2025-04-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Korrekt är ju att alla lågutbildade, arbetslösa eller på annat sätt misslyckade och olyckliga personer gör det.

Det är bara att titta genom historien och vilka denna typ av rörelsers sympatisörer alltid varit.

Det finns ytterst få högutbildade, välavlönade personer med stora kontaktnät som är rasister. Finns knappt.

Kan du se detta på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=axS26dVRVK4
Citera
2025-04-27, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag gjorde själv ett enkelt experiment som jag redovisade i tråden då jag gick igenom samtliga annonser i Aftonbladets och Expressens extra tjocka påsknummer. Massa vita män och kvinnor och inte EN ENDA svart afrikan. Sätt dig gärna själv och räkna så kommer du snabbt se vad som stämmer.

Ja, det är censur.
https://www.youtube.com/watch?v=J__heDJygbo&t=241s

går att se med ren dator/telefon.
Citera
2025-04-27, 19:34
Medlem
Har varit trogen SIA i många år men nu räcker det, nu är dem bara en i mängden av pengakåta älska alla på jorden företag.
Citera
2025-04-27, 19:48
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Varför ser man inga bilder på typ en svenne med en brud som ser ut som Beyonce runt 2010?
Citera
2025-04-27, 19:49
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Har varit trogen SIA i många år men nu räcker det, nu är dem bara en i mängden av pengakåta älska alla på jorden företag.

Ja woke är kapitalism.
De bryr sig inte om någon. Det är reklam helt enkelt. De älskar ingen, bara pengar.
Citera
2025-04-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Det handlar inte om att man hakar upp sig på en neger, det handlar om kombinationen: i 9 av 10 fall av är det en vit kvinna med en neger.

Om man strävar efter att vara öppen och älska mångfald; då ska man också vara neutral och öppen att inkludera alla färger av människor, och skapa en härlig blandning av alla. Alla som strävar efter den här propagandan/filosofin måste helt enkelt bli bättre på den här punkten - ni kan bättre!

Det här hyckleriet blir så äckligt - det är tragiskt.

9 fall av 10 alltså. Utmanar dig härmed att hitta 9 st svenska reklamer med en svart man och en vit kvinna.
Citera
2025-04-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Allt fler svenska företag verkar lämna produktfokus för att istället bli megafoner för ideologisk opinionsbildning. Det senaste exemplet är Sia Glass, som nu hamnat i blåsväder efter lanseringen av sin sommarkampanj, frontad av en bild som blivit närmast ikonisk i reklamvärlden: svart man, blond kvinna, och blandade barn.

Bilden har väckt reaktioner på sociala medier där många ifrågasätter varför just denna konstellation är så återkommande, och varför den används för att sälja allt från glass till mobilabonnemang. Enligt kritikerna är detta en del av en större trend där företagen aktivt försöker forma kulturella normer snarare än att bara sälja produkter.

Sia Glass VD, Stefan Carlsson, går dock till motangrepp: han kallar kritikerna för extremister och säger uttryckligen att de får bojkotta företaget om de inte gillar kampanjen.

Citat:

"Har vi konsumenter som inte tycker det är okej, då tror jag vi kan vara utan de konsumenterna."
– Stefan Carlsson, VD på Sia Glass

Samtidigt rapporterade Sydsvenskan redan 2023 att andelen svarta afrikaner i svensk reklam är tre gånger högre än deras andel i befolkningen. Är det rimlig representation eller medveten normförskjutning?

Diskussionsfrågor:
Är det näringslivets roll att driva samhällsförändring genom symbolisk representation?
Bör företag fokusera på sin produkt eller ta ställning i kulturella och politiska frågor?
Vad säger det om vår tid att VD:ar nu öppet kallar sina kritiker för extremister?
Finns det ett tvång på företag att visa "rätt sorts" familjebildning och representation?

https://www.hn.se/hallands-affarer/s...f-082d824be242

Privats företag får göra precis hur de vill med detta. Fattar ni inte det? Så länge de följer lagar och regler väljer de vilka personer de vill ha med i sin marknadsföring. Inget konstigt alls.

Jag fattar inte ens vad som skulle vara konstigt med reklamen? Jag tror fortfarande att befolkningen representerads dåligt i reklamsammanhang, alltså det är större del vita, unga, utan funktionsvariationer och heteropar än vad som är fallet i verkligheten. De flesta företag vill nå många, framförallt vill de nå sin målgrupp. Då vill man att målgruppen ska känna igen sig i reklamen. Så många företag försöker nog anpassa sig efter det.

Sedan kan jag fundera över varför vissa etniska grupper blir överrepresenterade. Ex känns det som att människor med ursprung i Japan eller Kina ofta förekommer. Vi har väl inte så många därifrån här? Varför är det aldrig några kvinnor från Thailand? Det finns ju rätt många här som gift sig med svenska män. Det är också dåligt med människor från arabländerna. Jag misstänker att detta mest beror på att många foton köps in från bildbanker och dessa har sitt ursprung i USA och representerar befolkningen där.
Senast redigerad av Grantoppen2 2025-04-27 kl. 20:05.
Citera
2025-04-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Noll argument, bara kommunisteurofagdravel. Globalism knullar även svennen i röven. Vi är hack i häl USA med självmord och unga som inte kan bilda familj och istället knarkar ihjäl sig. Och vad fan är meningen med din länk?

Kan du inte se det är du bakom censurväggen.

https://postimg.cc/Q9MKpD1s/76c7cf01
Citera
2025-04-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikrunkaren
Kan du inte se det är du bakom censurväggen.

https://postimg.cc/Q9MKpD1s/76c7cf01

Jag självlysande fascistagenter med handskar är säkert ute efter dig, jävla sinnessjuka cp.
Citera
2025-04-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Är Stefan Karlsson svensk eller är han i själva verket j? Hans 👃 får mig att tro det senare. Om svaret är ja så förklarar det ju allt.

Självklart spelar det roll att ett företag som spelar på att det är svenskt och att det använder svenska produkter använder sig av svenska kvinnor med afrikaner och mena i företagets reklam. De har helt ignorerat den svenske mannen. Hur kommer det sig? Det är ingen slump.
Kanske för att den ”svenske mannen” är för värdelös för att promota en så exklusiv produkt som glass…
Citera
2025-04-27, 20:16
Medlem
B´stards avatar
Någon dåre (mörkhyad) vid namn "David Linden" tydligen kulturchef på Bulletin härjar runt i kommentarsfälten på facebook, han visar stolt upp sin vita fru. Vad han verkar missat är att hon ser ut som en träskpadda:

https://www.fanthatracks.com/author/johanna/
Citera
2025-04-27, 20:57
Medlem
Det är PK-MSM som hotat med att lägga ut en artikel om PFAS i SIA-glass, om inte
SIA kör sin wokepropaganda rakt ner i halsen på svenska folket nu till 100 % ?

MSM är rädda om sitt presstöd att de ska visa sig viktiga och aktuella,
och blåsa upp konflikter som inte finns ?

Som den negativa publiciteten kring SD ?
Och särskilt den hemske Trump ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in