2025-04-29, 06:36
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Den nya vänstern bytte från krossa kapitalismen till krossa vita män på 70-talet. Du ligger lite efter.
När memer blir ett substitut för verkligheten.

Att feminister skulle vara "mot män" är memen, men den är inte på riktigt. Kvinnohatande 4chan/gamergate-memefascister (och numera även den amerikanska regeringen) vill gärna framställa feminism på det sättet, för att på så sätt hindra kvinnohatet i den egna övertygelsen från att bli lika synligt.
Citera
2025-04-29, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstantinpoopel
Reklamen har jag aldrig sett och heller inte brytt mig om. Begreppet "woke" däremot, och den extrema överanvändningen av det ger mig äckelsmak i munnen. Vad är det ni inte gillar med att det är en svart man och en ljushyad kvinna? Säg det, istället för att bara kalla det "woke" och låtsas som att det gör er kritik legitim.

Åt en glassbåt efter lunchen idag och tänkte på den här tråden. Jävlar vilka väderkvarnar ni rider mot.
Ja exakt får vara hur många negrar som helst de får sjunga BLM i reklamen, men glasschefens kommentar får mej sluta sia skitglass. Tack och adjö.
Citera
2025-04-29, 07:42
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Om det hade varit grejen så borde man blanda hejvilt. Svenska män med arabiska, iranska, latinamerikanska, asiatiska, svarta kvinnor.

Svenska kvinnor med asiatiska män.

Judiska kvinnor med svarta män. Judiska kvinnor med arabiska män.

Men istället är det en extrem överrepresentation av svensk ,gärna blond kvinna, med västafrikansk man.

Framförallt så borde man ha en majoritet helsvenska par då det är den största målgruppen.

Det är något helt annat i görningen.
Att blanda svenska etniska män med arabiska kvinnor är ju så klart inte optimalt utifrån Sia´s perspektiv då de riskerar att stöta sig med den arabiska befolkningen (där det inte är ok en för en kvinna att vara med en icke-muslim). Att det ofta är invandrarmän + svenska kvinnor är nog mest grundat i att invandrarmän är en köpstarkare grupp än invandrarkvinnor. En somalisk kvinna med huckle + en etniskt svensk man är inte så effektivt som reklam då somaliska kvinnor med huckle ofta inte arbetar på det sättet som en invandrarman kan göra (som säljer kebab eller kör taxi). Att de borde ha en majoritet helsvenska par är inte heller optimalt utifrån Sia`s perspektiv då de sannolikt har rasblandad reklam för att de tror att de kan nå en större marknad med svenskar + invandrare. Jag säger inte att det är legitimt, jag säger bara att jag inte tror att man ska lägga så mycket ideologisk betydelse i det, då det hela nog sannolikt bara är Sia´s (kontraproduktiva?) strategi för att sälja mer glass.
Senast redigerad av Artsoppamedflask 2025-04-29 kl. 07:49.
Citera
2025-04-29, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Jag och mina kompisar kommer köpa EXTRA mycket Sia Glass denna sommar. Heder åt VDn som vågar stå emot rasister, nazister och fascister.

Hahahaha du får det att låta som att han gör en hjälteinsats när det är folk som dig han vill ha under sitt lillfinger.

Vem kan stoppa er när ni bara rullar fram.
Citera
2025-04-29, 07:57
Medlem
SkattefriZons avatar
Konstigt att dom hatar att använda svarta kvinnor. Alltid en svart man och vit kvinna.
Citera
2025-04-29, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Men du, ICA gör INGEN mat själva! Det är samma leverantörer som innen fast med Icas varumärke.

Önos gör smörgåsgurkan t ex.

Trodde du verkligen att ica har fabriker som tillverkar alla deras "egna" produkter?!

Jag svarade på ett inlägg som handlade om ICA’ lågprischoklad som påstods smaka som Marabous choklad. Att skriva att ICA ”gör” denna choklad är givetvis fel i sak men de flesta förstår nog vad som menas. Smörgåsgurka och Önos har inte med saken att göra så varför du drar upp den produkten är för mig oklart.
Citera
2025-04-29, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Lidl säljer flera olika glassmärken, bl. a. SIA och Kling.

OK, handlar aldrig där så det hade jag missat.
Citera
2025-04-29, 08:01
Medlem
Var finns samerna i SIAs reklamen? Jon Henrik Fjällgren i samisk dräkt vore väl ideal där, colombiansk same, allt-i-ett. Och kallt/is/Norrland. Fast där ligger ju kanske Norge före med sin logga för Diplom-Is. En norsk inuit, där ögonen justerats till neutralt läge numera.

Reklam-överkvoteringen är så fånig.
Citera
2025-04-29, 08:02
Medlem
Glassen är god😋Så jag kommer inte att bojkotta dem.
Citera
2025-04-29, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Köper man produkter som är 30% dyrare för att förpackningen är mer påkostad är man korkad.
Du kan nog inte avgöra vad som är bra och inte.
Det är inte billigare på Lidl än Ica maxi. Alla produkter är inte billiga på Lidl och bra, men lågprisprodukter går oftast att hitta billigare än Marabou, Felix och Heins osv, på Ica maxi och Lidl.

Jag är hyfsat smaksäker så jag brukar kunna avgöra vad som är gott. Att ICA säljer billig choklad som smakar som Marabou är t ex bara skitsnack.
Citera
2025-04-29, 08:29
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Att blanda svenska etniska män med arabiska kvinnor är ju så klart inte optimalt utifrån Sia´s perspektiv då de riskerar att stöta sig med den arabiska befolkningen (där det inte är ok en för en kvinna att vara med en icke-muslim). Att det ofta är invandrarmän + svenska kvinnor är nog mest grundat i att invandrarmän är en köpstarkare grupp än invandrarkvinnor. En somalisk kvinna med huckle + en etniskt svensk man är inte så effektivt som reklam då somaliska kvinnor med huckle ofta inte arbetar på det sättet som en invandrarman kan göra (som säljer kebab eller kör taxi). Att de borde ha en majoritet helsvenska par är inte heller optimalt utifrån Sia`s perspektiv då de sannolikt har rasblandad reklam för att de tror att de kan nå en större marknad med svenskar + invandrare. Jag säger inte att det är legitimt, jag säger bara att jag inte tror att man ska lägga så mycket ideologisk betydelse i det, då det hela nog sannolikt bara är Sia´s (kontraproduktiva?) strategi för att sälja mer glass.
Det är glass, det är inte sportbilar de marknadsför. Det är lika mycket (förmodligen mer) för den fattigaste fjärdedelen än den rikaste.

Är det inte ännu vanligare bland invandrare att kvinnorna är de som handlar och tar hand om maten och köket? Jag är tveksam till att taxi invandraren är den som åker inom affären och köper mat efter nattpasset.
Citera
2025-04-29, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Du kan inte mena allvar - vet du verkligen inte vad en kränkningsanmälan är? Jag kan ge ett exempel: för några år sedan blev IKEA anmält för att vara diskriminerande då de hade en skylt i sin cafeteria där det stod ungefär att "här kan du sitta med din mamma och din pappa och äta lunch" - anmälan gällde då att en familj kan bestå av två mammor eller två pappor så då var det ju fruktansvärt hemskt att IKEA inte hade inkluderat även regnbågsfamiljerna!
Hur många anmälningar om diskriminering och kränkningar från olika grupper som görs får du ta reda på själv men de lär ju ha ökat lavinartat de senaste åren.
Och vad hände med den anmälan? Konstig skylt, särskild plats för barn som har både mamma och pappa med sig. Fick inte alla sitta överallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in