2025-04-27, 12:38
Att frysas ut kan vara både smärtsamt och lärorik. Och det är genom smärta som det blir lärorikt.

Vi få väl hoppas att hans syfte med att frysa dig ut är för ditt eget bästa:/ Ibland kan man frysas ut för att testas.

Nej, att prata med utomstående skulle nog inte göra saken bättre. Människor kommer bara ge sina egna uppfattningar. Och det är inte vad man behöver när man ska bilda sin egen uppfattning.

Om inte ord är i linje med handlingar, då ska du inte slösa mer tid på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Jo du är inte den enda jag pratat med här nu om honom å dom jag pratat med menar på samma sak som du gör.
....Jag behövde nån att bolla med då han jag vill diskutera detta med fryser ut å jag vill helst inte prata med närstående, då dom förmodligen skulle ta mitt parti. Kan ju lätt bli så tyvärr..
Citera
2025-04-27, 12:55
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Att frysas ut kan vara både smärtsamt och lärorik. Och det är genom smärta som det blir lärorikt.

Vi få väl hoppas att hans syfte med att frysa dig ut är för ditt eget bästa:/ Ibland kan man frysas ut för att testas.

Nej, att prata med utomstående skulle nog inte göra saken bättre. Människor kommer bara ge sina egna uppfattningar. Och det är inte vad man behöver när man ska bilda sin egen uppfattning.

Om inte ord är i linje med handlingar, då ska du inte slösa mer tid på honom.
Ja vem vet varför han fryser ut. Jag tycker det är möjligt iaf, speciellt när han visat att han varit mänsklig å lätt att kommunicera med. Men det kanske bara var ett spel. Svårt att säga egentligen när detta nu är å har blivit.

Men jag tänker som så att hade det varit för mitt eget bästa så hade han gjort andra handlingar som gick hand i hand med vad han sa, som exempelvis sista dagen vi hade kontakt.. Det hade kunnat lösas väldigt enkelt från hans sida. Vet inte om han inte tänkte på det själv eller om han sket i det. Eller så kanske det är som du säger, testas men tror inte då han vet ju hur jag funkar å är. Å han vet hur vissa saker har fått mig i en tankeverksamhet som han vet att jag inte tycker om. Han vet att jag kan övertänka å få eventuella hjärnspöken. Men är snabb att resonera med mig. Med det sagt, så om han testar mig nu, så är det bara taskigt handling när han vet att det jag vill är att prata. Tycker jag iaf..

Nä är väl inte bra att prata med främlingar heller. Men ibland har man inget val om man vill få ut det från sitt system så att säga å den som kan fixa det inte är närvarande för tillfället.

Tycker mer att det verkar som att han inte är/var rädd att förlora mig. Att jag inte betydde så värst mycket för honom.

Nä får nog släppa detta nu. Han verkar ju kunna släppa mig lätt. Varför ska han då bo kvar i mitt huvud 🫤
Citera
2025-04-28, 20:11
Medlem
Citat:
För mig med är det självklart. Är brutalt ärlig å rak när jag träffar nån.
Det är en del av det fina i kråksången. Har många gånger i efterhand varit oändligt tacksam för att jag inte tillhör de mest blyga av blomstren. Served me well I många fall. Tänk så mycket elände man kan undvika med lite ärlighet och rakt-på-sak!

Måste tillägga; det är så man sållar ut de mest tåliga av karla-karlar 👍
Senast redigerad av XY3000 2025-04-28 kl. 20:15.
Citera
2025-04-28, 20:36
Medlem
Landsbygdens avatar
Är väl också lite skillnad på om någonting kommer som svar på en fråga, eller om personen i fråga, helt självmant tar initiativ till att börja berätta massa grejer. Vissa gör dock så, som en vink om att det är dags för den andre att meddela samma grejer.

En annan fråga är väl, när är något ett förhållande? Är väl liksom bara något som blir och inte finns en exakt tidpunkt för ofta. Många lär ju känna varandra under rätt lång tid, och andra vill att det ska gå fort undan.
Citera
2025-04-28, 20:52
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det är en del av det fina i kråksången. Har många gånger i efterhand varit oändligt tacksam för att jag inte tillhör de mest blyga av blomstren. Served me well I många fall. Tänk så mycket elände man kan undvika med lite ärlighet och rakt-på-sak!

Måste tillägga; det är så man sållar ut de mest tåliga av karla-karlar 👍
Dessvärre tillhör jag dom blyga blommorna men det gäller det kroppsliga, som att jag inte vill visa upp mig naken för vem som helst. Att dela med mig av andra saker är jag långt ifrån blygsam med då jag är ärlig å rak på sak jag med.

Älskar att kommunicera mina funderingar å tankar som kan dyka upp (..å nu ska man inte skylla på diagnoser egentligen men har ju en damphjärna å kan ibland tyvärr göra saker i affekt bara för att hjärnan fick övertaget..). Men tar gärna upp saker som då känns/känts jobbigt för mig själv att ta upp å det har uppskattats.

Ja det är väl så man sållar ut å även märker vilka som är mänskliga.
Citera
2025-04-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ja det är väl så man sållar ut å även märker vilka som är mänskliga.
Du förstod mig alldeles rätt
Citera
2025-04-28, 20:58
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Du förstod mig alldeles rätt
Vilken tur. Men du är oxå kvinna va?
Citera
2025-04-28, 20:59
Medlem
Citat:
Vilken tur. Men du är oxå kvinna va?
Japp.
Citera
2025-04-28, 21:01
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Japp.
Ja då förstår jag att vi förstod varandra rätt 🤭
Citera
2025-04-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ja då förstår jag att vi förstod varandra rätt 🤭
Tror mig, det behöver inte alls betyda att man förstår varandra bättre 😂
Citera
2025-04-28, 21:04
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Tror mig, det behöver inte alls betyda att man förstår varandra bättre 😂
Haha nä kanske inte. Försökte bara vara lite rolig å jag lyckades sådär 😅
Citera
2025-04-28, 21:11
Medlem
Citat:
Haha nä kanske inte. Försökte bara vara lite rolig å jag lyckades sådär 😅
Ok 😊 Det är jag för trött för att snappa upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in