2025-04-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Haha, autister har en hel del problem, men särskilt ambivalenta är de inte. Problemet är snarare att de ser allt i svart och vitt, lite som rasisterna faktiskt.
Via mitt företag betalar jag enorma summor i skatt varför jag bidrar väldigt mycket till Sverige. En praktsvensk skulle man kunna kalla mig.
Ja du bidrar med enorma belopp till folkutbytet.
Citera
2025-04-27, 00:10
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tänker att detta synsätt kan bli svårare och svårare att upprätthålla, ju mer människor kan resa och vår värld blir global. Ser du denna problematik också?

Ta Indien som exempel: superfattigt, men en medelinkomst på runt 1000 kronor per månad. Men du kan stoppa vilken indier som helst på gatan (fattiga också) och de kan dra sju upphöjt till tre rakt av och säga 343. Detta beror på deras extremt speciella utbildningssystem. Indien lär dominera de kommande 50 åren. Är de rasfrämlingar för dig, när de pluggar i Sverige och jobbar i Sverige och utvecklar våra svenska exportföretag?

Du skriver en massa dumheter. Hälften av indierna anses vara dåligt utbildade och var femte anses vara analfabeter.

Citat:
The census of India pegged the average literacy rate to be 73% in 2011 while National Statistical Commission surveyed literacy to be 80.6% in 2017–18. Literacy rate in urban areas was 90%, higher than rural areas with 77%.
https://en.wikipedia.org/wiki/Literacy_in_India

”Men du kan stoppa vilken indier som helst på gatan (fattiga också) och de kan dra sju upphöjt till tre rakt av och säga 343.” De är direkt psykosnivå på det påståendet.
Citera
2025-04-27, 00:12
Medlem
Citat:
Vi har rättssystem som tar hand om de sakerna idag.
Rättsystemet kan möjligen ge någon sorts upprättelse, men skyddar dig knappast från arabisk berikning. För detta behöver du ha huvudet på skaft och snabbt identifiera rasfrämlingar som potentiellt hot. Rasism räddar liv!
Citera
2025-04-27, 00:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Personligen tror jag att Sia fiskar ilskna reaktioner och att det här är ett medvetet drag för att få mer försäljning hos godhetsknarkande medelklass. Att folk blir provocerade av en svart pappa i reklamen säger väl en del om en del, men att man aktivt som företag vill provocera dem med sådana här utspel betyder ju också att man medvetet använder ilskan som ett sätt att marknadsföra sig.

Som vegan hatar jag all form av industriellt djurplågeri som mejerinäringen tjänar pengar på. Att man försöker framstå som goda med en kvotneger medan man plågar djur är verkligen liberalt hyckleri i ett nötskal.
Tror inte de är så pass sluga, tvärtom har de en trött och ängslig reklambyrå som föreslår till en trött och ängslig marknadsförings/kommunikationsavdelning att negrer är inne och att det är viktigt med negrer i reklamen. Det är inget som de medelmåttorna på reklambyrån tänkt ut själva utan som de plockat rakt av från USA. SIAs reklam är i bästa fall helt meningslös och har den någon effekt så är den negativ.
Citera
2025-04-27, 00:19
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, till exempel har Sverige skakat av sig stagnation och skyhög skuld på 80-90-talen (det är nästan svårt att föreställa sig hur skuldsatta och krisade vi var då) till att senaste 30 åren varit rena tigerekonomin.

Japan har gått åt andra hållet. De har ingen invandring och ingen utveckling. Senaste 30 åren har varit totalt katastrof för dem. De har nu lägre BNP per capita än många östeuropeiska länder.

Jag blir fascinerad över hur du orkar posta det ena galna inlägget efter den andra med helt overkliga påståenden. Vilka östeuropeiska länder har högre BNP per capita än Japan? Ange dem gärna, med en trovärdig källa som stödjer ditt påstående. Jag ser inte en endaste på den här listan, inklusive Slovenien:

https://www.ui.se/landguiden/statist...bar&countries=
Citera
2025-04-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Du skriver en massa dumheter. Hälften av indierna anses vara dåligt utbildade och var femte anses vara analfabeter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Literacy_in_India

”Men du kan stoppa vilken indier som helst på gatan (fattiga också) och de kan dra sju upphöjt till tre rakt av och säga 343.” De är direkt psykosnivå på det påståendet.
Indier är så smarta att de äter bajs. Bland vita människor ses detta beteende endast hos mycket små barn - främst förståndshandikappade sådana. Indier är alltså dummare än vita småbarn.
Citera
2025-04-27, 00:28
Medlem
dementeds avatar
Svart kvinna vit man inte lika va ligt förekommande. Men det är för att reklambyråer består av vita cucks till män och vita kvinnor som älskar exotifierat sex. Så enkelt var det med det.
Citera
2025-04-27, 00:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror inte de är så pass sluga, tvärtom har de en trött och ängslig reklambyrå som föreslår till en trött och ängslig marknadsförings/kommunikationsavdelning att negrer är inne och att det är viktigt med negrer i reklamen. Det är inget som de medelmåttorna på reklambyrån tänkt ut själva utan som de plockat rakt av från USA. SIAs reklam är i bästa fall helt meningslös och har den någon effekt så är den negativ.

De flesta reklambyråer har en tydlig agenda att driva en woke-agenda och de samtalar oftast med en marknadschef på företagen som kommer från en reklambyrå. VD:n på SIA Glass var tidigare marknadschef så pusselbitarna faller på plats.
Citera
2025-04-27, 00:32
Citat:
Det är väl bra att vuxna människor arbetar?
Vad tillför en neger som låtsas äta glass till samhället?
Citera
2025-04-27, 00:42
Medlem
zupdawgs avatar
Skall imorgon köpa mig en halvdan Sia glass, låta den smälta i vårsolen en sisådär tjugo minuter innan jag sular den i nyllet på första bästa insydda arab!
Citera
2025-04-27, 00:43
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Vad tillför en neger som låtsas äta glass till samhället?
Skattepengar.
Citera
2025-04-27, 00:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Allt fler svenska företag verkar lämna produktfokus för att istället bli megafoner för ideologisk opinionsbildning. Det senaste exemplet är Sia Glass, som nu hamnat i blåsväder efter lanseringen av sin sommarkampanj, frontad av en bild som blivit närmast ikonisk i reklamvärlden: svart man, blond kvinna, och blandade barn.

Bilden har väckt reaktioner på sociala medier där många ifrågasätter varför just denna konstellation är så återkommande, och varför den används för att sälja allt från glass till mobilabonnemang. Enligt kritikerna är detta en del av en större trend där företagen aktivt försöker forma kulturella normer snarare än att bara sälja produkter.

Sia Glass VD, Stefan Carlsson, går dock till motangrepp: han kallar kritikerna för extremister och säger uttryckligen att de får bojkotta företaget om de inte gillar kampanjen.

Citat:

"Har vi konsumenter som inte tycker det är okej, då tror jag vi kan vara utan de konsumenterna."
– Stefan Carlsson, VD på Sia Glass

Samtidigt rapporterade Sydsvenskan redan 2023 att andelen svarta afrikaner i svensk reklam är tre gånger högre än deras andel i befolkningen. Är det rimlig representation eller medveten normförskjutning?

Diskussionsfrågor:
Är det näringslivets roll att driva samhällsförändring genom symbolisk representation?
Bör företag fokusera på sin produkt eller ta ställning i kulturella och politiska frågor?
Vad säger det om vår tid att VD:ar nu öppet kallar sina kritiker för extremister?
Finns det ett tvång på företag att visa "rätt sorts" familjebildning och representation?

https://www.hn.se/hallands-affarer/s...f-082d824be242

Handlar inte om woke. Sia:s reklammakare är ett genier. De har fått mänger med gratisreklam utan att göra någonting genom att dra igång denna onödiga diskussion om hudfärg i en glassreklam. Riktigt smart gjort. Hade inte sett reklamen själv om det inte vore för att det drevats för och emot den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in