2025-04-30, 17:30
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Vf6aYyTL_8M Telenor Familj med Ljusare pappa mörkhyad mor och dotter. Dottern i del 1.
Citera
2025-04-30, 17:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Stefan Carlsson heter Stefan Karlsson och bor i fattigt område. Antagligen många invandrare som grannar. Lever som han lär ut.

Varför ljuger du?

Citera
2025-04-30, 17:33
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Man borde spela ett spel, så fort man ser en ”negerreklam” får man ta sig en hutt.

Kostnaderna för alkoholskador hade knäckt hela statsbudgeten i så fall. Personligen blockar jag all reklam jag kan och jag hade ändå avlidit i leversvikt efter en vecka.
Citera
2025-04-30, 18:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
https://www.youtube.com/watch?v=Vf6aYyTL_8M Telenor Familj med Ljusare pappa mörkhyad mor och dotter. Dottern i del 1.
Som blir runtbossad som en retard. Väldigt Hollywoodaktig skildring av en vit man i en modern serie/film.
Citera
2025-04-30, 19:24
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Min bojkott gäller gäller främst nedan kommentar från chefen..

”Har vi konsumenter som inte tycker det är okej, då tror jag vi kan vara utan de konsumenterna."
– Stefan Carlsson, VD på Sia Glass
Samma här. Jag gillar förvisso inte woke-reklam, men att en VD tycker i klartext att en del av deras kundkrets i princip kan fara åt helvete och hålla sig borta från SIA-glass är hundra resor värre.

Hans uttalande är mer motbjudande än reklamen i sig och jag hoppas att han får betala för det, i form av avsked.

Å ena sidan skall alla inkluderas för att i nästa andetag exkludera en annan grupp. Hur kan/kunde så många i näringslivet gå så fel?
Citera
2025-04-30, 19:43
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Samma här. Jag gillar förvisso inte woke-reklam, men att en VD tycker i klartext att en del av deras kundkrets i princip kan fara åt helvete och hålla sig borta från SIA-glass är hundra resor värre.

Hans uttalande är mer motbjudande än reklamen i sig och jag hoppas att han får betala för det, i form av avsked.

Å ena sidan skall alla inkluderas för att i nästa andetag exkludera en annan grupp. Hur kan/kunde så många i näringslivet gå så fel?

Håller helt med. Var lite glassugen men såg att de sålde SIA-glass så avstod glassen. Vill inte gynna företagare som föraktar sina kunder.
Citera
2025-04-30, 19:46
Medlem
Det judeägda ben och jerry körde väl samma glassreklam, har han fått nytt jobb på sia-glass?
Citera
2025-04-30, 20:04
Medlem
Kan folk inte bidra med företag som har denna ”blandade” reklam. Så kan man bojkotta om man vill
Vet Coop och Gekås
Citera
2025-04-30, 20:08
Medlem
Blir diskriminering mot andra grupper
Finns inga asiater, samer, blonda vuxna män eller romer i reklamen heller
Väldigt få har glasögon
Vad vill de uppnå med afroreklamen? Många MENA gillar ej svarta
Citera
2025-04-30, 20:11
Medlem
Tycker även de klämt in väldigt fula män i många reklamer tex för värktabletter där en är på barnkalas och en annan är en hemmabyggd robot
Finns fler
De är mörka, stor näsa och orakade, bleka ser väldigt suspekta ut
Citera
2025-04-30, 20:20
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen

Trådstarten hade rubriken " Sia glass promotar rasblandning , kritiker är extremister , bojkottar oss gärna" innan den ändrades till det lite "snällare" " Sia-Glass promotar Woke ..."

Det är en shady typ av trådstart av någon rashygienist av den sorten som postar en trådstart för varje gång dom sett en utlänning i svensk TV .
Och varje gång så är det tydligen helt ok enligt många.
VD:n ska "avskedas" för Woke. Men syftet med hela tråden från början var att rasblandning inte är ok någonstans

Det är hur man förflyttar värderingar att betyda något helt annat. Är en del kanske inte medvetna om att de håller på att bli programmerade att bli rashygieniska förkämpar i tron att de bekämpar woke ? Eller är det hudfärgsrasism det handlar om här ? Det finns ingen kritik mot "woke" här. Det landar i simpel hudfärgsrasism . Svarta = Dåliga att de syns. Speciellt ihop med vita kvinnor
Senast redigerad av Upplyften 2025-04-30 kl. 20:23.
Citera
2025-04-30, 20:21
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag var helt säker på att du var nyreggad när jag såg det här , inte ett femton år gammalt konto. Vad vill du uppnå med det här inlägget?
Uppnå? Förklara för dig hårt och rakt att du har en otroligt skev och naiv syn på världen.
Vad vill du uppnå med dina otroligt naiva och helt ologiska inlägg tillika åsikter?
Du kan ju inte ens utveckla vad den "systematiska attacken" är vad som pågår mot den vita mannen.
Ge lita fakta för dina åsikter. Förklara vad du är rädd för.
Kanske kommer du med något vettigt? Eller så är det bara ynkliga och rädda män som kommer förstå dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in