2025-04-25, 22:20
Medlem
Avangards avatar
Svenska kvinnor är ju helt tokiga i afrikanerna. Sia siar ju bara om verkligheten. Förstår inte att svenska cucks blir så upprörda. Svenska män vill ju ha feminism och att kvinnorna själva ska bestämma?
Citera
2025-04-25, 22:25
Medlem
Vidrigt. 🤢🤮🤮🤮
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Din lögn var inte svår att debunka. För det andra, lär dig svenska.
Gå ut och lek på motorvägen nu, dina gener kan vi vara utan.

Snittet de senaste två decennierna har annars varit mellan 400 000 och 450 000 mord årligen, enligt rapporten som är den fjärde upplagan av FN:s kartläggning över global mordstatistik. Flest mord per capita skedde i Nord- och Sydamerika, där 15 personer per 100 000 invånare mördades under 2021.

Flest mord per capita skedde i Nord- och Sydamerika, där 15 personer per 100 000 invånare mördades under 2021. I reella tal var det dock flest människor som mördades i Afrika: 176 000, eller 12,7 personer per 100 000 invånare

Vänligen sluta påpeka mitt skrift språk. ganska bögig härskarteknik.
kanske bör du använda en mindre pk aktig AI om du letar information.

Har dina gener spridits och är det isåfall med någon neger hona? Är det där det svider?
Citera
Medlem
Bustamantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avangard
Svenska kvinnor är ju helt tokiga i afrikanerna. Sia siar ju bara om verkligheten. Förstår inte att svenska cucks blir så upprörda. Svenska män vill ju ha feminism och att kvinnorna själva ska bestämma?
Vad har du för belägg att svenska kvinnor är tokiga i afrikaner? Min erfarenhet att det är tvärtom.
Citera
2025-04-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Allt fler svenska företag verkar lämna produktfokus för att istället bli megafoner för ideologisk opinionsbildning. Det senaste exemplet är Sia Glass, som nu hamnat i blåsväder efter lanseringen av sin sommarkampanj, frontad av en bild som blivit närmast ikonisk i reklamvärlden: svart man, blond kvinna, och blandade barn.

Bilden har väckt reaktioner på sociala medier där många ifrågasätter varför just denna konstellation är så återkommande, och varför den används för att sälja allt från glass till mobilabonnemang. Enligt kritikerna är detta en del av en större trend där företagen aktivt försöker forma kulturella normer snarare än att bara sälja produkter.

Sia Glass VD, Stefan Carlsson, går dock till motangrepp: han kallar kritikerna för extremister och säger uttryckligen att de får bojkotta företaget om de inte gillar kampanjen.

Citat:

"Har vi konsumenter som inte tycker det är okej, då tror jag vi kan vara utan de konsumenterna."
– Stefan Carlsson, VD på Sia Glass

Samtidigt rapporterade Sydsvenskan redan 2023 att andelen svarta afrikaner i svensk reklam är tre gånger högre än deras andel i befolkningen. Är det rimlig representation eller medveten normförskjutning?

Diskussionsfrågor:
Är det näringslivets roll att driva samhällsförändring genom symbolisk representation?
Bör företag fokusera på sin produkt eller ta ställning i kulturella och politiska frågor?
Vad säger det om vår tid att VD:ar nu öppet kallar sina kritiker för extremister?
Finns det ett tvång på företag att visa "rätt sorts" familjebildning och representation?

https://www.hn.se/hallands-affarer/s...f-082d824be242

Skitjobbigt för en rasist att uppleva sånt såklart.
Hoppas att du mår bättre nu, när du får stöd från pöbeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Vänligen sluta påpeka mitt skrift språk. ganska bögig härskarteknik.
kanske bör du använda en mindre pk aktig AI om du letar information.

Har dina gener spridits och är det isåfall med någon neger hona? Är det där det svider?

Google kompis, Google Din svenska blev till och med ännu värre ser jag.

Kan du länka till din källa kompis?
Senast redigerad av Letsdothisnow 2025-04-25 kl. 22:30.
Citera
Medlem
S.O.Stolps avatar
SIA-glass är ju ändå skit.

Består av skummjölk, grädde, socker, glukossirap, skummjölkspulver, druvsocker, vaniljarom, vaniljfrön, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av veg fettsyror), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl).

Ät Häagen-Dazs istället.
Citera
2025-04-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Google kompis, Google

Kan du länka till din källa kompis?

Du kan använda olika AI tjänster att efterforska och sammanställa 100 tals eller tusentals hemsidor ocg databaser med information.
Jag använder gemini advanced kompis.
Citera
2025-04-25, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ät Häagen-Dazs istället.

Jovisst
Citera
2025-04-25, 22:35
Medlem
Haddos avatar
Dom vill att vi ska bojkotta dom:
Ok
Citera
2025-04-25, 22:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Denna tråd är egentligen en mycket bra exemplifiering på varför detta är ett genialiskt drag från Sia.

Vilka upprörs av denna reklam: Hatare och incels som hamnat fel i livet, parasiter på vår samhällskropp som vi egentligen inte vill ha. De har ingen ekonomisk köpkraft, och deras "bojkott" är en glass som de ändå inte skulle ha köpt.

Vilka lär köpa mer Sia: Alla som ser hatarnas reaktion, moderna människor, välbärgade, folk som är med i samhället och rör sig på stan. Kort sagt; de som köper glass.

Smart Sia!
Citera
2025-04-25, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1250
Tack. Då vet du varför Finland är bättre än Sverige som nation just nu. Inte lika bra folk. Men inga invandrare som förstör landet. /Svensk

Besökte Tammerfors, min hemstad, för ett par månader sen. 40 år sen sist.
Knappt något har förändrats, huvudgatan samma byggnader jag kom ihåg sen barndomen. Samma mat, jag och brorsan besökte våran gamla skola, sen saluhallen, biblioteket osv.
I väntan på tåget till Åbo satt vi på gamla Järnvägsstationens restaurang (heter nåt annat idag) och hävde i oss öl, dyrt en stor stark 8,50 euro, ca 90 kr, bra utsikt från restaurangen.
Vete fan om Finland är bättre än Sverige på något sätt. Massa utlänningar där om man nu ogillar dem, själv bryr jag inte mej om de är ofta driftiga med sina serveringsställen och ger gatulivet liv och rörelse. Som jag skrev, verkar inte mycket hänt sen 40 år, stillastående, tur då att det finns driftiga invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in