2025-04-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det är naturligtvis din rättighet att välja att leva ditt liv som ett barn.
Nja barn är väl tvärtom inte rasister. Rasism utvecklas först hos den fullt mogna hjärnan. Den som kan urskilja sina egna från rasfrämlingar.
Citera
2025-04-26, 23:49
Medlem
Citat:
Jag hatar inte svenskar. Däremot kommer du hos mig inte undan med skit bara för att du är svensk. Skit är skit, var det än kommer ifrån. Sen har vi ju trots allt en majoritet i riksdagen som vill begränsa invandringen idag, så jag vet inte vad du gnäller om.
Du är snarare autistiskt ambivalent inför det folkutbyte som pågår.

Du bidrar ju dock till att svenskarna förlorar sitt land, så du är ju en fiende mot svenskarna, onekligen.
Citera
2025-04-26, 23:49
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Vadå bra? Vad är bra med det?
Det är väl bra att vuxna människor arbetar?
Citera
2025-04-26, 23:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Jag vill inte ha rasfrämlingar i mitt land. Så jag fortsätter nog med att gnälla över att mitt land blir invaderat av rasfrämlingar, faktiskt.

Jag tänker att detta synsätt kan bli svårare och svårare att upprätthålla, ju mer människor kan resa och vår värld blir global. Ser du denna problematik också?

Ta Indien som exempel: superfattigt, men en medelinkomst på runt 1000 kronor per månad. Men du kan stoppa vilken indier som helst på gatan (fattiga också) och de kan dra sju upphöjt till tre rakt av och säga 343. Detta beror på deras extremt speciella utbildningssystem. Indien lär dominera de kommande 50 åren. Är de rasfrämlingar för dig, när de pluggar i Sverige och jobbar i Sverige och utvecklar våra svenska exportföretag?
Citera
2025-04-26, 23:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej, det står det inte. Men det är riktigt att det är mer ledigt även om det är alldeles korrekt svenska, såväl i tal- som i skriftspråk.
Jag diskuterar ledigt med vardagliga människor här. Redan Carl Jonas Love Almquist myntade det kända talesättet att ”tala med de lärde på latin och med bönder på bönders vis."
Somna om.

Jo det är exakt vad det implicerar. Om du inte ser att sökordet är Sådan/-t så får du gå till optikern. Härutöver så har du inte kontrollerat källan om uttrycket: ...talar med bönder på böndernas sätt, men med lärde män på latin. Det var Erik Axel Karlfeldt som myntade detta uttryck i Fridolins visor och andra dikter. Stockholm, 1898.
Citera
2025-04-26, 23:51
Medlem
Citat:
Södermalm? Jo, det tycker jag.
Så du bor i Södermalm och har mage att prata om WT? Är du ens adlig?
Citera
2025-04-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Personligen tror jag att Sia fiskar ilskna reaktioner och att det här är ett medvetet drag för att få mer försäljning hos godhetsknarkande medelklass. Att folk blir provocerade av en svart pappa i reklamen säger väl en del om en del, men att man aktivt som företag vill provocera dem med sådana här utspel betyder ju också att man medvetet använder ilskan som ett sätt att marknadsföra sig.

Som vegan hatar jag all form av industriellt djurplågeri som mejerinäringen tjänar pengar på. Att man försöker framstå som goda med en kvotneger medan man plågar djur är verkligen liberalt hyckleri i ett nötskal.
Som sagt, det är en myt att all PR är bra PR. Sia associeras nu med negrer och folkutbytet. Det är inget som säljer glass hos normalt funtade människor.
Citera
2025-04-26, 23:54
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Nja barn är väl tvärtom inte rasister. Rasism utvecklas först hos den fullt mogna hjärnan. Den som kan urskilja sina egna från rasfrämlingar.
Människans förmåga att urskilja etnicitet härstammar från tiden med folkvandringar, när det var förenat med döden att inte kunna det. Det hade alltså ett stort överlevnadsvärde, Det är faktiskt så att vi identifierar etnicitet på avstånd bättre än tex kön eller ålder. Således en mycket primitiv medärvd egenskap som vi egentligen inte har så mycket nytta av idag, eftersom vi inte längre slår ihjäl människor som ser annorlunda ut.
Citera
2025-04-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag tänker att detta synsätt kan bli svårare och svårare att upprätthålla, ju mer människor kan resa och vår värld blir global. Ser du denna problematik också?

Ta Indien som exempel: superfattigt, men en medelinkomst på runt 1000 kronor per månad. Men du kan stoppa vilken indier som helst på gatan (fattiga också) och de kan dra sju upphöjt till tre rakt av och säga 343. Detta beror på deras extremt speciella utbildningssystem. Indien lär dominera de kommande 50 åren. Är de rasfrämlingar för dig, när de pluggar i Sverige och jobbar i Sverige och utvecklar våra svenska exportföretag?
Självklart är de rasfrämlingar, de tillhör ju en helt annan ras.
Citera
2025-04-27, 00:01
Medlem
Citat:
Människans förmåga att urskilja etnicitet härstammar från tiden med folkvandringar, när det var förenat med döden att inte kunna det. Det hade alltså ett stort överlevnadsvärde, Det är faktiskt så att vi identifierar etnicitet på avstånd bättre än tex kön eller ålder. Således en mycket primitiv medärvd egenskap som vi egentligen inte har så mycket nytta av idag, eftersom vi inte längre slår ihjäl människor som ser annorlunda ut.
Att du tror att vi inte har nytta av den idag beror på att du ännu inte fått uppleva mångkultur på allvar. För oss andra är den redan nu högst användbar. Man kan säga att du är naiv.
Citera
2025-04-27, 00:02
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Du är snarare autistiskt ambivalent inför det folkutbyte som pågår.

Du bidrar ju dock till att svenskarna förlorar sitt land, så du är ju en fiende mot svenskarna, onekligen.
Haha, autister har en hel del problem, men särskilt ambivalenta är de inte. Problemet är snarare att de ser allt i svart och vitt, lite som rasisterna faktiskt.
Via mitt företag betalar jag enorma summor i skatt varför jag bidrar väldigt mycket till Sverige. En praktsvensk skulle man kunna kalla mig.
Citera
2025-04-27, 00:08
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Att du tror att vi inte har nytta av den idag beror på att du ännu inte fått uppleva mångkultur på allvar. För oss andra är den redan nu högst användbar. Man kan säga att du är naiv.
Vi har rättssystem som tar hand om de sakerna idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in