2025-04-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Har ni själva köpt ett plagg på Lidl?
Ja jag köpte ett par gymbrallor där.
Och måste säga att de är riktigt bra.
Billiga dessutom.
Citera
2025-04-24, 21:05
Medlem
Tjockipluffs avatar
Citat:
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Är lite påverkad av Frej Larsson och köpte en Lidl-solhatt i somras. Så länge jag själv ser ironin, känns det helt okej att bära kläder från Lidl.
Citera
2025-04-24, 21:09
Medlem
GertBennys avatar
Jag har köpt en hoodie därifrån tror jag för länge sen, den var bra men är för liten idag. Har även köpt ett par shorts i LIDLS färger och med loggan på för jag tyckte shortsen var roliga och snygga. Men ett stort minus är att shortsen helt saknar fickor, vilket är extremt opraktiskt om man ska ut någonstans och inte kan stoppa på sig nycklar, mobil eller plånbok.

LIDL hade ju även sneakers som blev superpopulära hos unga och som såldes på andrahandsmarknaden för flera tusen. Var rätt snygga sneakers med.

Glömde med, Socialgrupp: WT/Arbetarklass.
Citera
2025-04-24, 21:26
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
De har gott rykte i modevärlden sedan Heidi Klum gjorde deras kollektion. Knytblus var elegant. Men leopardmöster är äckligt. Hatar alla djur och följaktligen deras mönster.
Citera
2025-04-24, 21:34
Medlem
Lill-Anns avatar
Köpte en polkagrisrandig scarf där en gång. Fin.
Citera
2025-04-24, 21:34
Medlem
Citat:

Ja, min 4-åriga dotter hittade ett par rosa strumpbyxor med enhörningar på för 39 spänn där. De håller än, mer än 6 mån senare.
Citera
2025-04-24, 21:35
Medlem
manfalangs avatar
Jag hittat flera snygga kläder på Lidl.
Citera
2025-04-24, 21:36
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag har köpt en hoodie därifrån tror jag för länge sen, den var bra men är för liten idag. Har även köpt ett par shorts i LIDLS färger och med loggan på för jag tyckte shortsen var roliga och snygga. Men ett stort minus är att shortsen helt saknar fickor, vilket är extremt opraktiskt om man ska ut någonstans och inte kan stoppa på sig nycklar, mobil eller plånbok.

LIDL hade ju även sneakers som blev superpopulära hos unga och som såldes på andrahandsmarknaden för flera tusen. Var rätt snygga sneakers med.

Glömde med, Socialgrupp: WT/Arbetarklass.
Antagligen är de för att bada med om de saknar fickor.
Citera
2025-04-24, 21:43
Moderator
Tystnads avatar
Köpt hoddies och "arbetsbyxor" där

Hoddies = Helt okej kvalite , mycket bra förutom den är något för liten men svårt hitta flera storlekar där när folk rör runt i kläderna.

Arbetsbyxa : helt ofattbart billig , för hemma bruk i garaget och trädgården, ingen större kvalite ,tex gick knappen som håller ihop vid midjan sönder första ggr jag tog på mig dom !! orkade ej reklamera så sydde dit en gammal knapp, sedan har jag använt dom för lite för kunna bedöma hållbarheten

Många utlänningar som köper kläder där har jag märkt , bidragstagare med lite pengar troligen
Citera
2025-04-24, 22:05
Medlem
JackBlacks avatar
Jag har handlat en hel del kläder till våra barn där. De både växer och förstör kläder när de leker eller målar. Till mig själv har jag bara handlat cykelkläder och någon rolig jultröja.
Citera
2025-04-24, 22:18
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Om sängkläderna är 100% satin bomull så är det väl inget konstigt? Var är skillnaden mot mille notte? Materialet är ju samma....

Enbart av skälet att de sängkläder jag hittat där oftast varit utblandat med polyester i någon grad.
Citera
2025-04-24, 22:27
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Jag har handlat en hel del kläder till våra barn där. De både växer och förstör kläder när de leker eller målar. Till mig själv har jag bara handlat cykelkläder och någon rolig jultröja.
Vad tyckte du om cykelkläderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in