2025-04-26, 23:33
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Ja i 2000-talets Sverige är din hudfärg den enda kompetens du behöver.
Vilka andra egenskaper än ett önskvärt utseende och en duglig arbetsmoral tänker du att tidigare varit ett rekvisit för modelljobb? 20 poäng revision och minst två års arbetslivserfarenhet i Office-paketet?
Citera
2025-04-26, 23:33
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jag vill inte ha rasfrämlingar i mitt land. Så jag fortsätter nog med att gnälla över att mitt land blir invaderat av rasfrämlingar, faktiskt.
Det är naturligtvis din rättighet att välja att leva ditt liv som ett barn.
Citera
2025-04-26, 23:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Haha, nä. "Sånt" går alldeles utmärkt att skriva. Ta gärna en titt i SAOL om du är osäker.

Ja där står det sådant med en upplysning att det vardagligt (alltså i tal eller WT-skrift) har den form du skrev.
Citera
2025-04-26, 23:37
Medlem
Citat:
Vad yrar du om? Jag älskar Sverige! Den som verkar hata Sverige är du.
Med din inställning hade du inte haft det bättre för 30 år sen.
Framgång kräver arbete. Hårt arbete. Då duger det inte och skylla sina egna tillkortakommanden på andra. Det är bara ett sätt att försöka att slippa att förändras. Lägga skiten utanför sig själv. Det enda som händer då är att du själv blir skit.
Skärp dig för fan och sträck på ryggen!

Jag har inte skyllt ett skit på andra. Jag ser inte heller "WT" skylla så pass mkt på andra. Stoppa upp dina 90tals sossememes som man blev hjärntvättade med i ungdomen nånstans. Om jag är arbetslös, får jag inte tycka det är skit att svenskar håller på att bli minoritet i sitt eget pga våran sinnessjuka massinvandring som sia är med och normaliserar med sin vinklade skitreklam? Jag ska sitta och hålla käften tills jag är VD över IKEA som för övrig dom med endast har negrer med i deras reklamer? Jag tror du tycker jag ska hålla käft då med för det är inte folks inkomster som trycker på dina ömma punkter den är ditt självhat mot svenskar. Du kan vara lugn snart finns dom inte mer om det fortsätter.
Citera
2025-04-26, 23:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Självklart utvecklas en underdånighet underställd makten då regimkritik av enklaste slag kan få förödande personliga konsekvenser för kritikern. Varje totalitär diktatur genom historien visar på samma benägenhet.

Det finns tydliga fel. Fascism är ett primärt exempel på det. Att vänstern belyser orättvisor är dock en annan sak än att peka på rätt och fel. Att vänstern ogillar kapitalism och (onödiga) hierarkier är inte riktigt samma sak som att ha fel, bara att vara i konflikt med den egenintressesbaserade marknadsekonomin och den hierarkiska maktordningen, den vi har i västvärlden sedan 1945 och som vänstern brukade säga förr; en annan värld är möjlig. Man erbjuder ett alternativ, som vid implementering har visat sig vara katastrofalt för alla utom ett fåtal.

Jag ser som sagt ingen skillnad i betydelsen av begrepp som politisk korrekthet, kulturmarxism eller woke. Dessa är både modetermer och hundvisslor när dessa används av populistfascisten Donald Trump. Givetvis finns det även Maga-woke eller Maga-PK om den äldre termen är att föredra. Uppslutningen omkring Donald är för mig som utomstående något som mest liknar en sekt och sekter har många ofta godtyckliga och obegripliga regler.

Jag försöker komma underfund med vad som egentligen menas med woke. Hittills i mitt sökande har jag funnit stora eller absoluta likheter med det som kallats både för PK och kulturmarxism. Det sägs vara en Dålig Grej som ska undvikas och helst förbjudas i lag om så är möjligt. Att det handlar om minoriteter som sägs vara mottagare v positiv särbehandling på andras bekostnad är tydligt, men vid en översikt visar det sig att dessa oförrätter in sällan är överdrivna eller påhittade.

Ett problem med den typen av förbudslagstiftning som efterfrågas är att man genom det skapar den egna sidans woke mycket mer än att man motverksr den andra sidans dito.

Vilket trams: vänstern belyser orättvisor. Tippar på att du är vänster och bevisar därmed det som skulle bevisas. Vad är en orättvisa och vem bestämmer det? Kvalificerat svammel precis som det jag vet är så typiskt för vänstern, nämligen tron att världen är svartvit.
Citera
2025-04-26, 23:40
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja där står det sådant med en upplysning att det vardagligt (alltså i tal eller WT-skrift) har den form du skrev.
Nej, det står det inte. Men det är riktigt att det är mer ledigt även om det är alldeles korrekt svenska, såväl i tal- som i skriftspråk.
Jag diskuterar ledigt med vardagliga människor här. Redan Carl Jonas Love Almquist myntade det kända talesättet att ”tala med de lärde på latin och med bönder på bönders vis."
Somna om.
Citera
2025-04-26, 23:42
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Personligen tror jag att Sia fiskar ilskna reaktioner och att det här är ett medvetet drag för att få mer försäljning hos godhetsknarkande medelklass. Att folk blir provocerade av en svart pappa i reklamen säger väl en del om en del, men att man aktivt som företag vill provocera dem med sådana här utspel betyder ju också att man medvetet använder ilskan som ett sätt att marknadsföra sig.

Som vegan hatar jag all form av industriellt djurplågeri som mejerinäringen tjänar pengar på. Att man försöker framstå som goda med en kvotneger medan man plågar djur är verkligen liberalt hyckleri i ett nötskal.
Citera
2025-04-26, 23:43
Citat:
Nä, inte Stureplan men stora delar av tex Söder. En plats det kostar väldigt mycket att bo på idag varför WT inte har råd.
Söder är ju knappast centrala Stockholm.
Citera
2025-04-26, 23:45
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Jag har inte skyllt ett skit på andra. Jag ser inte heller "WT" skylla så pass mkt på andra. Stoppa upp dina 90tals sossememes som man blev hjärntvättade med i ungdomen nånstans. Om jag är arbetslös, får jag inte tycka det är skit att svenskar håller på att bli minoritet i sitt eget pga våran sinnessjuka massinvandring som sia är med och normaliserar med sin vinklade skitreklam? Jag ska sitta och hålla käften tills jag är VD över IKEA som för övrig dom med endast har negrer med i deras reklamer? Jag tror du tycker jag ska hålla käft då med för det är inte folks inkomster som trycker på dina ömma punkter den är ditt självhat mot svenskar. Du kan vara lugn snart finns dom inte mer om det fortsätter.
Jag hatar inte svenskar. Däremot kommer du hos mig inte undan med skit bara för att du är svensk. Skit är skit, var det än kommer ifrån. Sen har vi ju trots allt en majoritet i riksdagen som vill begränsa invandringen idag, så jag vet inte vad du gnäller om.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Vilka andra egenskaper än ett önskvärt utseende och en duglig arbetsmoral tänker du att tidigare varit ett rekvisit för modelljobb? 20 poäng revision och minst två års arbetslivserfarenhet i Office-paketet?
Nja svart hudfärg bör ju per automatik innebära att du är en inkompetent modell för den svenska marknaden.

Dock är ju jag av uppfattningen att negrer härrör från Afrika, och att det också finns plats för dem där, men inte i Sverige.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Söder är ju knappast centrala Stockholm.
Södermalm? Jo, det tycker jag.
Citera
Citat:
Då är det väl bra med en afrikan som arbetar som modell, så vad gnäller alla om?
Svaret är givet, sina egna usla liv.

Vadå bra? Vad är bra med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in