Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 17:04
Medlem
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Har ni själva köpt ett plagg på Lidl?
Citera
2025-04-24, 17:11
Medlem
vichy6s avatar
Det är kläder och ok att köpa?

Tror inte ålder är en grej.
Citera
2025-04-24, 17:17
Medlem
Cindells avatar
Har köpt thermoleggings där när vintern kommer. Varma och bekväma till billigt pris.

/50+ kvinna. Medelinkomst. Inte rik, inte fattig.
Senast redigerad av Cindell 2025-04-24 kl. 17:41.
Citera
2025-04-24, 17:19
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag är drygt 60 och har köpt kalsonger och strumpor flera gånger, typ 4 av 5 gånger är det rena fynden. Jag har även köpt ett par såna joggings mjukisbyxor som har ganska rejäl kvalitet, använder dom bara i hemmet dock, skulle aldrig gå ut i mysbyxor eller träningsbyxor(utan att träna). Har för mig jag har köpt något par handskar också men det var många år sedan.
Citera
2025-04-24, 17:21
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Som gammal gubbjävel har jag köpt både jultröja och sneakers på LIDL. Jag vet faktiskt inte om jag bär dem ironiskt eller om jag är så pass till åldern kommen att stigmat inte rör mig i ryggen.
Citera
2025-04-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdxdfr
Du köper kläder där.
Ja det gör jag
Citera
2025-04-24, 17:28
Medlem
Jag har köpt kläder där massvis med gånger.
Köper strumpbyxor, leggings, hoodies. Bara att hålla koll på när snygga modeller kommer in.
Har en "bomber" jag köpte för ca 7 år sedan för hundra:-, använder nästan dagligen.
Är kvinna i medelåldern.
Citera
2025-04-24, 17:29
Medlem
Onanikrems avatar
Köper kalsonger där, även köpt jeans där någon gång. Kalsongerna är riktigt bra och jeansen helt ok. Var väl fem - sex år sedan då de kostar 89 eller 99kr Tänkte det inte var hela världen om de bara höll en tvätt, men de håller än, dock använder jag inte jeans så ofta. Bättre passform än Dressmans för fyra gånger priset.

Skor skulle jag nog inte köpa där då jag promenerar mycket och är noga med fötterna.
Citera
2025-04-24, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ja det gör jag
Så behöver bara titta i butiken vem som handlar där!
Citera
2025-04-24, 17:38
Medlem
Den som ska använda köper dem eller till någon annan. Vad är problemet, samma typ av kläder som i många andra klädbutiker eller liknande? Lidl är väl Europas största butikskedja om jag inte misstar mig? De har mängder med olika märken kopplade till sin handel. De har skapat flera nya egna märken i mat i Sverige sedan de kom hit. Jag har själv handlat kalsonger och strumpor där. Skulle även kunnat handlat tröjor och lite annat om de inte slopade alla större storlekar. Många kvinnor går alltid och rotar bland kläderna och de handlar inte bara till sig själv utan hela familjen.
Citera
2025-04-24, 17:45
Medlem
MarcoStars avatar
Handlar varken mat eller kläder på Lidl, men har uppfattningen att det är invandrarnas favoritbutik.
Citera
2025-04-24, 17:55
Medlem
Jag köpte ett par varma leggings där för många år sedan... De håller än!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in