2026-08-12, 12:40
Medlem
Doncoldgs avatar
​Folk kanske tycker att jag verkar vinklad till UN:s fördel här, men det blir ju lätt så när de faktiskt låter konsumenten äga sin egen upplevelse.
​De verkar förstå att alla människor fungerar olika fysiologiskt – vad som funkar för en person kanske inte alls ger samma effekt för en annan. Då måste alla typer av recensioner få synas.
Citera
2026-08-13, 18:57
Medlem
Tycker att UpgradeNatural har bäst utbud nu av alla shoppar, tänkte att jag går över till CBD, CBN, CBG och lite annat som kan hjälpa till sömn, ångest och andra positiva effekter.

Dom har massor av bra produkter vad jag kan se, nu lär det bara att testa dem också, skriver omdöme efter men hoppas på det bästa.

Är det någon som har testat deras produkter inom dem som är icke rus givande?
Citera
2026-08-16, 18:31
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Tycker att UpgradeNatural har bäst utbud nu av alla shoppar, tänkte att jag går över till CBD, CBN, CBG och lite annat som kan hjälpa till sömn, ångest och andra positiva effekter.

Dom har massor av bra produkter vad jag kan se, nu lär det bara att testa dem också, skriver omdöme efter men hoppas på det bästa.

Överpriser så det sjunger om det.
Citera
2026-08-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Överpriser så det sjunger om det.
Kan du rekommendera någon eller några online butiker du gillar med annorlunda priser?
Citera
2026-08-16, 22:25
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Kan du rekommendera någon eller några online butiker du gillar med annorlunda priser?

Hempli har mest droppar och godis idag men dom hade indica CBD Buds kvar för 26 kr/g.

https://hempli.se/produkt/cbd-buds-v1/

Blu lights är den butik jag handlade från när jag blandade med isolat. 100g för 1600 och ett stort utbud. Enbart CBD dock. CBN tycker inte jag smakar eller luktar hasch men CBD gillar jag. Perfekt för att dämpa röksuget om inte annat.

https://www.blulights-cbd-apoteket.se/
Senast redigerad av Iwasbanned2 2026-08-16 kl. 22:30.
Citera
2026-08-17, 06:45
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doncoldg
​Folk kanske tycker att jag verkar vinklad till UN:s fördel här, men det blir ju lätt så när de faktiskt låter konsumenten äga sin egen upplevelse.
​De verkar förstå att alla människor fungerar olika fysiologiskt – vad som funkar för en person kanske inte alls ger samma effekt för en annan. Då måste alla typer av recensioner få synas.
Dom publicerade inte min "feedback" angående kvaliteten på deras buds I alla fall.
Citera
2026-08-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Hempli har mest droppar och godis idag men dom hade indica CBD Buds kvar för 26 kr/g.

https://hempli.se/produkt/cbd-buds-v1/

Blu lights är den butik jag handlade från när jag blandade med isolat. 100g för 1600 och ett stort utbud. Enbart CBD dock. CBN tycker inte jag smakar eller luktar hasch men CBD gillar jag. Perfekt för att dämpa röksuget om inte annat.

https://www.blulights-cbd-apoteket.se/
Tack så jättemycket för informationen.
Citera
2026-08-17, 11:29
Medlem
Om man kollar på upgradenatural och köper en större mängd så blir det billigare på upgradenatural.

Tänker då på buds och hasch utav CBD och andra cannabinoider.

Tycker inte alls att un har höga priser.
Citera
2026-08-17, 11:44
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:

Provar nu deras 15% cbd olja. Den var mycket billigare än den cbd + cgb oljan jag köpte från Natural Hemp Life. Om det som skrivs stämmer så borde den senare vara av mycket högre kvalitet. Smaken är iaf ljusår bättre än UN´s cbd olja.

UN´s smakar väldigt starkt och ganska otrevligt. Den andre smakar bara olja och svag hint av cannabis.

Om båda funkar eller inte vetti fan. Jag tar den från Natural Hemp life på morgonen, 5 droppar. På kvällen tar jag UN´s cbd olja också 5 droppar. Och en cbd vape på kvällen. Och CB9 eller CB9+THCV.
Citera
2026-08-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Provar nu deras 15% cbd olja. Den var mycket billigare än den cbd + cgb oljan jag köpte från Natural Hemp Life. Om det som skrivs stämmer så borde den senare vara av mycket högre kvalitet. Smaken är iaf ljusår bättre än UN´s cbd olja.

UN´s smakar väldigt starkt och ganska otrevligt. Den andre smakar bara olja och svag hint av cannabis.

Om båda funkar eller inte vetti fan. Jag tar den från Natural Hemp life på morgonen, 5 droppar. På kvällen tar jag UN´s cbd olja också 5 droppar. Och en cbd vape på kvällen. Och CB9 eller CB9+THCV.
Okej.

Hur känner du dig efteråt av dessa olika peparat?

Effekter och biverkningar av dem?
Citera
2026-08-17, 14:46
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Okej.

Hur känner du dig efteråt av dessa olika peparat?

Effekter och biverkningar av dem?
Vet inte riktigt då jag även tuggat lite gabapentin dagtid.

Men jag tycker mig känna mig mer avslappnad i kroppen. Och det verkar hjälpa sömnen också men sedan jag började puffa cb9+thcv eller bara cb9 (engångsvapes) så har jag ingen djupsömn alls längre. Men ändå kan jag sova hela natten vilket jag utan cannabis inte kan.

Jag tror att den största effekten av all cbd är att mitt kvällspuffande på dom psykoaktiva varorna blir ett mer fullständigt och bättre rus med mer body high.

Och på något sätt känns det i kroppen som att jag rökt en hövding med alla dess egenskaper intakta dock inget rus. Men att det ändå ger en cannabiskänsla i kroppen där man är avslappnad och bra. På den oljan från Natural Hemp Life som jag tar på morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in