2025-04-24, 20:06
Medlem
halaltarzans avatar
Har inte själv köpt kläder där för generellt tycker jag att Lidl är lite för rörigt för min smak. Däremot har morsan köpt tre fodrade fleecetröjor där som jag har fått vid olika högtider. Kostade väl runt tvåhundringen har jag för mig och var av absolut skaplig kvalla.
Citera
2025-04-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Handlar varken mat eller kläder på Lidl, men har uppfattningen att det är invandrarnas favoritbutik.

Det fanns sjukt skönt lakan därifrån, själva företaget som lagar dem är världskänt och har alla de "OETCO" garantierna av kvalitet osv, så det var värt.
Citera
2025-04-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
Hur gör man om man vill prova exempelvis ett par byxor?
Du tar av dina byxor och prövar de nya.eller måste duhålla mamma i handen med?
Citera
2025-04-24, 20:13
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Mina döttrar går i högstadiet, och säger att Lidl-kläder är en grej på sociala medier, som någon sorts kitsch. Att det är typ en hipster-grej.
Citera
2025-04-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Det fanns sjukt skönt lakan därifrån, själva företaget som lagar dem är världskänt och har alla de "OETCO" garantierna av kvalitet osv, så det var värt.
Grejen är den att kvaliteten är bättre på lidl än 50 euro louis vitton väskorna som är rent wt skräp
Citera
2025-04-24, 20:19
Medlem
Köper till barnen, dom växer ju så fort att det inte är värt att lägga något dyrt.... eller sliter ut dom för fort.
Citera
2025-04-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Mina döttrar går i högstadiet, och säger att Lidl-kläder är en grej på sociala medier, som någon sorts kitsch. Att det är typ en hipster-grej.
Men är det inte kläder med Lidl loggan de vill ha? Har hört att de varit väldigt populära.
Har själv köpt Thermoleggings, absolut bra med tanke på priset.
Har även köpt en del barnkläder, mycket har tyvärr tryck och mönster som jag inte gillar, men ibland har de helt enfärgade jeans för en hundring som håller jättefin kvalitet.
Citera
2025-04-24, 20:39
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Vem köper kläder på Lidl?
Somaliskan framför mig i kön som spenderar 10 minuter med att returnera barnkläder...

Har själv faktiskt köpt några riktigt bra träningsplagg därifrån (och några dåliga) och för ett par år sen var det trendigt med skor från Lidl.
Citera
2025-04-24, 20:41
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Har ni själva köpt ett plagg på Lidl?

Hade inte haft problem att köpa något där om det var ett plagg jag tyckte var snyggt. Ingen vet var man köpt sina kläder om man inte går runt med en lapp på ryggen där det står "Jag köpte denna tröja på Lidl".
Det är bara osäkra töntar som måste köpa kläder i vissa affärer.
Citera
2025-04-24, 20:52
Medlem
Jag köpte deras outdoor skor förut. Då var det bra kvalite't på sulor och på materialet.
Men dom senaste åren har jag kollat på dom och tyckar att dom är inte bra längre.
Jag har köpt nån T-shirt också men samma där halsen på dom är för vid.
Kvlite'n är dålig.
Så inga kläder från Lid'l mer.
Däremot deras märke SilverCrest kan man hitta en del fynd.
Citera
2025-04-24, 20:54
Avstängd
De som köper kläder på Lidl är, förutom blattar (negrer köper lustigt nog aldrig kläder där vilket antagligen beror på att de istället förnedringsrånar svenskar i tunnelbanan för att sno deras märkeskläder), ensamstående som gett upp hoppet om att få till könsumgänge med det motsatta könet utan nöjer sig med en holmgång i grönsaksdisken, samt gifta par eller sambos som för flera decennier sedan slutat knulla på grund av lipödem, gikt eller en särpräglad lathet.
Citera
2025-04-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Är en 28-årig kvinna, arbetaryrke/student i småstad.
Handlat en del kläder på lidl. Vissa grejer är jättefina och bra kvalitet, annat sämre. (I mina ögon är dålig kvalitet blandade plastmaterial som blir svettigt och nopprigt.) Över lag bra baskläder i vardagen. Köper enbart kläder av naturmaterial.

Häromåret köpte jag 100% linnebyxor för typ 250kr

Kollegor som köper kläder till yngre barn är jättenöjda med kvaliteten.

Skulle t.ex. aldrig köpa sängkläder eller skor där. Såna saker har jag lite högre krav på.

Har också köpt kläder på Ica Maxi i närliggande större stad, om det spelar roll för din undersökning
Om sängkläderna är 100% satin bomull så är det väl inget konstigt? Var är skillnaden mot mille notte? Materialet är ju samma....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in