2025-04-26, 21:22
Medlem
Kan hålla med om att det finns oproportionellt många negrer i reklam ur svensk synvinkel.
Finns en orsak.
Många av dessa produkter är globala och reklamen är så gjord att den inte inriktar sig mot ett land. Reklamen är ofta ordlös, så ingen översättning krävs så man kör med samma reklam oavsett land. Den ska då vara kliniskt fri från allt kontroversiellt som politik och kultur.
Reklamen är gjord av internationella reklambyråer och inriktar sig på en global marknad.
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-04-26 kl. 21:25.
Citera
2025-04-26, 21:23
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Patetiskt med alla rassar i tråden som blir provocerade av en familjebild. Väx upp med er för fan

Hur kan man bli rasse när man försöker korrigera ett felnarrativ?
Citera
2025-04-26, 21:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Så du har inte förstått?
Det handlar inte om glass.
Det handlar om att ta ifrån svenskarnas identitet.
Vi skall inte tro att vi är nåt, men alla andra skall det satsas på.
Vi får inte älska vårat land och dess människor.
Vi skall tvingas rasblanda när vi inte vill det.

... jag dricker öl.

Det fetade, du får gärna utveckla och förklara:
- Vem tar ifrån dig din identitet, och hur?
- Vem säger att du inte är något, hur sägs detta? Det ska givetvis satsas på alla!
- Vem hindrar dig från att älska ditt land, och hur?
- Vem tvingar dig att rasblanda? Det låter extremt.
Citera
2025-04-26, 21:32
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du bronkar i GBG, kör 10 mil norrut och tar tabberas på produkten.
Haha, du pratar som du har förstånd till.
Citera
2025-04-26, 21:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Som du beskriver woke så låter det som att det bara är en synonym för politisk korrekthet eller kulturmarxism. Oklart varför du föredrar synonymen framför de äldre mer etablerade termerna.

Varifrån fick du att jag föredrar något? Jag avskyr samtliga.
Citera
2025-04-26, 21:34
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Patetiskt med alla rassar i tråden som blir provocerade av en familjebild. Väx upp med er för fan
Det finns inget så kränkt och patetiskt som en misslyckad rasist. Det är riktigt njutbart att åse.
Citera
2025-04-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Då får vi ta och sluta köpa Kia-glass med andra ord.

woke gör oss fria, men det har inte ni förstått.
Citera
2025-04-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det finns inget så kränkt och patetiskt som en misslyckad rasist. Det är riktigt njutbart att åse.
Du är fiende mot ditt eget folk. Kanske kan du flytta till Afrika och bli en vis man i en liten negerstam?
Citera
2025-04-26, 21:43
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Haha, du pratar som du har förstånd till.

Inte mitt fel att du är för korkad att förstå vad jag skriver?

SIA borde bara sälja choklad/vanilj-glass i framtiden. Det kan bli succé. Alla miljöpartister kommer bunkra i sina fossildrivna innnerstads-frysboxar.
Citera
2025-04-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det fetade, du får gärna utveckla och förklara:
- Vem tar ifrån dig din identitet, och hur?
- Vem säger att du inte är något, hur sägs detta? Det ska givetvis satsas på alla!
- Vem hindrar dig från att älska ditt land, och hur?
- Vem tvingar dig att rasblanda? Det låter extremt.

Jag vill minnas alla gångerna lokala politiker plockat ner "välkommen till ..... kommunen"-skyltar pga det varit för vitt/svenskt på dem.

Alla har alltid en agenda även Sia och inte minst du men vad du ens försöker göra i tråden är ett mysterium. Man försöker pracka på svenskar ett politiskt budskap. Hade nazister haft ett eget glassmärke och det bara varit vita i reklamerna hade det varit samma sak.
Citera
2025-04-26, 21:54
Medlem
Citat:

Det handlar om kontexten ditt lättstyrda pucko. När ni gnäller att det är för vitt på tv eller i reklamer, vad är skillnaden?
Citera
2025-04-26, 21:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Jag vill minnas alla gångerna lokala politiker plockat ner "välkommen till ..... kommunen"-skyltar pga det varit för vitt/svenskt på dem.

Alla har alltid en agenda även Sia och inte minst du men vad du ens försöker göra i tråden är ett mysterium. Man försöker pracka på svenskar ett politiskt budskap. Hade nazister haft ett eget glassmärke och det bara varit vita i reklamerna hade det varit samma sak.

Det har jag verkligen aldrig hört talas om, att man plockar ner någon skylt för att det är vita personer på skylten. Kan du länka till detta tillfälle?

Jag hoppas du inte är så korkad så du blandar ihop det med att man kan välja att sätta upp en skylt som inkluderar alla i samhället. Det betyder inte att du är exkluderad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in