Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 19:00
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Är en 28-årig kvinna, arbetaryrke/student i småstad.
Handlat en del kläder på lidl. Vissa grejer är jättefina och bra kvalitet, annat sämre. (I mina ögon är dålig kvalitet blandade plastmaterial som blir svettigt och nopprigt.) Över lag bra baskläder i vardagen. Köper enbart kläder av naturmaterial.

Häromåret köpte jag 100% linnebyxor för typ 250kr

Kollegor som köper kläder till yngre barn är jättenöjda med kvaliteten.

Skulle t.ex. aldrig köpa sängkläder eller skor där. Såna saker har jag lite högre krav på.

Har också köpt kläder på Ica Maxi i närliggande större stad, om det spelar roll för din undersökning
Citera
2025-04-24, 19:03
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Tydligen skall cykelkläder vara helt ok på Lidl och det kommer från värsta snobbarna på cykelforumet,happyride.se

Jag har aldrig köpt några kläder där och bara handlat en gång på Lidl överhuvudtaget.
Jag går i god för deras cykelkläder använde deras bibs senast idag, även deras löpartights är prisvärda.

Citat:
Ursprungligen postat av analking
Så kan bara en true wt resonera.själv köpte jag en högkvalitativ sovsäck i tisdags för 7 euro 99 cent.transporterat på ett av schwarz gruppes egna containerfartyg

Källa

https://www.kaufda.de/webapp/viewer/cd14b98e-d9e7-45ab-997f-d599675040aa?adFormat=ad_format__brochure_card_cov er&adPlacement=ad_placement__seo_brochure_box&feat ure=brochurebox_viewer&lat=48.4817&lng=9.6821&page Type=PUBLISHER_PRODUCT_PAGE&retailerName=Lidl&sour ceValue=Lidl&sourceType=PORTAL_WIDGET&visitOriginT ype=MOBILEWEB_REFERRER_SEO&zip=89150&page=1

Den där har jag, har bikepackat över 100 nätter med den, funkar bra och packar väldigt litet.

Jag är ensamstående och räknas till medelklass,
Citera
2025-04-24, 19:08
Medlem
DrSpankels avatar
Jag har köpt en del Lupilu-barnkläder och tycker att de är toppen. Speciellt byxorna i stretchtyg med insida av fleece.

Vuxenkläder har jag dock ingen erfarenhet av.
Citera
2025-04-24, 19:14
Medlem
Mycket är ju i Lidl-färger och med stora Lidl-blaffor på. Sånt skulle jag i alla fall inte köpa!
Citera
2025-04-24, 19:28
Medlem
pn222jws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Lidl säljer ju som bekant även en del kläder i sin butik. Har själv handlat kläder där mer än en gång och lägger inga värderingar i det. Billigt och enkelt, kläder som man kan ha ute i trädgården och hemma I soffan.

Är det någon speciell socialgrupp som köper där eller undviker vissa grupper Lidl? Är det mest 50 åriga män som köper en t-shirt eller gör även unga män det?

Har ni själva köpt ett plagg på Lidl?

Ja visst - en mörkblå cardiganjacka med dragkedja. Den kostade ingenting men ser exklusiv ut.
Citera
2025-04-24, 19:31
Medlem
Rashygiens avatar
Samma folk som köper svets, vinkelslip, flintastek och fejk crocs på lidl
Citera
2025-04-24, 19:36
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Många wt vet inte om att deras louis viton väskor gucci osv som kostar 3000 euro i europa kostar dgentligen 50 euro vilket ju nu kommit fram iom tullkriget. Dvs wt som köper dessa väskor e minst sagt körda i roten.
Vad gäller lidl som tillhör schwarz gruppe som bildades 1930 så har de 400 egna fraktfartyg som säkerställer billiga leveranser bla.

Dessutom utom att sälja högkvalitativa kläder för en spottstyver så tillverkar man verktyg som är bättre än black decker ocv bosch. För en spottstyver igen.

Ha det så kul med din 50 euro väska som du betalar 3000 eur för

När du lägger 30 KKr på en väska eller 3 KKr på en scarfs så betalar du ju inte för väskan eller scarfen utan du betalar exlusivitetenoch historian. När jag köper en Rimowa eller ett par Addis så köper jag inte en väska och ett par skor jag köper en del av historien om det tyska undret och en del av historien om den fria världen och jag vissar att jag bryr mig (inte om vad jag bryr mig utan att jag bryr mig).

Så med inte bry sig avsers inte bry dig om större högre världen utan nöjda med det lilla. Typ vad som händer på deras återvändsgata i villa området och möjligen på Kent konserten i far far awy Stockholm.
Citera
2025-04-24, 19:41
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
Har köpt en hel del barnkläder där. Allt har vart i helt ok kvalitet. Frugan har köpt några klänningar som hållt i flera år.
Funkar absolut till vardags. Har man inget behov av att hålla på och flasha med märkeskläder duger Lidls kläder gott och väl.
Citera
2025-04-24, 19:48
Medlem
italiensks avatar
Hur gör man om man vill prova exempelvis ett par byxor?
Citera
2025-04-24, 19:53
Ingen aning, Lidl dög bara när man behövde Grafenwalder för att man hade bommat bolaget, men de jävla asen tog bort den.

De har börjat sälja kläder istället? Hahha.
Citera
2025-04-24, 19:53
Medlem
Ville köpa Lidl sneakers när de hade de för 150, men alla var slut. Bara för det var en rolig grej, inget jag skulle stoltsera med på stan direkt dock.
Annars barnkläder en gång. Och lakan en gång, om det räknas.
Har inte haft problem med kvalitet, bomull och håller länge.
Man ska inte underskatta Lidl.
Skulle dock aldrig storköpa kläder där pga jag inte vill verka vara wt. Skäms om jag bara tittar på kläder där.
Ser ju själv vilket klientel det är som brukar köpa kläder där.
Men jag har aldrig haft problem med deras övriga produkter, så varför inte egentligen. Slår ofta de större butikernas sortiment.
Citera
2025-04-24, 20:02
Medlem
Jag köper mer än gärna kläder på Lidl. Prisvärt och ok kvalitet. Tyvärr är jag numera för fet för deras ordinarie sortiment så senast blev det skor därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in