Citat:
Ursprungligen postat av
Artsoppamedflask
Att blanda svenska etniska män med arabiska kvinnor är ju så klart inte optimalt utifrån Sia´s perspektiv då de riskerar att stöta sig med den arabiska befolkningen (där det inte är ok en för en kvinna att vara med en icke-muslim). Att det ofta är invandrarmän + svenska kvinnor är nog mest grundat i att invandrarmän är en köpstarkare grupp än invandrarkvinnor. En somalisk kvinna med huckle + en etniskt svensk man är inte så effektivt som reklam då somaliska kvinnor med huckle ofta inte arbetar på det sättet som en invandrarman kan göra (som säljer kebab eller kör taxi). Att de borde ha en majoritet helsvenska par är inte heller optimalt utifrån Sia`s perspektiv då de sannolikt har rasblandad reklam för att de tror att de kan nå en större marknad med svenskar + invandrare. Jag säger inte att det är legitimt, jag säger bara att jag inte tror att man ska lägga så mycket ideologisk betydelse i det, då det hela nog sannolikt bara är Sia´s (kontraproduktiva?) strategi för att sälja mer glass.
Det är glass, det är inte sportbilar de marknadsför. Det är lika mycket (förmodligen mer) för den fattigaste fjärdedelen än den rikaste.
Är det inte ännu vanligare bland invandrare att kvinnorna är de som handlar och tar hand om maten och köket? Jag är tveksam till att taxi invandraren är den som åker inom affären och köper mat efter nattpasset.